Ideoita, miten toimisin...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Onko tyttö siis ollut yöllä yksin aiemmin?
Ei kai siinä sitten mitään, varsinkin jos saisit miehen kiinni ja pääsis tuleen hiukka aiemmin kotiin.
Mä en jaksa uskoa, et just nyt tulis se tulipalo. Ihan oikeesti.

Mutta kyllä sen verran herättäisin et tietäs että ollaan lähdetty.

Ei, ei ole ollut yöllä koskaan yksin. Päivällä kyllä, suht pieniä aikoja.

Järki sanoo että mitään ei tapahdu. Silti näen mielessäni tulenlieskat, murtovarkaat, yms |O

Jos ei oo ollut yöllä aiemmin yksin niin et kyl voi olla satavarma että jää.
Kun herää unesta, on pimeetä, ehkä huoli pikkusisaresta jne.
Ehdottomasti kysyisin lapselta eli pakko ois herättää.

Näin tekisin meidän ekaluokkalaisellekin jos pitäs yöllä jäädä yksin vaikka on ollut jo 5 vuotiaasta päivisin lyhyitä aikoja ja nyt ekalla useitakin tunteja yksin iltapäivällä ihan omasta halustaan.
Yö on kuitenkin eri asia ku päivä.

Mutta nyt huomasin et puhut jossain siitä naapurin mummusta.
Laitapa lappu sen postiluukusta jos selostat tilanteen lyhyesti. Jos se on hereillä niin menee varmana kattoon mitä luukusta tuli. Mä ainakin menisin!
:)

Laitapa lappu sen postiluukusta jos selostat tilanteen lyhyesti. Jos se on hereillä niin menee varmana kattoon mitä luukusta tuli. Mä ainakin menisin!

Meillä on postilaatikot pyörävaraston seinässä. Ja kävin jo stalkkaamassa; mummulla ei näy valoa etu- eikä takaovelta, eikä auto ole parkissa. Eli ei taida olla kotona.

Jos me tästä lähdetään niin herätän esikoisen, selitän tilanteen, laitan kännyn viereen että voi soittaa mulle tai vaikka mammalle jos tulee itku tai pelko.

Meillä on postilaatikot pyörävaraston seinässä. Ja kävin jo stalkkaamassa; mummulla ei näy valoa etu- eikä takaovelta, eikä auto ole parkissa. Eli ei taida olla kotona.

No voih! Mä jo innostuin omasta ideastani ;)

Mutta toivotaan nyt ettei lähtöä tulis ainakaan ennenku miehes tulee kotiin.

Ja joo, näin mäkin tekisin:

Jos me tästä lähdetään niin herätän esikoisen, selitän tilanteen, laitan kännyn viereen että voi soittaa mulle tai vaikka mammalle jos tulee itku tai pelko.

Ei ollut tarkoitus pelotella..sitä vaan lähinnä ajattelin, että mikäli pystyasento ja ulos meneminen helpottaa pian, niin minusta silloin voi pitkittää sitä päivystykseen menemistä sen verran ettei 6v jää yksin kotiin. Meilläkin esikoinen 6v, ja en voisi kuvitella jättäväni häntä yksin kotiin yöllä- jos sattuukin juuri sinä yönä heräämään eikä ketään kotona niin hätääntyy varmasti pahasti.
Naapurin mummo sitten edes valvomaan jos on ihan pakko lähteä..tai isompi mukaan.

Meillä tuo kurkunpään ahtauma oli perua keskosajasta, on "ronkittu" niin paljon että tod.näköisesti jotain rustottumista sen takia tullut. Onneksi kyllä yleensä kurkunpääntulehdukset sitten vähenevät iän ja kasvamisen myötä!
Meillä ulkoilma ei monesti auttanut paljoakaan, hengitys tosi työlästä vaikka vartinkin sai istua ja hytistä ulkoilmassa..:(

No voi perseiden perse, miehen työvuorolistassa lukee että 20-04 |O

Eli se on kotona...viideltä!!! :headwall:

No mut sittenhän tää ratkaisi sun ongelman ainakin siltä osin et otat lapsen mukaan/viet jonnekin hoitoon jos lähtö tulee! Mut toivotaan ettei tule!

Ottaisin mukaan 6v:n ihan suosiolla. Ei kuitenkaan oo kyse kuin yhdestä lapsesta sen sairaan lisäksi. Mulla oli viime yönä tilanne, et olis pitäny ottaa mukaan kolme muuta (9v, 5v ja 4v) sen sairaan lisäksi. Mutta onneksi selvittiin kotona.

No voi perseiden perse, miehen työvuorolistassa lukee että 20-04 |O

Eli se on kotona...viideltä!!! :headwall:

:( :| toivotaan, ettei uutta kohtausta tule.

Oletko jo soittanut vanhemmillesi, olisiko mahdollista tipauttaa esikoinen heille
jos lähtö tulee. Jos ei ole, etkä miestäsi tavoita, ottaisin sen esikoisen mukaan, vaikka tosi ikävä vaihtoehto se olisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
No onko ne isovanhemmat kotona vai siellä mökillä ja vastaavatko puhelimeen yöllä?

Isäni on ehkä mökillä, mutta olen 95% varma siitä että äidilläni on työvuoro huomenna, eli hän on kotona. Heillä on kotipuhelin, eli kyllä vastaavat yöllä, ja isäni känny on aina auki myös. En soita kyllä ennen kun on lähtö lähellä, etten herättele turhaan...ei mutsi saa sitten enää unta kuitenkaan kun hermoilee.

Kai mä sitten herätän tytön ja lähetän taksilla isovanhemmille jos pitää päivystykseen mennä.

Ja vaikka molemmat olisi mökillä niin sieltä ajaa meille noin puolessa tunnissa.

Ja onhan mulla tuossa vieressä asuva ystävä jonka voin äärimmäisessä hädässä herättää (ja siinä sivussa herää kolme koululaista, yksi päiväkotilainen ja yksi vauva).

Alkuperäinen kirjoittaja sareiv:
Ottaisin mukaan 6v:n ihan suosiolla. Ei kuitenkaan oo kyse kuin yhdestä lapsesta sen sairaan lisäksi. Mulla oli viime yönä tilanne, et olis pitäny ottaa mukaan kolme muuta (9v, 5v ja 4v) sen sairaan lisäksi. Mutta onneksi selvittiin kotona.

Muistankin kun kirjoitit tilanteesta, onneksi ette joutuneet lähtemään :)

Muistankin kun kirjoitit tilanteesta, onneksi ette joutuneet lähtemään :)

Ei onneksi enää tullut pahana tuo laryngiitti vaan oli "vain" tavallista ahistusta. Siitä selvittiin, kun annoin tarpeeksi usein ventolinea. :)

Toivotaan, et teilläkin tilanne rauhoittuu!

Ei onneksi enää tullut pahana tuo laryngiitti vaan oli "vain" tavallista ahistusta. Siitä selvittiin, kun annoin tarpeeksi usein ventolinea. :)

Toivotaan, et teilläkin tilanne rauhoittuu!

Kiitos, sitä minäkin toivon...Poika hengittää kyllä kovin äänekkäästi, mutta nukkuu nyt rauhallisesti eikä yski.

Nyt menen laittamaan pyykit kuivumaan makuuhuoneeseen, sitten kasa vaatetta päälle (makkarissa on kylmä kun ikkuna on auki) ja pikkumiehen viereen nukkumaan, jos saisi edes vähän unta...

[

Ja onhan mulla tuossa vieressä asuva ystävä jonka voin äärimmäisessä hädässä herättää (ja siinä sivussa herää kolme koululaista, yksi päiväkotilainen ja yksi vauva).

Onko tuolla kuitenkin kaksi aikuista yötä kotona?
Jos on nii ei kai kaikkien tarvi lähteä...

Miten itse toimisit jos tää ystäväsi soittaisi sulle samassa tilanteessa ja silleen et miehes olisi myös kotona. Olisitko kettuuntunut vai lähtisitkö avuksi?

Onko tuolla kuitenkin kaksi aikuista yötä kotona?
Jos on nii ei kai kaikkien tarvi lähteä...

Miten itse toimisit jos tää ystäväsi soittaisi sulle samassa tilanteessa ja silleen et miehes olisi myös kotona. Olisitko kettuuntunut vai lähtisitkö avuksi?

Sen perheen toinen aikuinen oli samassa paikassa missä minunkin mieheni, eli töissä. Ovat työkavereita.
Meiltä lähtisi avuksi joko minä tai mies, jos ko. ystävän perheestä soitettaisiin. On lähtenytkin itse asiassa, puolin ja toisin ollaan myös hoidettu toistemme lapsia tarvittaessa.

Asiaan: Viime yö oli liskoista liskoin...Mieheen sain yhteyden yhden maissa, ja käskin pitää luurin taskussa ja lähteä kotiin heti jos mä soitan. Poika sai useamman itku/yskä/ahdistuskohtauksen, mutta ne meni aina ohi. Ainakin kolmesti olin jo lähdössä päivystykseen kunnes poju taas rauhoittui ja nukahti.
Sai myös suht rajun kuumekouristuskohtauksen yöllä.
9:40 on lääkäriaika.

Mä en näistä tiedä, mutta mun tutun lapsi sai vasta rajun kuumekouristuskohtauksen yöllä ja kyllä lähtivät saman tien ambulanssilla sairaalaan. Ainako ei tarvi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en näistä tiedä, mutta mun tutun lapsi sai vasta rajun kuumekouristuskohtauksen yöllä ja kyllä lähtivät saman tien ambulanssilla sairaalaan. Ainako ei tarvi?

Ei jos kohtaus menee ohi itsestään. Siihen on olemassa myös reseptilääke jota voi tarvittaessa antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olis vissiin tarvinnut :snotty:, sain aikamoista ripitystä sekä sairaanhoitajalta että lääkäriltä :D. Mutta kun se meni ohi itsestään, ja olen nähnyt "sata" kuumekouristusta ennenkin eli en osaa edes hätääntyä. Seuraavan kouristuksen kohdalla lupasin soittaa sen lanssin.

No joo. Käytiin lääkärissä pojan kanssa. Ja koska Turun pääterveysasemalta ei löytynyt adrenaliinia hengitettäväksi (mikä sinänsä on aika outoa!) niin meidät lähetettiin Tyksiin missä oltiin reilu 3 tuntia. Poika sai kahdesti adrenaliinia maskilla, ja kortisonia sai vissiin 6 tablettia, olisivat antaneet injektiona mutta sälli pihisi että piikkejä hän ei huoli mutta tabletit nielee kyllä. Ja nielikin reippaasti :)

Ensi yönä saa mennä suoraan Tyksiin jos tulee taas hengenahdistusta.

Yhteistyössä