Hyvä synnytys

  • Viestiketjun aloittaja Kiiramaria
  • Ensimmäinen viesti
Kiiramaria
Hei Ellit!

Ruotsissa jokaisella synnytyssairaalalla on WHO:n myöntämä lapsi- ja imetysmyönteisyys sertifikaatti, Suomessa vastaava sertifikaatti on myönnetty 4:lle sairaalalle (Jyväskylän, Vammalan, Salon ja Tammisaaren sairaalat). Synnytyksessä korostetaan yksilöllisyyttä ja valinnan vapautta, äitejä ei synnytytetä liukuhihnalla kuten lähes kaikissa muissa, varsinkin suurissa, sairaaloissa. Tämä asettaa meidät äidit hyvin eriarvoiseen asemaan, olisitko valmis "taistelemaan" hyvän synnytyksen puolesta? Miten oma synnytyksesi sujui, tuntuiko että kätilö kunnioitti toiveitasi, kuunneltiinko sinua, saitko itse valita synnytysasentosi? Mitä odotit/odotat synnytykseltä? Olisiko aika ryhtyä toimimaan synnytyksen puolesta?
 
tyytyväinen Jorviin
Olen tosi tyytyväinen kolmeen synnytykseeni, Jorvin sairaalassa. Minua kuunneltiin, sain kivunlievitystä kun tarvitsin sitä. Synnytysasento-toiveitakin kyseltiin, mutta päädyin ihan perinteiseen, sängyssä selällään-asentoon. Sen kyllä panin merkille, että hoitajilla oli oikeasti tosi kiire, mutta aina kun he olivat luonani, sain hyvää,henkilökohtaista hoitoa. Kiitos siitä!
 
Tyytyväinen NKLään
Jokin positiivisuuskamppanja Naistenklinikalla on ollut parin vuoden sisällä sillä se on nyt mainettaa paljon parempi - lämminhenkisempi ja ystävällisempi, unohtamatta kuitenkaan osaavaa henkilökuntaa parhaimmalla tekniikalla varustettuna, ja ne ihanat uudet perhehuoneet!
 
Nenne75
Olen tosi tyytyväinen molempiin synnytyksiini Hyvinkään sairaalassa. Esikoinen syntyi vuonna 2004 ja kuopus tämän vuoden puolella. Kivunlievitykset ja kaikki meni täysin nappiin ja etenkin viimeisen synnytyksen kätilö oli aivan omaa luokkaansa äidin henkisessäkin tsemppaamisessa. Itse en koe mitään tarvetta taisteluihin synnytyksen puolesta, kyllä Suomessa osataan saattaa lapsia maailmaan ilman sertifikaattejakin vallan mainiolla tavalla.
 

Yhteistyössä