Kysyn nyt teiltä yhden asian, kirpputori ja uudet tavarat

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Jos joku on nähnyt tai varmasti näki että siellä on myös isot paikat missä myydään ihan uudet tavarat? Haluan kysyä että miten se oikein onnistu jos mäkin haluan siitä? Varma myös pitää jo silloin maksaa alvit ja verot kans, eikö? Toivottavasti joku ymmärrä mitä tarkoitan....
Kiitos! =)

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
...mä en ainakaan ymmärtänyt viestistäsi yhtään mitään. voitko selventää.

no siis kirpputorilla mä näin että monet vuokraa sellaiset isot paikat, ei pöydät missä käytetty tavaraa, vaan sellainen isompi... ja he myy ihan ihan uudet tavarat, esimerkiks taulut... niin miten se onnistu siellä oikein...mä ajattelin itse siitä kokeilla, kun se on kiva myydä jotain ja ei tarvi paikan päällä olla... mulle itseasiassa on jo tulossa tavaraa, pitää vaan ota selvää tosta asiasta miten sen teen ja miten onnistu myydä uutta...olen menossa huomenna sinne, kun mun käytetty tavara on jo neljäs viikko siellä ja ajoin ota selvä tästä, mut en halua olla ihan tyhmää, sen takia kysyn vähän täältä

Mä en ikinä osta noista mitään. Musta ne on kirpputorin ajatuksen halventamista ja aika epätoivoista yrittäjän kannalta. Ja kieltämättä ekana tulee mieleen pimeä bisnes, vaikka verot niistä maksaisikin. Sitähän mä en voi tietää...

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä en ikinä osta noista mitään. Musta ne on kirpputorin ajatuksen halventamista ja aika epätoivoista yrittäjän kannalta. Ja kieltämättä ekana tulee mieleen pimeä bisnes, vaikka verot niistä maksaisikin. Sitähän mä en voi tietää...

sä et ostaa, mut mä olin tunnin siellä, lattamassa tavaraa ja sieltä monet ostaa, myös ne croksit menee....mä tilasin jo sinne hirveästi tavara ja haluan kokeilla, on se ainakin hauska =) , mut miks pimeä bisnes jos verot maksetaan, mä kyllä haluan etukäteen tietä miten se syystemi toimi

Yleensä jos kirppiksellä myydään pelkästään ihan uutta tavaraa, niin myyjänä on jonkin sortin yritys. Näin ollen myös ne rahat pitää tilittää yritykselle. Siinä tapauksessa yleensä ilmoitetaan mitä on myyty ja millä hinnalla. Pitää siis tehdä kuitti myynneistä.
Itse ainakin silloin myös maksan ALV:t ja muut verot myydyistä tuotteista.

Itselläni on pari kertaa vuodessa paikallisella kirppiksellä viikon pari pöytä juuri tälläiseen varaston tyhjennykseen otettuna. Myynnit on kyllä sen verran pieniä, mutta teen ns. käteiskuitin ennen rahojen tilitystä ja kyllä toimitan kuitin tuonne tilitoimistoon ja näin verottajalle menee tieto asiasta. Vähennän kuitissa myös tuon pöydän hinnan silloin (ja toimitan kirppikseltä saadun kuitin samalla tuonne tilitoimistoon käteiskuitin ohessa).

Vastasiko kysymykseesi? Saa kysyä lisää, jos joku jäi epäselväksi...

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Yleensä jos kirppiksellä myydään pelkästään ihan uutta tavaraa, niin myyjänä on jonkin sortin yritys. Näin ollen myös ne rahat pitää tilittää yritykselle. Siinä tapauksessa yleensä ilmoitetaan mitä on myyty ja millä hinnalla. Pitää siis tehdä kuitti myynneistä.
Itse ainakin silloin myös maksan ALV:t ja muut verot myydyistä tuotteista.

Itselläni on pari kertaa vuodessa paikallisella kirppiksellä viikon pari pöytä juuri tälläiseen varaston tyhjennykseen otettuna. Myynnit on kyllä sen verran pieniä, mutta teen ns. käteiskuitin ennen rahojen tilitystä ja kyllä toimitan kuitin tuonne tilitoimistoon ja näin verottajalle menee tieto asiasta. Vähennän kuitissa myös tuon pöydän hinnan silloin (ja toimitan kirppikseltä saadun kuitin samalla tuonne tilitoimistoon käteiskuitin ohessa).

Vastasiko kysymykseesi? Saa kysyä lisää, jos joku jäi epäselväksi...

kiitos =) :flower: :hug: nyt ymmärsin kaikki miten se toimi

Olin kirpputorilla ja arghhhh.... ei hän osaanut kertoa mulle mitään, edes milloin on vapaa, sanoi tuu vaan tavaroiden kaa, jos on paikka niin saat
:o juu ja jos ei ole, mun pitää mennä kauhean määrän kans takaisin, ei hän edes tienyt hinnoista mitään, omituiset työntekijät kyllä

Yhteistyössä