hyväksytkö kristillisten aikeet kieltää wicca-kirjat nuorilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Minä olen kristitty, tunnustava ja uudestisyntynyt, enkä hyväksy tällaista wiccalaisuutta lasten kirjoihin.

miksi? mikä wiccalaisuudessa on niin pelottavaa?

Kerrotko sä myös, mikä wiccalaisuudessa on niin rakentavaa? Ihan kun googletin sanan wicca, löytyi tällainen http://www.peda.net/veraja/posio/lukio/oppiaineet/elina/uskonto/uue4/teemat/betty

Jännä, miten aiemmin ihmiset vielä ymmärsivät selkeesti hyvän ja pahan eron, mutta nyt jopa noituutta pidetään lapsille sopivana. Niinkuin Raamattu kertoo että lopun aikana ihmiset ovat hyvän vihollisia, taipuvaisia kaikkeen pahaan, ymmärrykseltään sumentuneet...

no jos kaiken elävän kunnioittaminen ei ole rakentavaa, niin mikä on?

Ei tietenkään ole rakentavaa, vasta sitten kun on surmattu tuhansia"vääräuskoisia"ihmisiä sen vuoksi, voimme ottaa sen tosissaan ja kuulutta hyvyyden sanaa siitä :whistle:
Ei oikeasti pienet rauhaa rakastavat uskonnot saa tulta alle, kuten nämä isot joiden nimeen on tehty lukuisia murhia.

Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
"rakasta lähimmäistä, niinkuin itseäsi", "siunatkaa vihamiehiänne, älkää kirotko", "älä tapa", "älä varasta" jne...todella paljon on pahaa juu...

hemmetti kun kerrankin löytyis joku kristitty, joka oikeasti olisi lukenut tämän pyhän kirjansa, eikä vaan lempipätkiä. :headwall:

lues tarkemmin ennenkun kommentoit. lapsillesi hyvä lapsiystävällinen iltasatu löytyy esim. kuninkaiden kirjasta. :heart:

Joo, olen kyllä kirjani lukenut, ystävä hyvä :). Raamattu täytyy ymmärtää kokonaisuutena ja sen ydinsanoma esim Kuninkaiden kirjasta huolimatta on RAKKAUS. Jeesus kuoli, koska rakasti meitä. Hän uhrasi kaikkensa meidän tähtemme.

ja silti se on täynnä kidutuksia ja murhia. oletkos lukenut ainuttakaan wiccakirjaa? tiedätkö mikä sanoma niissä on?

kummassa on pahempaa tekstiä, raamatussa vai linkissä mainitussa kirjassa?

Niin , yhteiskuntamme pohjaa Raamttuun, tai on ainakin pohjautunut. Seurauksena on ollut laki ja järjestys. Nyt, kun Raamatusta on alettu luopua, on seuraukset nähtävillä.

Tässä suoran lainaus tuolta sivulta, jossa kyllä näkee, missä hengessä wiccat toimivat :(

http://www.wicca.fi/rituaalit.htm

"Täysikuun aikaan suoritettava jumalattaren kutsu "Drawing Down the Moon" on tavoista tunnetuin, mutta kutsuntatapa vaihtelee rituaalin tarkoituksen mukaan. Työskentelytavasta ja rituaalin tarkoituksesta riippuen voi rituaaliin kuulua meditaatiota, chanttaamista eli rituaalilaulantaa, magian harjoittamista ja yleensä jokaisen rituaalin päätteeksi viinin ja ruoan pyhitys, jonka jälkeen kehä puretaan."

Juu ja kristityt rukoilee jumalaa ja pyytää jumalan apua ja vielä siunaa ehtoollisleivän ja viinin.. kyllä näkee taas missä hengessä kristityt toimii :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
En todellakaan hyväksy, aivan sairasta puuhaa. Tuon mukaan pitäisi kieltää kaikki kirjat, jotka sisältävät viittauksia muuhun, kuin ev.lut. uskontoon.

"ev.lut. uskontoon"? Mä en ainakaan kuulu mihinkään ev lut-uskontoon ;D.

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
"rakasta lähimmäistä, niinkuin itseäsi", "siunatkaa vihamiehiänne, älkää kirotko", "älä tapa", "älä varasta" jne...todella paljon on pahaa juu...

hemmetti kun kerrankin löytyis joku kristitty, joka oikeasti olisi lukenut tämän pyhän kirjansa, eikä vaan lempipätkiä. :headwall:

lues tarkemmin ennenkun kommentoit. lapsillesi hyvä lapsiystävällinen iltasatu löytyy esim. kuninkaiden kirjasta. :heart:

Joo, olen kyllä kirjani lukenut, ystävä hyvä :). Raamattu täytyy ymmärtää kokonaisuutena ja sen ydinsanoma esim Kuninkaiden kirjasta huolimatta on RAKKAUS. Jeesus kuoli, koska rakasti meitä. Hän uhrasi kaikkensa meidän tähtemme.

ja silti se on täynnä kidutuksia ja murhia. oletkos lukenut ainuttakaan wiccakirjaa? tiedätkö mikä sanoma niissä on?

Niin , yhteiskuntamme pohjaa Raamttuun, tai on ainakin pohjautunut. Seurauksena on ollut laki ja järjestys. Nyt, kun Raamatusta on alettu luopua, on seuraukset nähtävillä.

Tässä suoran lainaus tuolta sivulta, jossa kyllä näkee, missä hengessä wiccat toimivat :(

"Täysikuun aikaan suoritettava jumalattaren kutsu "Drawing Down the Moon" on tavoista tunnetuin, mutta kutsuntatapa vaihtelee rituaalin tarkoituksen mukaan. Työskentelytavasta ja rituaalin tarkoituksesta riippuen voi rituaaliin kuulua meditaatiota, chanttaamista eli rituaalilaulantaa, magian harjoittamista ja yleensä jokaisen rituaalin päätteeksi viinin ja ruoan pyhitys, jonka jälkeen kehä puretaan."

Juu ja kristityt rukoilee jumalaa ja pyytää jumalan apua ja vielä siunaa ehtoollisleivän ja viinin.. kyllä näkee taas missä hengessä kristityt toimii :laugh:

Itse asiassa tässä näkee taas kerran, kuin saatana matkii kaikessa Jumalaa...

Ja mitä kamalaa tuossa on?

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:

Itse asiassa tässä näkee taas kerran, kuin saatana matkii kaikessa Jumalaa...

Juu kuten murhien tekoa ja vainoja?

pikalukemalla noi jutut (oon kyllä aiemminkin lukenut wiccalaisuudesta ) suurin ero MUN mielestä wiccalaisuudessa ja kristinuskossa on se, että molemmissa kehoitetaan tekemään hyvää, mutta jos tekee pahaa, wiccalaiset saavat uskontonsa mukaan siitä rangaistuksen, kristityt taas katumalla saavat syntinsä anteeksi.

En hyväksy.
Yksilönvapaus ja oikeus lukea mitä haluaa pitäisi olla edelleen voimassa ns. sivistyneissä valtioissa.
Mutta, historia opettaa ainakin sen, että kristinuskon varjolla paljon peloteltu ja kielletty ihmisiä tekemästä/uskomasta asioihin, jotka horjuttavat kristinuskon asemaa

pikalukemalla noi jutut (oon kyllä aiemminkin lukenut wiccalaisuudesta ) suurin ero MUN mielestä wiccalaisuudessa ja kristinuskossa on se, että molemmissa kehoitetaan tekemään hyvää, mutta jos tekee pahaa, wiccalaiset saavat uskontonsa mukaan siitä rangaistuksen, kristityt taas katumalla saavat syntinsä anteeksi.

Nimenomaan. Wiccassa ja magian harjoittamisessa korostuu ihmisen oma vastuu teoista ja tekemättä jättämisistä. Magialla ei voi vahingoittaa ketään, sitoa tai alistaa, voima palaa kolminkertaisena lähettäjälleen.

Suomen kouluja kiertää vankilassa vuosikymmeniä murhista istuneita ihmisiä jotka nyt ovat itsensä armahtaneet ja tulleet uskoon. Kaikki entisen elämän paha on poispyyhitty ja saatu anteeksi! Halleluja!

Niin ja entäs sitten kaikki lasten mm.harry potterit, kun niissä käsitellään magiaa tai kauhukirjallisuus, jossa vilisee vampyyreja ym.
Satujahan on aina ollut ja aina tulee olemaan eikä se tearkoita, että saduista tulisi uutta uskontoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
En todellakaan hyväksy, aivan sairasta puuhaa. Tuon mukaan pitäisi kieltää kaikki kirjat, jotka sisältävät viittauksia muuhun, kuin ev.lut. uskontoon.

Aivan.

Ikäänkuin pelosta että ihminen hylkää heti ev lut uskonnon syystä että lukee jostain tiosesta elämänkatsomuksesta kertovaa kirjaa, hankkii tietoa yms.

En suvaitse mosita uskonnonjyräystä, koskee se sitten mitä uskontoa tahansa. Jokaisella oikeus valita mitä edustaa ja mitä lukee.

Itse voisin lukea ja silti pysyisin ev lut uskonnossa. Olen mä lukenut satanismistakin... enkä silti ole siihen kääntynyt.

Ei ei, ei hyväksyttävää ollenkaan!

images

Yhteistyössä