hyvät alueet asua Vantaalla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hohhoijaa";28611538]Mitenkäs ois Rajakylä? Pelkästään omistusasuntoja. Ei yhtään kerrostaloa vielä. Lyhyt matka mellunmäen metroasemalle, josta lähtee myös bussit Tikkurilaan. Ihan lähellä Länsimäki, jossa terveysasema, kirjasto, apteekki.
Itse asun kyllä Länsimäen puolella, eikä tämäkään oo yhtään paha paikka asua omistusasunnossa. ;)[/QUOTE]

Sitten kun autojen polttamiset ovat jokapäiväistä toimintaa niin sinäkin saatat tajuta kuinka paska paikka Länsimäki on.

[QUOTE="vieras";28611979]Sitten kun autojen polttamiset ovat jokapäiväistä toimintaa niin sinäkin saatat tajuta kuinka paska paikka Länsimäki on.[/QUOTE]

Kannattaa ehkä käydä täällä Länsimäessä ennenkuin kirjoittelee tuollaisia. Juu asuu täällä melko paljon maahanmuuttajia mutta mutta taitavat olla enimmäkseen työssäkäyviä virolaisia ja venäläisiä. Nekö alkais polttaa autoja ja rähinöidä?
Mielestäni täällä on ihan rauhallista. Öisin en tosin tuolla ulkona pyöri. :)

hiekkaharju-juna-asema löytyy
viertola,tikkurila(juna-asema),koivuhaka(bussi kulkee),askisto(syrjässä,joutuu ehkä omalla autolla kulkemaan)vapaala ja rajatorppa(betonilähiö eneimmäkseen)ilola
Voin kertoa mihin ehdottomasti ei kannata muuttaa:
Korso,koivukylä,länsimäki,jokiniemi,myyrmäki,martinlaakso,simonkylä

[QUOTE="vieras";28611303]hyvät alueet
hyvät yhteydet
Vantaa

:laugh: täysin utopistinen yhtälö[/QUOTE]

Itä-Vantaalla Rekolassa asuttu 10 vuotta. Ei mitään valittamista. Meiltä pääsee Helsinkiin kahdella bussilla tai junalla. Eli siis kolme vaihtoehtoa. Rekolassa kauppa ja City-Market kilometrin päässä. Kehärata tulossa, jolloin nopeat yhteydet myös länteen lyhyen bussimatkan päässä. Uusi päiväkoti avataan elokuussa ja koulut vieressä. Alueella vain omakoti- rivi- ja paritaloja. Tervetuloa, jos rahat riittää. Alueella ei ole kauheasti tarjontaa, koska ihmiset viihtyvät täällä. Ja vielä yksi asia: Rekolana kaupitellaan sitten myös alueita jotka eivät Rekolaan kuulu, kiinteistönvälittäjät yrittävät myydä Rekolan hyvällä maineella vaikka mistä ja mitä.

Kommentoija voi haistaa siis ihan itse...

[QUOTE="Niin";28612014]Jos joudut itse viemään ja noutamaan lapset päiväkodista ja tarkoitus on kulkea julkisilla Helsingin keskustaan töihin ni alkaa olla jo hoitopäivän pituus lähellä maksimia olettaen että teet normityöaikaa päivätöissä.[/QUOTE]

mies on töissä Vantaan puolella ja itse Helsingissä, miehellä on ns. normityöaika ja itse teen vuorotyötä. Vaikka asuukin Vantaalla voi se sisäinen matka viedä myös saman verran aikaa kuin Helsinkiin matkatessa.

[QUOTE="oppo";28612052]Havukoskelle ei kanssa kannata muuttaa[/QUOTE]

Voisin ostaa sijoitusasunnon Havukoskelta tai Koivukylästä, mutta vuokrataloihin en menisi. Noillakin aluieilla tosi kivoja taloja ja asuntoja.

[QUOTE="Niin";28612014]Jos joudut itse viemään ja noutamaan lapset päiväkodista ja tarkoitus on kulkea julkisilla Helsingin keskustaan töihin ni alkaa olla jo hoitopäivän pituus lähellä maksimia olettaen että teet normityöaikaa päivätöissä.[/QUOTE]

Vielä lisää: Rekolan uusi päivökoti on remontoitu koulun yhteyteen ja koulun edestä menee pari bussia Helsinkiin ja bussilla pääsee myös junalle, pari pysäkin väliä matkaa. Ulrikan päiväkoti on Rekolan aseman vieressä, joten ei ongelmaa kulkemisessa sieltäkään.

[QUOTE="Hohhoijaa";28612027]Kannattaa ehkä käydä täällä Länsimäessä ennenkuin kirjoittelee tuollaisia. Juu asuu täällä melko paljon maahanmuuttajia mutta mutta taitavat olla enimmäkseen työssäkäyviä virolaisia ja venäläisiä. Nekö alkais polttaa autoja ja rähinöidä?
Mielestäni täällä on ihan rauhallista. Öisin en tosin tuolla ulkona pyöri. :)[/QUOTE]

Melko tummahipiäisiä virolaisia / venäläisiä :D

Asun myyrmäessä, junalla vajaa 20 min keskustaan ja bussit menevät Helsinkiin ja eri puolille Vantaata. Täällä päin on paljon pieniä päiväkoteja, koulut (alakoulusta lukioon), uimahalli, iso kirjasto, iso uusi terveyskeskus röntgeneineen (ajan on aina saanut hyvin, alle 10-vuotiat pääsevät päivystyksessä jonon ohi) ja Myyrmannissa kaikki tarvittavat kaupat. Ruokakauppoja 3 km säteellä Myyrmannista 3 S-markettia, 2-Lidliä, 2 K-supemarket ja useampi pikkukauppa.

Maahanmuuttajia on jonkin verran, mutta mielestäni huomattavasti vähemmän kuin itä-helsingissä. Alue on suunniteltu kävelijöille/pyöräilijöille niin että myyrmanniin, koululle ja uimahalliin pääsee monenkin kilometrin päästä ilman tien ylityksiä.

Yhteistyössä