"Wicca-uskonnosta olemme huolissamme. Fiktio on fiktiota, mutta saimme kuulla, että wicca-uskonto on oikeasti olemassa. Lapset ovat herkkiä ja haluamme olla varovaisia, oli kyseessä mikä tahansa uskonto, vaikka kristinusko."
Aika upeata yleissivistystä muista uskonnoista tällä henkilöllä.
Itse wiccaa harjoittavana tekisi mieli syyttää kunnianloukkauksesta, mutta sen verran se kristittyjen uskonto on jalka oven välissä lakia säätävien keskuudessa, että wicca ei ole rekisteröity uskonto edelleenkään.
Itse reilusti yli kolmikymppisenä uskon ja toivon sen päivän näkeväni kun niin käy, kymmenen vuotta minua nuorempien keskuudessahan wiccahan on jo arkipäivää monelle ja näitä wiccalaisten ryhmiä ja tapaamisia järjestetään aktiivisesti.
Eikä se tunnu jäävän pelkäksi nuoruuden vaiheeksi, kuten ei minullekaan käynyt vaan jää seuraamaan elämää ja kun ikä karttuu ehkä joku wiccalainen aktivoituu yhteiskunnallisesti ja ottaa asiakseen raivata wiccan tunnustetuksi uskonnoksi.
Ps. vaikeinta on tuossa uutisessa ymmärtää miten wicca luontoa ja toista ihmistä kunnioittavana uskontona vahingoittaa nuoria