Hyväksytkö sen, että 13 vuotiaat harrastavat seksiä keskenään?

  • Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti
Eipä se ole myöskään sellainen asia, johon minun hyväksyntääni yleensäkään kysytään. Toivon, etteivät nuoret niin varhaisella iällä vielä ole sukupuoliyhteydessä. Esikoiseni pääsi jo tämän iän yli ilman seksikokemuksia ja toivon, että kuopuskin pääsee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuori tyttö:
Hahaha... täällä puhutaan seksistä ihan kuin pippelit ja pimperot olisivat jotakin vaarallisia aseita joilla voisi jopa tappaa jonkun. xD Hellää ja hauskan pitoahan se vain on! Ja kivaa!
Lässynlää... Ja sillä hauskanpidolla voi kuuleppas olla sellaisia seurauksiakin, joista 13 WEET ei välttämättä pysty ottaan vastuuta. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihana:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuori tyttö:
Hahaha... täällä puhutaan seksistä ihan kuin pippelit ja pimperot olisivat jotakin vaarallisia aseita joilla voisi jopa tappaa jonkun. xD Hellää ja hauskan pitoahan se vain on! Ja kivaa!
Lässynlää... Ja sillä hauskanpidolla voi kuuleppas olla sellaisia seurauksiakin, joista 13 WEET ei välttämättä pysty ottaan vastuuta. :headwall:
hauskaa ja kiva kun aikuset sitä tekee, 13v. on lapsi vaikka voissa paistas.. no juu, anteeksi vertauskuvani :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihana:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuori tyttö:
Hahaha... täällä puhutaan seksistä ihan kuin pippelit ja pimperot olisivat jotakin vaarallisia aseita joilla voisi jopa tappaa jonkun. xD Hellää ja hauskan pitoahan se vain on! Ja kivaa!
Lässynlää... Ja sillä hauskanpidolla voi kuuleppas olla sellaisia seurauksiakin, joista 13 WEET ei välttämättä pysty ottaan vastuuta. :headwall:
hauskaa ja kiva kun aikuset sitä tekee, 13v. on lapsi vaikka voissa paistas.. no juu, anteeksi vertauskuvani :|
Mun mielestä seksiä voi alkaa harrastaa sitten, kun on kypsä ottaan vastuun myös seurauksista. Kuten raskaudesta. Alle 16-vuotiaat on mun mielestä vielä sillä kehitysasteella, ettei seksi ole niiden juttu.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
en todellakaan . Lapsia viela ovat
Näin juuri. Lähinnä pervolta tuntuu, sellaisesta että lapset ovat keksineet jotain leikkiä keskenään koska he eivät muuten saa huomiota, rakkautta eikä heistä välitetä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihana:
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihana:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuori tyttö:
Hahaha... täällä puhutaan seksistä ihan kuin pippelit ja pimperot olisivat jotakin vaarallisia aseita joilla voisi jopa tappaa jonkun. xD Hellää ja hauskan pitoahan se vain on! Ja kivaa!
Lässynlää... Ja sillä hauskanpidolla voi kuuleppas olla sellaisia seurauksiakin, joista 13 WEET ei välttämättä pysty ottaan vastuuta. :headwall:
hauskaa ja kiva kun aikuset sitä tekee, 13v. on lapsi vaikka voissa paistas.. no juu, anteeksi vertauskuvani :|
Mun mielestä seksiä voi alkaa harrastaa sitten, kun on kypsä ottaan vastuun myös seurauksista. Kuten raskaudesta. Alle 16-vuotiaat on mun mielestä vielä sillä kehitysasteella, ettei seksi ole niiden juttu.
juu, tätä tarkoitin :wave:
 
En osaa sanoa etten HYVÄKSYISI (paitsi jos kyse omasta lapsesta ni sit tietenki osaan aatella sen HYVÄKSYMISENÄ!), mutta onhan se nyt vähän erikoista. Aika lapsi ite ainaki olin vielä 13-vuotiaana. Kyllä tuon ikäiselle pitäis pusuttelu ja kädestä pitäminen riittää =)
 
rahtimake@
Minäpäs uskaltaisin väittää, että noista 13vuotiaista seksin harrastajista yli puolet on tyttöjä. Pojat taitavat aloittaa pikkuisen myöhemmin? Ja tytöt kehittyvät nopeammin, eli ainakin vielä muutama vuosi taaksepäin,kun itse oiln tuon ikäinen,niin saman ikäiset pojat olivat ihan pentuja, niimpä sitä piti etsiä vanhempaa seuraa. Pojat puhuvat toki seksistä paljon ja kehuskelevat (tytöt myös), mutta silti minusta tuntuu että pojilla on enemmän puhetta kun toimintaa tuossa vaiheessa. Tytöt sitten löytävät jonkun ihanan poikakaverin,joka on heitä vanhempi ja "seurusteluun kuuuu seksi AINA" joten "pakkohan" sitä on sitten tehdä ettei tule jätetyksi.
Eli lyhyesti sama, aika harva 13v+13v pari varmaan harrastaa seksiä?
Itse aloitin 12v poikasena panemisen naapurin pojan kanssa.Oli kummankin eka laukeeminen.Ja koko kesä kun nukuttiin Aitassa niin lauottiin sisään.Se sitä 60 lukua maalla.Sitten 17 kesäsenä sain likkaa.Nyt jo iso isä ja lapsen lapsiakin Kasvamassa.
 
trololololo
Moni kuitenkin puhuu täysi-ikäisyyden puolesta, mutta Suomen laki sanoo rajan olevan 16v. Aika jännää ettei saa äänestää tai autolla ajaa mutta saa tehdä sellaista mikä voi johtaa vanhemmuuteen. Onko äänestäminen vastuullisempaa puuhaa kuin lapsen kasvattaminen?

Kuitenkin moni sano, että kyllä tuon ikäset harrastavat ja millä estät. Pohdiskelen vain aikani kuluksi :)
Et nyt taida lakia tuntea. Laki ei sano mitään siitä, että 13-vuotiaat panevat. Se vain kieltää yli 18-vuotiasta painamasta alle 16-vuotiasta. 17v saa panna 15v ja 10v ja painaa 10v kanssa menemään.

Itsekin harrastin seksiä 15v 15v likan kanssa. No big deal, kohan muistaa varoa ettei niitä paskatykkejä pääse syntymään. Kyllähän jotkut vetoaa uskontoon ja ei ennen avioliittoa-paskaa sun muuta, mutta vitut niistä. Kieroon tässä ollaan kasvettu ja elämä mennyt pilalle totta kai ku noin nuorena seksiä harrastin. Se johti huumeisiin ja väkivaltaan sekä helvettiin joudun.
 
vierailija
En hyväksy.
ja eiko se ole laitontakin? Muistaakseni alle 16-v ei lain mukaan saa harrastaa seksia. Eihan lapset saa ajaa autoakaan, juoda alkoholia eika polttaa tupakkaa. Siita ihan samasta syysta etta jarkea siina iassa viela kasvatetaan.
Alle 16 vuotiaan kanssa ei saa harrastaa seksiä. Se on suojaikäraja, joka suojaa lapsia aikuisilta, mikä tarkoittaa että alle 16 vuotias saa olla seksuaalisissa yhteyksissä toisen alle 16 vuotiaan kanssa.
En kuitenkaan kannattaisi sitä että lapsi aloittaa 13-vuotiaana ja pyytäisin tätä odottamaan muutaman vuoden. Omassa kodissa en kuitenkaan sitä touhua katselisi ainakaan silloin kun olen kotona joten sanoisin että jos jotain on pakko tehdä niin sen toisen luona ja tietenkin alkaisin puhumaan ehkäisystä.
 

Yhteistyössä