Ristiäiset, vinkkejä tarjoiluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoijaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoijaa..

Vieras
Pidetään pienet ristiäiset perheen kesken, paikalla siis vain isovanhemmat, isoisomummo, meidän sisarukset ja kummit.
Olen päättänyt olla ottamatta stressiä koko tapauksesta, syynä koliikkivauva ja äärimmäisen surkea rahatilanne. Kaikki myös tietävät tämän ja aion infota kaikkia että tarjotaan vain kakkukahvit..Lisäksi mulla on aivan järkyttävä homma siivota ja järjestää koko kämppä siihen kuntoon että tänne edes mahtuis se parikymmentä ihmistä, ollaan hiljattain muutettu ja kaikki on vieläkin sekaisin.
Kastetilaisuus on onneksi kirkossa ja mulla ei vois just nyt vähempää kiinnostaa koko kahvihomma, kaiken lisäksi joudun enimmäkseen selviytymään kaikista järjestelyistä yksin koska mies tekee pitkää päivää ja isovanhemmatkin on töissä. Sen verran saan heiltä apua että hommaavat astiat ja tilaavat kakun, mikä kyllä auttaa jo paljon mutta siltikin sitä tekemistä riittää..
Tällä hetkellä meille on tulossa siis täytekakku, ehkä voileipäkakku, jotain keksiä & sokeritonta pullaa koska joukossa on diabeetikko. Tarvisko vielä jotain muuta?

Oho lähti liian aikaisin..En oo aatellu noita kirkon tiloja, mies halusi pitää kotona. Ja oon käsittänyt että niistä pitäis maksaa jtn tilavuokraa tms ja meillä ei oo siihen nyt oikeasti senttiäkään kun en tiedä saadaanko edes kaikki laskut maksettua tässä kuussa

Tosiaan kakkukahvit seurakunnan tiloissa säästävät kyllä ylimääräiseltä siivoamiselta, mutta en sitten tiedä miten on noiden hygieniasäännösten kanssa. Täällä ainakin tulee olla hygieniapassi, että pääsee keittiöön touhuamaan (jos siis sellaiselle on tarvetta). Kakun nyt kaiketi luulisi voivan tuoda muualtakin ilman passejakin. :)

Kotona on kyllä rennompi meininki, ainakin omasta mielestäni oli mukava järkätä ristiäiset juuri kotosalla... sai olla niin päin kuin lystäsi ja kuvittelisin että vieraillekin ehkä niin miellyttävämpää.

Tarjoilut kuulostavat riittäviltä. Jos joukkoon on tulossa vieraita pidemmän matkan takaa, niin heitä ajatellen voisi olla tarjolla jotain salaattia tai esim. karjalanpiirakoita tai voileipiä. Niitähän voisi toki tarjoilla muutenkin, olisi enemmän valikoitavaa tällä diabeetikko- vieraallakin. :) Eivät myöskään syö liikaa voimia.

Oho lähti liian aikaisin..En oo aatellu noita kirkon tiloja, mies halusi pitää kotona. Ja oon käsittänyt että niistä pitäis maksaa jtn tilavuokraa tms ja meillä ei oo siihen nyt oikeasti senttiäkään kun en tiedä saadaanko edes kaikki laskut maksettua tässä kuussa

Meillä ei kyllä peritä tilavuokraa. Mutta juttelepa miehen kanssa, ja jos seurakunnan tilat tuntuu teistä mukavammilta/helpommilta, niin ottakaapa selvää tuosta. Ja muista nyt kuitenkin ajatella sitä omaa jaksamistasi; ei ole kenenkään edun mukaista, että valmistelet ristiäisiä väsyneenä ja olet sitten ristiäisissä ja niiden jälkeenkin aivan rättipoikki. Tai jos kotona pidätte, niin mies auttelemaan siivouksessa ym. :)

Miten niin ei voi?

Diabeetikko on dementoitunut vanha mummo joka asuu yksin, kaikista helpoin kun ostaa sokeritonta. Ei suostu syömään mitään missä on sokeria ja pienikin heitto verensokerissa (jota mittaa melkein jatkuvasti) saa muorin ihan sekaisin..

Niin ja noista seurakunnan tiloista niin just joku miehen tuttu oli pitänyt siellä ja oli ollu kaikista halvin vaihtoehto, eli siis täällä peritään tilavuokraa..
Lisäksi minäkin olisin kaikista mieluiten kotona

Yhteistyössä