Hyväksytkö SINÄ homoparien AVIOLIITON?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tiutau";22242979]No kyllä juopollakin on juoppous elämäntapana, ja irstailijalla irstailu. Kuitenkin heidät vihitään ihmisen kanssa, eikä syntinsä kanssa. Miksi homous on juuri eroteltu muista synneistä? Muut synnintekijät vihitään avioliittoon ihan ilman mitään kyselyitä mutta homoja ei?[/QUOTE]

Kaksi juoppoa voivat elää parisuhteessa elämättä samalla synnissä. Juoppo aviopari voi olla juomatta, homo aviopari ei voi olla heteropari.
 
Ei toisten ihmisten seksuaalinen suunatutuminen mulle kuulu, tehköön kukin mitä haluaa, kunhan ei muita satuta. Eri asia, menisinkö itse saman sukupuolen edustajan kanssa naimisiin -- en menis, vaikka en poissulje sitä mahdollisuutta, että jossain elämäni vaiheessa saattaisin ihastua saman sukupuolen edustajaan.
 
Shed
Kyllä hyväksyn. Ja ei, en ajattele, että homoliitot johtaisivat pian kissan ja ihmisen avioliittojen hyväksymiseen. Kirkollinen vihkiminen on kirkon oma asia ja hyväksyn myös täysin jos/kun siihen ei lähdetä.
 
Parisuhteiden rekisteröinnit voisi lopettaa kokonaan. Virallisella rekisterillä ei mitään virkaa ja aiheuttaa lähinnä turhaa päänvaivaa ja kustannuksia yhteiskunnalle.

Pari- ja muut suhteet eivät kuitenkaan perustu rekisteritetoihin vaan ihmiset jotka pitävät toisistaan elävät yhdessä, juuri niin kaukan kun se tuntuu mielekkäältä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22243235]Eli vaatimuksena on molempien heterous. Millä kirkko tämän tarkistaa?[/QUOTE]
Ei kirkko sitä tarkistakaan vaan vihkii homon ja lesbon keskenään, jos nämä niin haluavat.
 
[QUOTE="vieras";22243235]Eli vaatimuksena on molempien heterous. Millä kirkko tämän tarkistaa?[/QUOTE]

Ei, vaan vaatimuksena on eri sukupuoli. Myönnän että käytin väärää sanaa, mutta tätä tarkoitin.
 
"vieras"
Parisuhteiden rekisteröinnit voisi lopettaa kokonaan. Virallisella rekisterillä ei mitään virkaa ja aiheuttaa lähinnä turhaa päänvaivaa ja kustannuksia yhteiskunnalle.

Pari- ja muut suhteet eivät kuitenkaan perustu rekisteritetoihin vaan ihmiset jotka pitävät toisistaan elävät yhdessä, juuri niin kaukan kun se tuntuu mielekkäältä.
Nimenomaanhan avioliitto on juridinen sopimus, ja sellaisena kuuluu jokaiselle, ihan sukupuoliseen suuntautumiseen katsomatta. Sopimuksella turvataan oma ja mahdollisten lasten asema esim. kuolemantapauksissa.
 
"Huoh"
Hyväksyn. Olen uskossa ollut teinistä asti. Mä oon sitä mieltä että Raamattu on kaikessa pyhyydessäänkin IHMISTEN kirjoittama. Siinä on siis tulkinnan varaa ! Uskon että Jumala loi meidät omaksi kuvakseen ja jokaisessa meistä on siksi jotain jumalallista . Jumala rakastaa jokaista, ei tietenkään kaikkia tekoja, mutta se on ainakin minun Jumalalle toisarvoista rakastammeko mustaa,valkoista,miestä vai naista. Pääasia elämässä on tehdä toisille hyvää.

Jos olisin pappi, vihkisin mielelläni myös homoseksuaaleja avioliittoon, ja ihan kirkossa. Ja adoptio-oikeus olisi mielelläni myös täysin kohtuullista saada seksuaalivähemmistöille.

Ihme saivartelua nykyään, "Raamatun mukaan Jumala vihaa homoja" lässynlääää. Paskanmarjat!!!!! Jumala ei vihaa mitään ihmisryhmää! Raamatuntulkinta on tosi vaikeeta, kun sieltä löytää halutessan mitä vaan...
 
[QUOTE="Huoh";22243270]Hyväksyn. Olen uskossa ollut teinistä asti. Mä oon sitä mieltä että Raamattu on kaikessa pyhyydessäänkin IHMISTEN kirjoittama. Siinä on siis tulkinnan varaa ! Uskon että Jumala loi meidät omaksi kuvakseen ja jokaisessa meistä on siksi jotain jumalallista . Jumala rakastaa jokaista, ei tietenkään kaikkia tekoja, mutta se on ainakin minun Jumalalle toisarvoista rakastammeko mustaa,valkoista,miestä vai naista. Pääasia elämässä on tehdä toisille hyvää.

Jos olisin pappi, vihkisin mielelläni myös homoseksuaaleja avioliittoon, ja ihan kirkossa. Ja adoptio-oikeus olisi mielelläni myös täysin kohtuullista saada seksuaalivähemmistöille.

Ihme saivartelua nykyään, "Raamatun mukaan Jumala vihaa homoja" lässynlääää. Paskanmarjat!!!!! Jumala ei vihaa mitään ihmisryhmää! Raamatuntulkinta on tosi vaikeeta, kun sieltä löytää halutessan mitä vaan...[/QUOTE]

Tässä ketjussa ei kukaan ole sanonut, että Jumala vihaa homoja. Jumala rakastaa aivan jokaista ihmistä yhtä paljon.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa tämä;22243298:
http://jaritervo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/49006-ihmisoikeudet

Hyvä kirjoitus Tervolta!! Kehottaisin erityisesti pahvia lukemaan tämän.
On ollut jo ketjussa esillä. Hyvästä tarkoituksesta huolimatta kehottaisin sinua lukemaan koko ketjun.
 
"zenn"
En kuulu kirkkoon, joten minun hyväksynnällä ei liene merkitystä.
Toivoisin myös heteroille parisuhteeseen rekisteröitymisvaihtoehtoa, kun avioliitto on mielestäni liian kirkollinen, vaikka sen maistraatissa tekisi. :)
 
"Riksu"
Hyväksyn täysin.

Kirkolta vihkimisoikeus pois ja kirkko ja valtio kokonaan erilleen, niin ei tarvitsisi tätäkään keskustelua käydä. Silloin kirkko saisi siunata juuri ne liitot, mitkä haluaa ja jättää muut rauhaan.

Lisäksi mun mielestä on ihan hullua, että nykyään "rekisteröidyssä parisuhteessa" elävät eivät saa adoptoida ja perustaa perhettä, mutta yksinelävällä naisella tämä oikeus on. Miten voi olla lapselle vahingollisempaa asua perheessä, jossa on kaksi aikuista, kuin yksi? Miten vanhemman sukupuolinen suuntautuminen vaikuttaa tähän? Lesbonainen saa adoptoida yksin, muttei kumppaninsa kanssa. Sama tässä perintöasiassa, ihan järjetöntä viedä ihmisiltä oikeuksia pois vaan sen vuoksi, että on sattunut syntymään homoseksuaaliksi.
 
[QUOTE="vieras";22243271]Perustelu? Joku muu kuin se lukee Raamatussa koska kirkko vihkii muutkin synnintekijät mitään kyselemättä. Jos perusteluna on Raamattu niin miksi muut synnintekijät voidaan vihkiä avioliittoon?[/QUOTE]

Avioliittoa ei ole asetettu synnittömien ihmisten väliseksi, vaan miehen ja naisen väliseksi.
 

Yhteistyössä