Hyväksi todetut puudutukset synnytyksessä

Myy
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
toista menossa synnyttämään eka synnytys oli 17tuntia ja sain epiduraalin mutta jos sitä ei sais niin mitä muita hyviä =) ?
Mulla ekassa synnytyksessä spinaali ja tokassa kohdunkaulakanavan puudute. Molemmat mulla toimivia. Vaikkakin tossa tokassa aukesin niin vauhdilla, ettei sitä pystytty laittaan kuin toiselle puolelle, kun sitten olin täysin auki :)

 
Mä olen kokeillut ammetta ja niitä rakkuloita. Amme oli hyvä siinä alussa mut lopussa ei enään tehoa. Rakkulat käy tosi kipeesti ku ne laitetaan mut puuduttaa ihan OK.
Mut spinaali on ollu se munjuttu :wave: sille mä edelleen tuuletan.
Ilokaasuakin olen hönkiny,kun yhden olen ''luomuna'' synnyttäny.
 
Nyt tässä kolmannessa sain spinaalin, ja epiduraaliin verrattuna oli minulle parempi, koska auttoi myös ponnistuskipuun =)
Epiduraali vei kaiken kivun supistuksista, mutta silti valitsisin spinaalin uudestaankin, koska tosiaan se ponnistaminen oli jopa siedettävää ja myös supistukset menetteli.
 
molemmat
siis jopa ihmettelen, että miksi kaikki eivät halua molempia puudutuksia. epiduraali vie pahimmat avautumiskivut, mutta ei yleensä vaikuta ponnistamiseen. spinaali oli unelma ponnistamisessa, mutta ponnistamisen tarve jäi. terve ja elinvoimainen 9pisteen tyttö syntyi.
 
vieras
Eka meni ihan ilokaasulla. Toka eka ilokaasua mut oli rajut supistukset ja tuli taukoomati vesien menon jälkeen heti. Vajaa tunti ennen laitettiin kohdunkaulanpuudutus ja silloin olin auki vain 4 kun alettiin laittaan sitä ja kun oli laittanut olin auki 5cm ja tyttö synty vajaa tunti ton laiton jälkeen.
 
wieras
Mulla oli ekassa epiduraali ja sitä en halunnu enää ikinä, oli sen verras huono. Ei sopinut minulle ollenkaan. Toisessa oli spinaali, ja se oli loistava! Mutta spinaalissa on se, että sen voi laittaa vasta loppupuolella avautumista. Mulla eka synnytys kesti 17 tuntia ja toinen 8 tuntia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja molemmat:
siis jopa ihmettelen, että miksi kaikki eivät halua molempia puudutuksia. epiduraali vie pahimmat avautumiskivut, mutta ei yleensä vaikuta ponnistamiseen. spinaali oli unelma ponnistamisessa, mutta ponnistamisen tarve jäi. terve ja elinvoimainen 9pisteen tyttö syntyi.
Juu,olisin minä ensimäisessä synnytyksessäni halunnut vaikka molemmat,siinä vaiheessa vaan kun anestesialääkäri tuli,pahoitteli kätilö turhaa käyntiä..
:whistle: Ponnistin jo ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eka meni ihan ilokaasulla. Toka eka ilokaasua mut oli rajut supistukset ja tuli taukoomati vesien menon jälkeen heti. Vajaa tunti ennen laitettiin kohdunkaulanpuudutus ja silloin olin auki vain 4 kun alettiin laittaan sitä ja kun oli laittanut olin auki 5cm ja tyttö synty vajaa tunti ton laiton jälkeen.
niin ja autto kovastikin ilokaasua ei tarvittu enään sen jälkeen. Kätilö sano että sillä hetkellä päivystävänä lääkärinä oli se joka osaa laittaa sen kunnolla.

 
molemmat
tänä päivänä täytyy vain pitää vielä lujasti oikeuksista kiinni, jos jotain haluaa. toivottavasti oma tyttö saa sitten vapaasti valita kivunlievitykset synnytykseenä(jos synnyttää) ettei tarvi väkisin niitä vängätä.
 

Yhteistyössä