Lunatic
Hyvä, ja korkeemmalle vaan.. liian halpaa on vielä.
Mun mielestä semmonen 100e/litra alkais olla hyvä.
Mun mielestä semmonen 100e/litra alkais olla hyvä.
Ei vaan palstalaiset eivät kykene tarttumaan kuin yhteen asiaan ja loput (varsinkin ne varteen otettavat vaihtoehdot) jätetään huomiotta. Miten kukaan ei tarttunut tuohon minun kommenttiini verohelpotuksesta niitä kohtaan, joilla ei ole julkista liikennettä? Ai niin, sehän olisi ihan ok ehdotus niin pitää sivuuttaa.Palsta kertoo että oma vika kun ei asu julkisen liikenteen alueella, pitää muuttaa sinne missä sitä on Loistavaa logiikkaa.... Ja meillä sama tilanne kun teillä.
Olet oikeassa, samalla voisi nostaa julkisen liikenteen matkalippujen hinnat vähintään 100/kertaHyvä, ja korkeemmalle vaan.. liian halpaa on vielä.
Mun mielestä semmonen 100e/litra alkais olla hyvä.
Joo ja samalla tupakan ja viinan hintaa 100 euroa aski/ pullo/ litra, Makeisveroa voidaan korottaa vaikka 100 euroon kilo, samoin limsat ja mehut jne jne...laitetaan vielä polkupyörävero ja hengittämisvero ja kävelyvero. Ja meillä kaikillaaaaaa oooonnn niiinn muukaavaaa...Hyvä, ja korkeemmalle vaan.. liian halpaa on vielä.
Mun mielestä semmonen 100e/litra alkais olla hyvä.
Tämähän on aina se pointti, jota viherpiiperot käyttävät. Eli, että jos kaikki ajattelee, ettei yksilön toiminnalla ole merkitystä, niin hommat ei etene ikinä. Itse lähtisin siitä, että sitä varten kuulutaan EU:hin sun muihin, että näitä asioita sovitaan porukalla ja mahdollisimman moni valtio niihin sitoutuu. Ihan turhaa lähteä yksin valtiona muka pelastamaan maailmaa ja samalla heikentää omien kansalaisten elinoloja.Tuolla periaatteellako suomalaisilla on oikeus olla välittämättä omasta panoksestaan ympäristön hyväksi, kun ei sillä ole vaikutusta suuressa mittakaavassa kuitenkaan?
Minä ehdotin myös verohelpotusta niille, joilla ei ole julkista liikennettä. Miksi sinä alat meuhkaamaan vain tuosta julkisesta liikenteestä? Miksi sivuutit tuon toisen ehdotuksen?etkö sinä ymmärrä mun tekstistä, että asiaa on pohdittu, mutta ratkaisua ei ole löydetty :attn: . joten jos sinä viisaampana sitten sen kertoisit!! kuinka monen sellaisen, jolla on mahdollisuus käyttää julkista, luulet miettivän sitä kuinka samat edut saataisiin muuallekkin? kuitataan vaan, että käyttäkää julkisia!!!hei haloo, mitä julkisia!!!
Minä lähtisin siitä että pienistä puroista kasvaa iso virta. Ei toimintoja voi käynnistää ylemmältä tasolta jos ei pohjalla olla samaa mieltä.Tämähän on aina se pointti, jota viherpiiperot käyttävät. Eli, että jos kaikki ajattelee, ettei yksilön toiminnalla ole merkitystä, niin hommat ei etene ikinä. Itse lähtisin siitä, että sitä varten kuulutaan EU:hin sun muihin, että näitä asioita sovitaan porukalla ja mahdollisimman moni valtio niihin sitoutuu. Ihan turhaa lähteä yksin valtiona muka pelastamaan maailmaa ja samalla heikentää omien kansalaisten elinoloja.
Ei niitä tartte nostaa. Bensan pitäisi olla halvempaa julkisille kulkuneuvoille.Olet oikeassa, samalla voisi nostaa julkisen liikenteen matkalippujen hinnat vähintään 100/kerta
Ai jos kansalaisten enemmistö ei kannata esim. ympäristöveroja, niin ne jäävät asettamatta?Minä lähtisin siitä että pienistä puroista kasvaa iso virta. Ei toimintoja voi käynnistää ylemmältä tasolta jos ei pohjalla olla samaa mieltä.
En tarkoita mitään yksittäistä asiaa vaan yleistä asennetta.Alkuperäinen kirjoittaja pusketaan läpi;22832564:Ai jos kansalaisten enemmistö ei kannata esim. ympäristöveroja, niin ne jäävät asettamatta?
kolme kertaa päivässä menevä julkinen liikenne on kätevä vain eläkeläisille. tai oikeastaan ei heillekkään. joutuu sitten tuntikausia odottamaan paluukuljetusta takaisinpäin.Maaseudulla muuten oli ennen toimiva julkinen liikenne. Munkin synnyinkodin läheltä ajoi linjuri kolme kertaa päivässä ja myymäläauto kävi omassa pihassa 2krt/viikko. Kumpikin palvelu on lakkautettu aikoja sitten.
Maalla näkee monesti linja-auton jossa saattaa olla vaan yksi matkustaja. Se ei enteile kovin hyvää julkisen liikenteen kehitykselle maaseudulla.
Mulla semmonen käsitys, että ympäristön eteen tehdään hyvinkin paljon taloudellisesti negatiivisia päätöksiä jatkuvasti yksittäisen kansalaisen kannalta. Enkä usko, että pohjalla hirveän paljon samaa mieltä ollaan.Minä lähtisin siitä että pienistä puroista kasvaa iso virta. Ei toimintoja voi käynnistää ylemmältä tasolta jos ei pohjalla olla samaa mieltä.
Mutta kun se ei ole, eikä tule olemaan. Joten miten te luulette, että hinnannousu laskisi julkisen liikenteen menoja niin, että hinnat näkyisivät lippuissa??Ei niitä tartte nostaa. Bensan pitäisi olla halvempaa julkisille kulkuneuvoille.
Mitä haittaa makeisista tai viinasta on maapallon ilmatilalle, sanopa se neropatti wiseass.Joo ja samalla tupakan ja viinan hintaa 100 euroa aski/ pullo/ litra, Makeisveroa voidaan korottaa vaikka 100 euroon kilo, samoin limsat ja mehut jne jne...laitetaan vielä polkupyörävero ja hengittämisvero ja kävelyvero. Ja meillä kaikillaaaaaa oooonnn niiinn muukaavaaa...
ootko koskaan kuullut siitä, että ne karkit ja viinakset tarvii raaka-aineita jotka tuotetaan jossain ja kuljetetaan paikalle tehtaaseen...tai se kuinka ne karkit saadaan kauppojenhyllyihin ympäri maailmaa :xmas:Mitä haittaa makeisista tai viinasta on maapallon ilmatilalle, sanopa se neropatti wiseass.
Niitähän ei tehdä tehtaissa, jotka tuottavat aika paljon päästöjä neropatti!!! Samoin Tupakan viljely aiheuttaa hyvin paljon ympäristöongelmia, samoin kahvin ja Kaakaon....Mitä haittaa makeisista tai viinasta on maapallon ilmatilalle, sanopa se neropatti wiseass.
Korkea bensanhinta koskisi vain yksityisautoilua. SITEN.Alkuperäinen kirjoittaja höhhöö;22832570:Mutta kun se ei ole, eikä tule olemaan. Joten miten te luulette, että hinnannousu laskisi julkisen liikenteen menoja niin, että hinnat näkyisivät lippuissa??
Onko sun mielestä toimivaa liikennettä kolme kertaa päivässä kulkeva bussi? Jonka ajoajat ei mene yksiin ihmisten työaikojen kanssa? Siksihän se vähäinenkin liikenne on lakkautettu, kun ne vuorot eivät ole olleet toimivia ja näin ollen ihmiset ostaneet autot ja sekin vähä käyttö jäänyt pois.Maaseudulla muuten oli ennen toimiva julkinen liikenne. Munkin synnyinkodin läheltä ajoi linjuri kolme kertaa päivässä ja myymäläauto kävi omassa pihassa 2krt/viikko. Kumpikin palvelu on lakkautettu aikoja sitten.
Maalla näkee monesti linja-auton jossa saattaa olla vaan yksi matkustaja. Se ei enteile kovin hyvää julkisen liikenteen kehitykselle maaseudulla.
Joo, en muista enää oliko ne kellonajat kenellekään järkevät. Mutta mummun kanssa me päästiin käymään kirkolla asioilla ja kyläilemässä kun pikkupoikana vietin kesälomia mummolassa.kolme kertaa päivässä menevä julkinen liikenne on kätevä vain eläkeläisille. tai oikeastaan ei heillekkään. joutuu sitten tuntikausia odottamaan paluukuljetusta takaisinpäin.
Turha viisastella. Tarkoitin niiden käyttöä. Maapallo ei muutamaan makeistehtaaseen tukehdu, vaan yksityisautoiluun.ootko koskaan kuullut siitä, että ne karkit ja viinakset tarvii raaka-aineita jotka tuotetaan jossain ja kuljetetaan paikalle tehtaaseen...tai se kuinka ne karkit saadaan kauppojenhyllyihin ympäri maailmaa :xmas:
No niin, nyt päästiin hiukan keskustelemaankin. Olet aivan oikeassa, että bensan ja diisselin hinta nostaa julkisen liikenteen menoja. Niissä kuitenkin verotus on prosentuaalista minkä vuoksi niistä tulee myös enemmän veroja.Munkin mielestä sun ehdotus kuulostaa hyvälle. Sillä pitäisi ymmärtää ettei ole mikään ratkaisu että jätetään tyyliin 70% (ihan päästä heitetty luku) asuttamatta ja siirretään ihmiset kaupunkikeskittymiin. Myös pieniin taajamiin voitaisiin vaikka antaa tukea että saataisiin se julkinen liikenne pelaamaan. Kun käyttöaste on pieni, on kustannuksetkin suuret, tietenkin. Tosiaan tuo pelkkä bensan hinnan korotus nostaa myös julkisen liikenteen menoja, eikä se ole hyvä suunta jos yritetään kannustaa turhista ajoista pois.