hyvät suomalaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winiwini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

winiwini

Vieras
haluan kysyä miksi jotkut vihavat maahanmuutaja , yleenssä tuomitaan sen perustella että joku mamu on tehnyt jotain raiskanut , varastanut jnd , ihan kun suomessa ei ole yhtään rikollinen joka on suomen kansalainen, en sano näin että olen muka rikollisten puolesta olen sitä mieltä että jokainen rikollinen rangaistetaan . mutta miksi ette voi ymmärtää että kaikki maahanmuttaja ei ole rikollisia .on jotka käy töissä ja elävät oma elämä .
toinen asia kans esm jos joku käy töissä saa myös kuulla haukuia että viedän suomalaisilta työ ja jos ei löydy töitä ja on työtön sanotaan että otamme teidän vero rahoia , haluan kysyä että mitä meidän maahanmuutajen pitä tehdä kun mikään ei kelpa . olen itse maahanmuuttaja ja olen niin täynnä näitä juttuia ja mua ärsyttä eniten se että osaa jotka sanovat vihavanssa maahanmuuttaja eivät edes tunne. oon vaan kuulut joltain tai saanut semmosen käsitykseen että maahanmuttaja ovat niin ja niin .
olen asunut suomess 5 vuotta ja mulla on ihania suomalaisia kavereita käyn koulua ja valmistun kohta , mutta en tunne itseäni tervetullut suomeen en halua olla kenellekään suomalaisille vaivaksi enkä myös halua otta jonkun vero raha niinkun eräät luulee . haluan valmistua ja käydä töissä , osta talo perusta perhe ihan tavallinen elämä kuin muilla . eikö mulla ole oikeus siihen???
haluan vaan että yrittäkää edes ymmärtää että mekin ollaan ihmisiä ja meille on myös unelmia eikö meidän tarkoitus pilata teidän elämä

• Tykkää
Reactions: marabou
Kirjoitat hyvin suomea, mutta kannattaisi vielä keskittyä isoihin kirjaimiin, välimerkkeihin ja kappaleenjakoihin. Ei kukaan jaksa lukea tuollaista tekstiä, joka vain yhdessäolevaa mössöä.

Husuko se siellä kirjoittelee. Kirjoita omalla nimelläsi. Siksi en tykkää joutilaista notkujista kun ne ei vaan työllisty, yhteiskunnan riippakivi jotka vaan kuluttaa ja tuhlaa veronamaksajien rahoja, aikaa ja voimavaroja omilla sotkuillaan. Työperäisessä maahanmuutossa ei mitään vikaa ole, kunhan nyt saataisiin ensin oman maan kansalaiset töihin. Ei ole millään muotoa järkevää tai perusteltua ottaa ulkomailta suomea tai englantia osaamaton työtön suomeen asumaan ja elämään yhteiskunnan tuella. Yleensä tänne tulleet maahanmuuttajat ei opi suomea tai ruotsia vielä 5 vuoden asumisenkaan jälkeen, mitä tai ketä se hyödyttää. Ihan kuin ei olisi maksettavaa suomen joutilaissa notkujissa. Rahat on loppu. Finitto. Nou mani.

[QUOTE="vieras";28012803]Kirjoitat hyvin suomea, mutta kannattaisi vielä keskittyä isoihin kirjaimiin, välimerkkeihin ja kappaleenjakoihin. Ei kukaan jaksa lukea tuollaista tekstiä, joka vain yhdessäolevaa mössöä.[/QUOTE]

:D ajan kanssa korjantuu

[QUOTE="vieras";28012820]Husuko se siellä kirjoittelee. Kirjoita omalla nimelläsi. Siksi en tykkää joutilaista notkujista kun ne ei vaan työllisty, yhteiskunnan riippakivi jotka vaan kuluttaa ja tuhlaa veronamaksajien rahoja, aikaa ja voimavaroja omilla sotkuillaan. Työperäisessä maahanmuutossa ei mitään vikaa ole, kunhan nyt saataisiin ensin oman maan kansalaiset töihin. Ei ole millään muotoa järkevää tai perusteltua ottaa ulkomailta suomea tai englantia osaamaton työtön suomeen asumaan ja elämään yhteiskunnan tuella. Yleensä tänne tulleet maahanmuuttajat ei opi suomea tai ruotsia vielä 5 vuoden asumisenkaan jälkeen, mitä tai ketä se hyödyttää. Ihan kuin ei olisi maksettavaa suomen joutilaissa notkujissa. Rahat on loppu. Finitto. Nou mani.[/QUOTE]

kaikki jotka tule suomen yrittävät parhanssa että oppivat suomen kieli ja toinen asia on sellasia jotka eivät ole koskaan edes käynyt koulu eivätkä osa kirjoitta oman nimi niin suomen kieli on vaikka kieli . .
mutta on paljon maahanmuuttajat jotka käy töissä ja elävät ommilla palkalla , ei ole meidän syy että emme saa helposti töitä ja on masentuneita maahanmuutaje jolla ei oo töitä .

kaikki jotka tule suomen yrittävät parhanssa että oppivat suomen kieli ja toinen asia on sellasia jotka eivät ole koskaan edes käynyt koulu eivätkä osa kirjoitta oman nimi niin suomen kieli on vaikka kieli . .
mutta on paljon maahanmuuttajat jotka käy töissä ja elävät ommilla palkalla , ei ole meidän syy että emme saa helposti töitä ja on masentuneita maahanmuutaje jolla ei oo töitä .

Tuo ei pidä alkuunsakaan paikkaansa. Tiedän tuon asian ihan perinpohjin. Miksi maahanmuuttajille pitää hommata työpaikka kun kantasuomalaisetkin joutuu työttömäksi vastoin omaa tahtoaan ja eivät saa töitä mistään. Mikä etu siinä on että otetaan maahanmuuttajia tänne töihin ja jätetään kantasuomalaiset työttömiksi sossueläteiksi.

On tosi vaikea vastata kysymykseesi, miksi jotkut vihaavat maahanmuuttajia. Minä en vihaa.

Olemme ylipäätään varautuneita ja ajattelemme jo toisistammekin negatiivisesti. Kuten olet huomannut suomalaiselle on vaikea kehua tai sanoa kiitos. Ja mietimme usein, mitä muut meistä ajattelevat. Arvostelemme kotimaatamme ja uskomme, miten kaikki on paljon paremmin ulkomailla. Olemme tyytymättömiä elintasoomme ja vaadimme paljon asioita haluamatta itse tehdä mitään vastineeksi. Huudamme rumasti asiakaspalvelijoille ja järjestämme juhlia, joista vaadimme vierailtamme rahaa vastineeksi. Sosiaaliset taitoimme ovat heikot ja hyville käytöstavoille virnistellään, että mitähän sekin luulee olevansa.

Joten laitappa sekaan maahanmuuttaja, niin soppa on valmis. Vihaa on jo ennestään ja sille vain löytyy uusi purkautumistie. Enen maahanmuuttaja vihattiin mustalaisia ja viime sodan jälkeen karjalaisi evakkoja.

Suomalaisista sanotaan, että me haluamme olla yksin. Jos virran mukana kulkee lastu ottaa suomalainen kriveen mukaansa ja lähtee etsimään sitä, joka sen lastun on vuollut.

Minulla on sukua Karjalasta ja vanhimmissa heistä on yhä syvät haavat suomalaisten asenteista heitä kohtaan. Pakko oli sopeutua ja minä en edes tiedä, miten se haava koskee sukulaisiani. Ehkä sinun lapsesi ajattelevat jo eri tavoin :)

En osaa sanoa muuta kuin koeta löytää sellaisia suomalaisia, jotka eivät olisi vihamielisiä. Haluat selvästikin elää Suomessa ja sopeutua tänne, joten sinä pärjäät ihan varmasti. Pelkäät nyt liikaa puheita, mutta anna suomalaisille mahdollisuus.

Onnea eteenpäin :)

Ei se viha kohdistu pelkästään maahanmuuttajiin vaan ihan vain toiselta paikkakunnalta kylään/kaupunkiin muuttaneisiinkin suomalaisiin. Ulkopaikkakuntalaiset sitten tutustuvat toisiinsa ja oman paikkakunnan väki nyhjää omassa nurkassaan.

Suomalaiset ovat kunnostauneita vihanpidossa; jotkut suvut ovat olleet riidoissa kesenään jo useita sukupolvia eikä viimeiseen kahdeksaan sukupolveen kellään ole ollut enää mitään tietoa mistä vihanpito on saanut alkunsa. Mutta kun joku toisesta suvusta teki jotain mistä ei joku tykännyt niin eihän suoamalainen voi tykätä kenestäkään joka on millään tapaa liitoksissa vihamieheen.

Winiwini, kerro kuinka moni ystävistäsi on paikkakunnalle muualta muuttaneita. En olisi yllättynyt jos suurin osa on. Ei me suomalaisetkaan olla tervetulleita oman kylän ulkopuolelle ihan täällä oman kotimaan sisällä.

[QUOTE="joku";28012914]Siis suomeksi Ruandasta/Ruandan tasavallasta. :)[/QUOTE]

Meillä suomalaisilla veronmaksajilla on kunnia elättää erästä ruandalaista kansanmurhaajaa. Hänelle napsahti elinkautinen, mutta eihän tälläistäkään kultamunaa karkoiteta tuomion istumisen jälkeen.

[QUOTE="vieras";28012945]Kai sä nyt sentään ymmärrät mitä kansalaisuus tarkoittaa ja miten tärkeää kansalaisuus ja sen tuomat oikeudet ovat?[/QUOTE]

Eivät tajua. Ihan varma tieto.

[QUOTE="vieras";28012944]Meillä suomalaisilla veronmaksajilla on kunnia elättää erästä ruandalaista kansanmurhaajaa. Hänelle napsahti elinkautinen, mutta eihän tälläistäkään kultamunaa karkoiteta tuomion istumisen jälkeen.[/QUOTE]

Voit jo lopettaa tämän tarinointisi, vaikka päätitkin avata sanallisen arkkusi tällä kertaa vähän toisenlaisella tavalla. En mennyt lankaan :)

Yhteistyössä