hyvät suomalaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winiwini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28013183]Selititkö sen itsellesi?

Olet näköjään parantumattomasti sairas. :([/QUOTE]

Selitin sen sinulle, koska et kuitenkaan ole uskaltanut katsoa todellisuutta suoraan silmiin.

On tosi vaikea vastata kysymykseesi, miksi jotkut vihaavat maahanmuuttajia. Minä en vihaa.

Olemme ylipäätään varautuneita ja ajattelemme jo toisistammekin negatiivisesti. Kuten olet huomannut suomalaiselle on vaikea kehua tai sanoa kiitos. Ja mietimme usein, mitä muut meistä ajattelevat. Arvostelemme kotimaatamme ja uskomme, miten kaikki on paljon paremmin ulkomailla. Olemme tyytymättömiä elintasoomme ja vaadimme paljon asioita haluamatta itse tehdä mitään vastineeksi. Huudamme rumasti asiakaspalvelijoille ja järjestämme juhlia, joista vaadimme vierailtamme rahaa vastineeksi. Sosiaaliset taitoimme ovat heikot ja hyville käytöstavoille virnistellään, että mitähän sekin luulee olevansa.

Joten laitappa sekaan maahanmuuttaja, niin soppa on valmis. Vihaa on jo ennestään ja sille vain löytyy uusi purkautumistie. Enen maahanmuuttaja vihattiin mustalaisia ja viime sodan jälkeen karjalaisi evakkoja.

Suomalaisista sanotaan, että me haluamme olla yksin. Jos virran mukana kulkee lastu ottaa suomalainen kriveen mukaansa ja lähtee etsimään sitä, joka sen lastun on vuollut.

Minulla on sukua Karjalasta ja vanhimmissa heistä on yhä syvät haavat suomalaisten asenteista heitä kohtaan. Pakko oli sopeutua ja minä en edes tiedä, miten se haava koskee sukulaisiani. Ehkä sinun lapsesi ajattelevat jo eri tavoin :)

En osaa sanoa muuta kuin koeta löytää sellaisia suomalaisia, jotka eivät olisi vihamielisiä. Haluat selvästikin elää Suomessa ja sopeutua tänne, joten sinä pärjäät ihan varmasti. Pelkäät nyt liikaa puheita, mutta anna suomalaisille mahdollisuus.

Onnea eteenpäin :)

Kirjoitit todella osuvasti!
Olen asunut 15 vuotta ulkomailla ja se kulttuurishokki, jonka koen aina Suomessa käydessäni, on todella epämiellyttävä. Ihmeellistä kyräilyä, hymyilyynkiin suhtaudutaan epäilyllä, kännäys on ainoa hauskanpidon muoto ja kovaan ääneen kerrotut homo- tai neekerivitsit ovat "huumoria". Hyi helvetti! Poikkeuksia toki on, mutta suuri osa suomalaisista ei ansaitsisi niin hienoa maata kodikseen. Tälläkin palstalla harva se päivä joku kitisee ihan periaatteesta, kun saa tukia vähemmän kuin joku naapurin elli, tai jos työkkäristä käsketään töihin - ajatella! Ihan käsittämättömän kiittämätöntä kansaa.
Näin! Tulipahan oksennettua tämä tänne :)

Kirjoitit todella osuvasti!
Olen asunut 15 vuotta ulkomailla ja se kulttuurishokki, jonka koen aina Suomessa käydessäni, on todella epämiellyttävä. Ihmeellistä kyräilyä, hymyilyynkiin suhtaudutaan epäilyllä, kännäys on ainoa hauskanpidon muoto ja kovaan ääneen kerrotut homo- tai neekerivitsit ovat "huumoria". Hyi helvetti! Poikkeuksia toki on, mutta suuri osa suomalaisista ei ansaitsisi niin hienoa maata kodikseen. Tälläkin palstalla harva se päivä joku kitisee ihan periaatteesta, kun saa tukia vähemmän kuin joku naapurin elli, tai jos työkkäristä käsketään töihin - ajatella! Ihan käsittämättömän kiittämätöntä kansaa.
Näin! Tulipahan oksennettua tämä tänne :)

Älä tule käymään Suomessa, ei sua kukaan kaipaa täällä.:)

[QUOTE="vieras";28013261]Vitun nekru tuu tasaselle[/QUOTE]

olen nekru mitä sitten mitä se sua liikutta .
sä oot varmaan niistä masentuneista nuoreista jotka istuu aina koulussa yksin nurkassa , tai yksinäinen juoppo jolla ei ole elämä käy töissä saa raha mut ei oo koskaan löyttänyt onnea . lol

Suomen kielessä ennen pistettä ei tule väliä. EI näin "koskaan löytänyt onnea ." vaan näin "koskaan löytänyt onnea." Vain pieni vihje, joka tekee tekstistäsi helpommin luettavaa.

minusta on ihanaa kun meillä on muitakin kansoja keskuudessamme. Ei olla kaikki samaa mössöö. :D

Mielenkiintoisia ovat ulkomailta muuttaneet :)
tapaan paljon heitä töissäkin. Niin avoimia ym :)

Suomalaiset oppisi heiltä paljon, jos eivät olisi niin ennakkoluuloisia.

[QUOTE="vieras";28013296]Suomen kielessä ennen pistettä ei tule väliä. EI näin "koskaan löytänyt onnea ." vaan näin "koskaan löytänyt onnea." Vain pieni vihje, joka tekee tekstistäsi helpommin luettavaa.[/QUOTE]

Senpä takia provo ei ole kovin onnistunut.

[QUOTE="vieras";28013971]Kerrotko vielä mitä opittavaa?[/QUOTE]

No vaikka avoimempaa asennetta ja positiivisuutta. Riippuu tietenkin sitten kansasta ja henkilöstä mitä tarkempaa opittavaa. Voin ainakin todeta, että salsaklubit ovat parasta mitä illanviettoon tulee, ja niitä ei olisi ellei meillä olisi jo näinkin paljon latinoja maassamme :D

[QUOTE="vieras";28014075]No vaikka avoimempaa asennetta ja positiivisuutta. Riippuu tietenkin sitten kansasta ja henkilöstä mitä tarkempaa opittavaa. Voin ainakin todeta, että salsaklubit ovat parasta mitä illanviettoon tulee, ja niitä ei olisi ellei meillä olisi jo näinkin paljon latinoja maassamme :D[/QUOTE]

Ai sä tarkoitat niitä salsaklubeja joissa mamut raiskaavat ja hyväksikäyttävät alaikäisiä tyttöjä.

[QUOTE="vieras";28014095]Ai sä tarkoitat niitä salsaklubeja joissa mamut raiskaavat ja hyväksikäyttävät alaikäisiä tyttöjä.[/QUOTE]

:D ootkos ikinä käynyt yhdessäkään vai lehtiäkö vain lueskelet? Logiikkasi on juuri tätä yksi tapaus = koko maanosa.

Samalla logiikallahan joka ikinen suomalainen olisi täysi alkoholisti. Päästiinpä pitkälle järkeen pohjautuvassa keskustelussa, eikö?

Nyt aukeaa hyvä tilaisuus palstan vapaaehtoisille viherpunikeille päästä EUn palkkalistoille kansankyttääjäilmiantajaksi.

http://sampoterho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/132171-eu-alkaa-valvoa-nettikeskustelua

Mun mielestäni todennäköisesti vakavista persoonallisuushäiriöistä kärsivän "vieraan" juttuja ei pitäisi enää ruokkia, sillä eihän tuo miksikään muutu. Vakavasti häiriintynyt ihminen elää ihan omaa todellisuuttaan, eikä siinä auta, vaikka mitä sanoisi tai kyselisi. Vähän niin kuin se norjalainen tapaus.

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="vieras";28014245]http://m.youtube.com/?reload=3&rdm=mhgf7w31o#/watch?v=76R-9bwu9ZM[/QUOTE]

Lastensuojelu asialla. Jos tukitoimet perheissä eivät auta, niin väliaikainen huostaanotto. Lisäksi uskonnot tulisi poistaa kokonaan kouluista.

Yhteistyössä