On tosi vaikea vastata kysymykseesi, miksi jotkut vihaavat maahanmuuttajia. Minä en vihaa.
Olemme ylipäätään varautuneita ja ajattelemme jo toisistammekin negatiivisesti. Kuten olet huomannut suomalaiselle on vaikea kehua tai sanoa kiitos. Ja mietimme usein, mitä muut meistä ajattelevat. Arvostelemme kotimaatamme ja uskomme, miten kaikki on paljon paremmin ulkomailla. Olemme tyytymättömiä elintasoomme ja vaadimme paljon asioita haluamatta itse tehdä mitään vastineeksi. Huudamme rumasti asiakaspalvelijoille ja järjestämme juhlia, joista vaadimme vierailtamme rahaa vastineeksi. Sosiaaliset taitoimme ovat heikot ja hyville käytöstavoille virnistellään, että mitähän sekin luulee olevansa.
Joten laitappa sekaan maahanmuuttaja, niin soppa on valmis. Vihaa on jo ennestään ja sille vain löytyy uusi purkautumistie. Enen maahanmuuttaja vihattiin mustalaisia ja viime sodan jälkeen karjalaisi evakkoja.
Suomalaisista sanotaan, että me haluamme olla yksin. Jos virran mukana kulkee lastu ottaa suomalainen kriveen mukaansa ja lähtee etsimään sitä, joka sen lastun on vuollut.
Minulla on sukua Karjalasta ja vanhimmissa heistä on yhä syvät haavat suomalaisten asenteista heitä kohtaan. Pakko oli sopeutua ja minä en edes tiedä, miten se haava koskee sukulaisiani. Ehkä sinun lapsesi ajattelevat jo eri tavoin
En osaa sanoa muuta kuin koeta löytää sellaisia suomalaisia, jotka eivät olisi vihamielisiä. Haluat selvästikin elää Suomessa ja sopeutua tänne, joten sinä pärjäät ihan varmasti. Pelkäät nyt liikaa puheita, mutta anna suomalaisille mahdollisuus.
Onnea eteenpäin