Hyvältä näyttää, bensiinin hinta nousee lähelle 2€/L

"mä"
Palsta kertoo että oma vika kun ei asu julkisen liikenteen alueella, pitää muuttaa sinne missä sitä on :) Loistavaa logiikkaa.... Ja meillä sama tilanne kun teillä.
Ei vaan palstalaiset eivät kykene tarttumaan kuin yhteen asiaan ja loput (varsinkin ne varteen otettavat vaihtoehdot) jätetään huomiotta. Miten kukaan ei tarttunut tuohon minun kommenttiini verohelpotuksesta niitä kohtaan, joilla ei ole julkista liikennettä? Ai niin, sehän olisi ihan ok ehdotus niin pitää sivuuttaa.

Ei täällä voi keskustella asioista, ehdotuksia, pohdintaa, asiallista keskustelua on aivan turha yrittää edes saada syntymään kun asenne on mitä on...
 
[QUOTE="mä";22832482]Etkö ymmärtänyt tekstistäni osaa, jossa kirjoitin, että kiinnostus miettiä minkään näköistä ratkaisua tilanteeseesi loppui kuin seinään luettuani ensimmäisen viestisi? Sun asenteesi on valmiiksi jo niin negatiivinen, ettei kiinnosta jatkaa keskustelua aiheesta kanssasi. Erityisesti tuo "kerrotko sitten mulle ratkaisun?"-kohta on sellainen, että joko tai. Keskustelua tai pohdintaa ei synny, kun vastauksen on oltava ehdottomasti valmiina ja sovittava kaikille. Ehdotuksia, pohdintaa, asioiden punnitsemista, asiallista keskustelua... Äsh, anti olla.[/QUOTE]
etkö sinä ymmärrä mun tekstistä, että asiaa on pohdittu, mutta ratkaisua ei ole löydetty :attn: . joten jos sinä viisaampana sitten sen kertoisit!! kuinka monen sellaisen, jolla on mahdollisuus käyttää julkista, luulet miettivän sitä kuinka samat edut saataisiin muuallekkin? kuitataan vaan, että käyttäkää julkisia!!!hei haloo, mitä julkisia!!!
 
h4hg
Hyvä, ja korkeemmalle vaan.. liian halpaa on vielä.

Mun mielestä semmonen 100e/litra alkais olla hyvä.
Joo ja samalla tupakan ja viinan hintaa 100 euroa aski/ pullo/ litra, Makeisveroa voidaan korottaa vaikka 100 euroon kilo, samoin limsat ja mehut jne jne...laitetaan vielä polkupyörävero ja hengittämisvero ja kävelyvero. Ja meillä kaikillaaaaaa oooonnn niiinn muukaavaaa...
 
rkjkrjy
Tuolla periaatteellako suomalaisilla on oikeus olla välittämättä omasta panoksestaan ympäristön hyväksi, kun ei sillä ole vaikutusta suuressa mittakaavassa kuitenkaan?
Tämähän on aina se pointti, jota viherpiiperot käyttävät. Eli, että jos kaikki ajattelee, ettei yksilön toiminnalla ole merkitystä, niin hommat ei etene ikinä. Itse lähtisin siitä, että sitä varten kuulutaan EU:hin sun muihin, että näitä asioita sovitaan porukalla ja mahdollisimman moni valtio niihin sitoutuu. Ihan turhaa lähteä yksin valtiona muka pelastamaan maailmaa ja samalla heikentää omien kansalaisten elinoloja.
 
"mä"
etkö sinä ymmärrä mun tekstistä, että asiaa on pohdittu, mutta ratkaisua ei ole löydetty :attn: . joten jos sinä viisaampana sitten sen kertoisit!! kuinka monen sellaisen, jolla on mahdollisuus käyttää julkista, luulet miettivän sitä kuinka samat edut saataisiin muuallekkin? kuitataan vaan, että käyttäkää julkisia!!!hei haloo, mitä julkisia!!!
Minä ehdotin myös verohelpotusta niille, joilla ei ole julkista liikennettä. Miksi sinä alat meuhkaamaan vain tuosta julkisesta liikenteestä? Miksi sivuutit tuon toisen ehdotuksen?
 
[QUOTE="mä";22832520]Ei vaan palstalaiset eivät kykene tarttumaan kuin yhteen asiaan ja loput (varsinkin ne varteen otettavat vaihtoehdot) jätetään huomiotta. Miten kukaan ei tarttunut tuohon minun kommenttiini verohelpotuksesta niitä kohtaan, joilla ei ole julkista liikennettä? Ai niin, sehän olisi ihan ok ehdotus niin pitää sivuuttaa.

Ei täällä voi keskustella asioista, ehdotuksia, pohdintaa, asiallista keskustelua on aivan turha yrittää edes saada syntymään kun asenne on mitä on...[/QUOTE]

verohelpotukset ei kuulosta järin loogisilta siinävaiheessa että ensin nostetaan polttoaineen veroa, autoveroa jne, ja sitten helpotettasiin jotain muuta veroa. luuletko tosiaan, että valtiolla on varaa jakaa ilmaista rahaa?
 
just!
[QUOTE="mä";22832520]Ei vaan palstalaiset eivät kykene tarttumaan kuin yhteen asiaan ja loput (varsinkin ne varteen otettavat vaihtoehdot) jätetään huomiotta. Miten kukaan ei tarttunut tuohon minun kommenttiini verohelpotuksesta niitä kohtaan, joilla ei ole julkista liikennettä? Ai niin, sehän olisi ihan ok ehdotus niin pitää sivuuttaa.

Ei täällä voi keskustella asioista, ehdotuksia, pohdintaa, asiallista keskustelua on aivan turha yrittää edes saada syntymään kun asenne on mitä on...[/QUOTE]

Munkin mielestä sun ehdotus kuulostaa hyvälle. Sillä pitäisi ymmärtää ettei ole mikään ratkaisu että jätetään tyyliin 70% (ihan päästä heitetty luku) asuttamatta ja siirretään ihmiset kaupunkikeskittymiin. Myös pieniin taajamiin voitaisiin vaikka antaa tukea että saataisiin se julkinen liikenne pelaamaan. Kun käyttöaste on pieni, on kustannuksetkin suuret, tietenkin. Tosiaan tuo pelkkä bensan hinnan korotus nostaa myös julkisen liikenteen menoja, eikä se ole hyvä suunta jos yritetään kannustaa turhista ajoista pois.
 
Tämähän on aina se pointti, jota viherpiiperot käyttävät. Eli, että jos kaikki ajattelee, ettei yksilön toiminnalla ole merkitystä, niin hommat ei etene ikinä. Itse lähtisin siitä, että sitä varten kuulutaan EU:hin sun muihin, että näitä asioita sovitaan porukalla ja mahdollisimman moni valtio niihin sitoutuu. Ihan turhaa lähteä yksin valtiona muka pelastamaan maailmaa ja samalla heikentää omien kansalaisten elinoloja.
Minä lähtisin siitä että pienistä puroista kasvaa iso virta. Ei toimintoja voi käynnistää ylemmältä tasolta jos ei pohjalla olla samaa mieltä.
 
Maaseudulla muuten oli ennen toimiva julkinen liikenne. Munkin synnyinkodin läheltä ajoi linjuri kolme kertaa päivässä ja myymäläauto kävi omassa pihassa 2krt/viikko. Kumpikin palvelu on lakkautettu aikoja sitten.

Maalla näkee monesti linja-auton jossa saattaa olla vaan yksi matkustaja. Se ei enteile kovin hyvää julkisen liikenteen kehitykselle maaseudulla.
 
Maaseudulla muuten oli ennen toimiva julkinen liikenne. Munkin synnyinkodin läheltä ajoi linjuri kolme kertaa päivässä ja myymäläauto kävi omassa pihassa 2krt/viikko. Kumpikin palvelu on lakkautettu aikoja sitten.

Maalla näkee monesti linja-auton jossa saattaa olla vaan yksi matkustaja. Se ei enteile kovin hyvää julkisen liikenteen kehitykselle maaseudulla.
kolme kertaa päivässä menevä julkinen liikenne on kätevä vain eläkeläisille. tai oikeastaan ei heillekkään. joutuu sitten tuntikausia odottamaan paluukuljetusta takaisinpäin.
 
ijaeiojea
Minä lähtisin siitä että pienistä puroista kasvaa iso virta. Ei toimintoja voi käynnistää ylemmältä tasolta jos ei pohjalla olla samaa mieltä.
Mulla semmonen käsitys, että ympäristön eteen tehdään hyvinkin paljon taloudellisesti negatiivisia päätöksiä jatkuvasti yksittäisen kansalaisen kannalta. Enkä usko, että pohjalla hirveän paljon samaa mieltä ollaan.
 
Lunatic
Joo ja samalla tupakan ja viinan hintaa 100 euroa aski/ pullo/ litra, Makeisveroa voidaan korottaa vaikka 100 euroon kilo, samoin limsat ja mehut jne jne...laitetaan vielä polkupyörävero ja hengittämisvero ja kävelyvero. Ja meillä kaikillaaaaaa oooonnn niiinn muukaavaaa...
Mitä haittaa makeisista tai viinasta on maapallon ilmatilalle, sanopa se neropatti wiseass.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja höhhöö;22832570:
Mutta kun se ei ole, eikä tule olemaan. Joten miten te luulette, että hinnannousu laskisi julkisen liikenteen menoja niin, että hinnat näkyisivät lippuissa??
Korkea bensanhinta koskisi vain yksityisautoilua. SITEN.
Se ois hienoo. Ei näkys enää turhia kotteroita ilmaa pilaamassa.
 
just!
Maaseudulla muuten oli ennen toimiva julkinen liikenne. Munkin synnyinkodin läheltä ajoi linjuri kolme kertaa päivässä ja myymäläauto kävi omassa pihassa 2krt/viikko. Kumpikin palvelu on lakkautettu aikoja sitten.

Maalla näkee monesti linja-auton jossa saattaa olla vaan yksi matkustaja. Se ei enteile kovin hyvää julkisen liikenteen kehitykselle maaseudulla.
Onko sun mielestä toimivaa liikennettä kolme kertaa päivässä kulkeva bussi? Jonka ajoajat ei mene yksiin ihmisten työaikojen kanssa? Siksihän se vähäinenkin liikenne on lakkautettu, kun ne vuorot eivät ole olleet toimivia ja näin ollen ihmiset ostaneet autot ja sekin vähä käyttö jäänyt pois.

Nyt Helsinkiinkin vain aamuin illoin kulkevat bussit, jäisi sieltäkin ne turhat shoppailureissut väliin!!!
 
kolme kertaa päivässä menevä julkinen liikenne on kätevä vain eläkeläisille. tai oikeastaan ei heillekkään. joutuu sitten tuntikausia odottamaan paluukuljetusta takaisinpäin.
Joo, en muista enää oliko ne kellonajat kenellekään järkevät. Mutta mummun kanssa me päästiin käymään kirkolla asioilla ja kyläilemässä kun pikkupoikana vietin kesälomia mummolassa.

Kaitpa ne oli koululaisten aikatauluhin sovitetut.
 
"mä"
Munkin mielestä sun ehdotus kuulostaa hyvälle. Sillä pitäisi ymmärtää ettei ole mikään ratkaisu että jätetään tyyliin 70% (ihan päästä heitetty luku) asuttamatta ja siirretään ihmiset kaupunkikeskittymiin. Myös pieniin taajamiin voitaisiin vaikka antaa tukea että saataisiin se julkinen liikenne pelaamaan. Kun käyttöaste on pieni, on kustannuksetkin suuret, tietenkin. Tosiaan tuo pelkkä bensan hinnan korotus nostaa myös julkisen liikenteen menoja, eikä se ole hyvä suunta jos yritetään kannustaa turhista ajoista pois.
No niin, nyt päästiin hiukan keskustelemaankin. Olet aivan oikeassa, että bensan ja diisselin hinta nostaa julkisen liikenteen menoja. Niissä kuitenkin verotus on prosentuaalista minkä vuoksi niistä tulee myös enemmän veroja.

Tällä hetkellähän julkiselle liikenteelle kunta ja valtio antaa pennosiaan, mutta ne vain nimellisesti kohtaavat kuluttajan ja käytännössä lihottavat herrojen lompakoita. Jos julkinen liikenne nostaisi hintoja polttoaineen hinnan nousun mukaan ja siitä saatava verotulo ohjattaisiin suoraan julkista liikennettä käyttävien taskuun, matkakustannukset tippuisivat reilusti (polttoaine-eurosta n. 75c on veroja).

Uskoisin tämän rauhoittavan suurten kaupunkien keskustoja ja tuovan lisää työpaikkoja julkisen liikenteen lisääntyessä. Varmahan en tietenkään voi olla, kuten ei kukaan ennen kuin asiaa olisi oikeasti kokeiltu.
 

Yhteistyössä