Hyväksi todetut puudutukset synnytyksessä

Alkuperäinen kirjoittaja molemmat:
siis jopa ihmettelen, että miksi kaikki eivät halua molempia puudutuksia. epiduraali vie pahimmat avautumiskivut, mutta ei yleensä vaikuta ponnistamiseen. spinaali oli unelma ponnistamisessa, mutta ponnistamisen tarve jäi. terve ja elinvoimainen 9pisteen tyttö syntyi.
Kaikkea ei voi saada.
Minulle on hyvä et sairaalassa saan synnyttää, et ei matkalle. Et oli tuurissa viime kerralla et edes jotain kerkesin saamaan. :whistle:
 
molemmat
kipu on niin henkilökohtainen asia.jos on "helppoa"synnyttää, niin mitä siihen turhaan mömmöjä ottaa. itse en kuitenkaan siihen enää aijo, että lähes luomuna menisin synnyttämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja molemmat:
siis jopa ihmettelen, että miksi kaikki eivät halua molempia puudutuksia. epiduraali vie pahimmat avautumiskivut, mutta ei yleensä vaikuta ponnistamiseen. spinaali oli unelma ponnistamisessa, mutta ponnistamisen tarve jäi. terve ja elinvoimainen 9pisteen tyttö syntyi.
Minä en todellakaan halua epiduraalia, en. Se on selvästi ihan vasta kaikkein viimeisin vaihtoehto kivunlievitys listallani. Sitten vasta jos mikään muu ei toimi, voidaan ajatella tuota. Spinaaliakaan en ihan ensimmäisenä lähde peräänkuuluttamaan. En halua että selkääni tullaan tökkimään yhtään mitään mitä ei ole Pakko.

Enkä ymmärrä oikeastaan miksi edes tarvitsisin kun edellisen synnytyksen ainakin pärjäsin vallanmainiosti ukon selkähieronnalla, lämpöpussilla ja (ah, ihanalla) kohdunkaulapuudutteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja molemmat:
kipu on niin henkilökohtainen asia.jos on "helppoa"synnyttää, niin mitä siihen turhaan mömmöjä ottaa. itse en kuitenkaan siihen enää aijo, että lähes luomuna menisin synnyttämään.
Olet muuten ihan oikeassa,kipukynnys ja synnytyksen kesto ja ns. laatu varmaan vaihtelee huimasti.Itse taas ajattelin toisella kerralla,että mitä turhia kun kerran olen jo selvinnyt ilman puudutusta. :D
 
vieras
Kuten sanoin että ekassa riitti se ilokaasu olin nuori 17v ja mulla kipukynnys korkea. Kamalinta oli se ponnistamisen tarve kun ei saanut ponnistaa ja sit se kyseinen vaihe. Synnytyksen kesto oli tuollon yli 9 tuntia. Nyt kuopuksen syntumä lapsivesi meni kotona ja yhtäkään supistusta ei ennen vesien menoa tullut siis kipeätä. Mut sen jälkeen kun vesi meni lähes samantein alko tulla taukoomati supistuksia ja voimakkaita tyttö synty tasan 3 t 25min lapsivesien menon jälkeen. /min kesti ponnistus vaihe ja kahella ponnistuksella tuli.
 
molemmat
mielestäni on vain hienoa, että toisilla on ihania synnytyksiä ilman puudutuksia. itselläni se oli pakokauhua alusta loppuun ja tiedän etten siihen enää pysty. mutta jos haluaa puudutteet, ne tulisi saada ilman väkisin vänkäämistä. sitä tarkoitan. jokainen tietää ja tuntee itsensä mitä tarvii ym.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuten sanoin että ekassa riitti se ilokaasu olin nuori 17v ja mulla kipukynnys korkea. Kamalinta oli se ponnistamisen tarve kun ei saanut ponnistaa ja sit se kyseinen vaihe. Synnytyksen kesto oli tuollon yli 9 tuntia. Nyt kuopuksen syntumä lapsivesi meni kotona ja yhtäkään supistusta ei ennen vesien menoa tullut siis kipeätä. Mut sen jälkeen kun vesi meni lähes samantein alko tulla taukoomati supistuksia ja voimakkaita tyttö synty tasan 3 t 25min lapsivesien menon jälkeen. /min kesti ponnistus vaihe ja kahella ponnistuksella tuli.
Niin ja mulle annettiin vajaa tunti se kohdunkaulan puudutus ja se ainakin mulle auttoi. Itse en epiduraalii halunnut kun mun selkä muutenkin reistaili kovin. Epäiltiin välilevypullistumaa ni siksi en halunnut että selkääni ronkitaan millään neuloilla.
 
molemmat
ja että miten huomaa vauvasta, jos on puudutuksen alaisena syntynyt? poika syntyi luomuna ja tyttö epiduraalin ja spinaalin voimalla ja oli paremmassa kunnossa poikaa huomattavasti.
 

Yhteistyössä