Hyviä ruokaideoita kanasuikaleista?

Armiida
Tämä nyt ei edes ole mikään idea, mut mä yleensä ruskistan suikaleet paprikasuikaleiden kanssa, lisään ruokakerman ja syödään sitten lisäkeriisin kanssa. jos ei tykkää paprikasta, niin jättää ne sit pois.
 
Itse laitan niistä tänään pikaruokaa, eli paistan ja laitan sekaan kasviksia (herne-maissi-paprika pakaste pss) ja purkin kermaa, tarvittaessa maustan vielä soijalle ja thai sweet chili kastikkeella. Tarjolle riisin kanssa... Helppoa ja nopeaa! :p
 
vieras
itse ostin jus broilerin suikaleita marinaadissa ja huomenna ajattelin sen laittaa näin:
Ruskistan pannulla suikaleet,lisään ruokakermaa ja pakaste kasvissuikaleita,annan hautua,lisäkkeeksi vehnä tai muna nuudelia.
 
mä laitan yleensä hujamarinoituja suikaleita, paistan ne ja sit kermaa sekaan ja koskenlaskijaa puolen pakettia, sakeuttaa hyvän kermaa ja antaa makua. Se sit syödään riisin kera.
Lapsien lempi ruokaa meillä.
 
ihan maailman parasta on kun keittää nauhapastaa ja paistaa pannulla eka pekonin palat ja sit broiskusuikaleet. ruokakermaa ja kana- tai kasvislientä perään ja antaa hautua hetken. jos ruokaa jää,niin sekottaa kastikkeen lopun pastaan ja lorauttaa kermaa perään ja antaa hautua hetken :p
 
narsku
vähän etnisempi ruoka on se, kun paistat kanasuikaleet hyvin, lisäät purkillisen kookosmaitoa ja sitten avikkapa pussillisen santa arian kerala curry-mausteseosta.
Helppoa ja nopeaa.
Halutessa joukkoon voi lisätä erilaisia vihanneksia jne.
Ja tietenkin lisukkeeksi riisiä.
Jasmin-riisi sopii parhaiten ja basmati-riisi on hirveintä.

Kannattaa joskus kokeilla. Aivan mahtavan herkullista =)
 
lehmu
Purkki kookosmaitoa helalle kattilaan kiehumaan, sekaan kanaliemi ja ruokalusikallinen currya. Kun mausteet on sulaneet sekaan, lisää pari annosta riisiä ja kypsytä riisi kookosmaidossa läjes kypsäksi. Riisin muhiessa paista kanasuikaleet pannulla.

Lähes kypsän riisin sekaan kippaa vokkivihannekset ja kanapalat. Odottele välillä sekoittaen että vokkivihannekset kuumenevat. Ja nam.

Meillä tämä uppoaa jopa nirsoilevaan 3 vuotiaaseen, joka ei syö marjoja, hedelmiä eikä kasviksia. Tosin sille pitää vetää soossi sileeksi sauvasekoittimella.
 
vieras
Mä teen yleensä risoton.

Paista kanat pannulla. Kattilaan riisi ja sipulia, sekä voita. Kääntele jonninaikaa hiljaisella (5 min ehkä). Sekaan vettä ja kasvisliemikuutio. Lisää kypsymisjärjestyksessä kuutioitua porkkanaa, paprikaa ja lopuksi (vaan lämmityksen tarvii) paloiteltuja säilykeminimaisseja tai maissinjyviä. Joukkoon tuorejuustoa, vaikkapa valkosipulin makuista.
 
Tai sitte paistaa suikaleet ja sitte tuikkaa ne perunasipulisekotuksen ja vihannesten kanssa uuniin.Sekaan munamaito ni tulee ruoka helposti uunissa valmiiks.

Jos tekee iha kastikkeen ni ne bonjourin ruokajutut on kans tosi hyviä. Sellanen vaan sekaan ja sitte pastaa ni on kyllä hyvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
ihan maailman parasta on kun keittää nauhapastaa ja paistaa pannulla eka pekonin palat ja sit broiskusuikaleet. ruokakermaa ja kana- tai kasvislientä perään ja antaa hautua hetken. jos ruokaa jää,niin sekottaa kastikkeen lopun pastaan ja lorauttaa kermaa perään ja antaa hautua hetken :p
tää rupes kuulostaa hyvältä, ei oo tullu mielee laittaa pekonia kanan kanssa

 
Alkuperäinen kirjoittaja sininen-enkeli:
mä laitan yleensä hujamarinoituja suikaleita, paistan ne ja sit kermaa sekaan ja koskenlaskijaa puolen pakettia, sakeuttaa hyvän kermaa ja antaa makua. Se sit syödään riisin kera.
Lapsien lempi ruokaa meillä.
Samal lailla meillä. Mukaan vaa vielä persikkakuutioita ja herkkusieniviipaleita!
 
Broiskusuikuja saa menemään keittoon, makaronilaatikkoon, perunasipulista, kermasta ja suikuista sukeutuvaan kiusaukseen, risottoon, wrappien täytteeksi, salaattiin, pitsan päälle (persikka, aura, broisku ja jalopeno), nuudelien kanssa pikaruuista pikaisinta ja cous-cousiinkin niitä voi sotkea.

Piika-äiti
 
"hande"
tänään just tein kanasuikaleista ruuan. Mietin kanssa uusia ideoita keittelin sit riisiä ja makaroonia ja kanasuikaleita. sit sekotin kermaa yhen munan ja kaapissa oli vähän kermaviilin pohjalla dippiä ja sit juustoa ja sulatejuustoa. sötkötin riisit,makaroonit ja kanat kermamaitohässäkän kans uunivuokaa ja laitoin joksku vartiks-20minsaks uunii ja nam! :) makaroonit ois voinu jättää poiskin, ei maistunu siellä miltään. mut suosittelen.
 
kotijeff
paista (hunajamar)kana ja lisää joukkoon purkki kermaviiliä, sekä kana maustetta.. todella helppoa ja maukasta. kanan kanssa menee parhaiten riisi. ja lapsetkin tykkää todella paljon!
 

Yhteistyössä