Hyvä lomakohde Kreikassa?

Riippu mitä haluaa shoppailla.
Kos on aika hyvä mutta .... turistirysä :( kuten kaikki Kreikan kohteet nykyään ovat. Jos löytää rauhallisemman paikan niin esim. uima-altaallisia hotelleja on vaikea löytää.
 
unikuu108
me ollaan lähdössä tänne.tiedä sitten miten hyvä se on oikeesti lapsille..

http://www.finnmatkat.fi/Resorts/Travel.aspx?id=16698&cat=2|279&entry=29&dest=17&city=319&hotel=1208&type=cd
 
vieras
Niin, se shoppailu vähän riippuu, mitä shoppailulla tarkoitetaan. Lapsille hyvät rannat eivät yleensä ole shoppailukaupunkien ohessa. Autonvuokraus voi olla kanssa hyvä idea tai sitten julkisten käyttö (lasten kanssa voi olla hankalaa). Isompia kaupunkeja ovat esim. Hania Kreetalla ja Rodoksen kaupunki. Niiden lähellähän on sitten paljon turistimestoja, joissa on paljon lapsille sopivia hotelleja ja todella paljon aktiviteettejä. Rodoksen kaupunki on niin täynnä turisteja (varsinkin elokuussa), että lasten kanssa valitsisin jonkun lomakohteen siitä vierestä enkä ihan kaupungista (paitsi jos lapset ovat isompia).

Jos taas turistishoppailu riittää, niin kohteita on sitten todella paljon. Mm. Rodoksella Falirakissa on kuulemma hieno ranta, mutta shoppailusta en tiedä (siellä en ole käynyt).
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Riippu mitä haluaa shoppailla.
Kos on aika hyvä mutta .... turistirysä :( kuten kaikki Kreikan kohteet nykyään ovat. Jos löytää rauhallisemman paikan niin esim. uima-altaallisia hotelleja on vaikea löytää.
Me ollaan menossa Rodokselle, Ixiaan, mikä on todella rauhallinen paikka. Hotellistamme löytyy kolme uima-allasaluetta, huoneista erilliset makuuhuoneet yms. eli lapsiperheelle oikein hyvä kohde, mielestäni =) .

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Me ollaan menossa Rodokselle, Ixiaan, mikä on todella rauhallinen paikka. Hotellistamme löytyy kolme uima-allasaluetta, huoneista erilliset makuuhuoneet yms. eli lapsiperheelle oikein hyvä kohde, mielestäni =) .
Me ollaan käyty tuolla päin parikin kertaa. Mihin hotelliin olette menossa? Ixian ranta on aika tuulinen eikä hienohiekkainen, muuten todella hyvä ja rauhallinen kohde lapsiperheille. Ja Rodoksen kaupunki on todella lähellä, taksimatka ei paljoa maksa, jos ei bussilla viitsi liikkua.

Tässä tulee ihan matkakuume, vaikka me vasta palattiinkin edelliseltä reissulta. Oltiin Kreikassa, mutta tällä kertaa mantereella :D
 
Mielummin Espanja tai Italia
Kreetalla olen käynyt Haniassa ja Plataniaksessa ja tosi tylsiä paikkoja molemmat. Jopa Hanian kaupunki on ihan onneton ja Plataniaksessa paikalliset ja muut työntekijät tosi tylyjä vaikka turistin käytös on moitteetonta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Me ollaan menossa Rodokselle, Ixiaan, mikä on todella rauhallinen paikka. Hotellistamme löytyy kolme uima-allasaluetta, huoneista erilliset makuuhuoneet yms. eli lapsiperheelle oikein hyvä kohde, mielestäni =) .
Me ollaan käyty tuolla päin parikin kertaa. Mihin hotelliin olette menossa? Ixian ranta on aika tuulinen eikä hienohiekkainen, muuten todella hyvä ja rauhallinen kohde lapsiperheille. Ja Rodoksen kaupunki on todella lähellä, taksimatka ei paljoa maksa, jos ei bussilla viitsi liikkua.

Tässä tulee ihan matkakuume, vaikka me vasta palattiinkin edelliseltä reissulta. Oltiin Kreikassa, mutta tällä kertaa mantereella :D
(Blue star) Sun Beach Resort hotelliin ollaan menossa. Onko tuttu hotelli? Meillä on aina etelän lomilla osuneet niin hyvin helteet kohdalle, että rantahiuekka on ollut aivan polttavan kuumaa joten siksi halutaan enemmän panostaa hotellin uima-allas aluelle =) . Ja tarkoitukselle valittiin tuo Rodoksen tuulisempi puoli, kun elokuussa on varmasti niin kuuma, että jos tuuli hieman vilvoittais. Kerro ihmeessä lisää tuosta paikasta, mukava olis kuulla lomakokekuksistanne =)

 
vieras
Tosi hyvä kohde on Rethymnon ja sieltä voin suositella Finnmatkojen hotellia Ipiscos (pehmellä peellä, joka mulla rikki) Garden. Rethymonissa saat kaupunki- ja rantalomaa samalla kertaa. Hyvä ranta ja aivan ihana vanhakaupunki shoppailumahdollisuuksineen. Ollaan oltu siellä kaksi kertaa ja menisi koska tahansa uudestaan. Mä oon ihastunut Rethymnoniin :D
Suosittelen!
Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Oletko käynyt lukemassa keskusteluja kreikka.netissä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Me ollaan menossa Rodokselle, Ixiaan, mikä on todella rauhallinen paikka. Hotellistamme löytyy kolme uima-allasaluetta, huoneista erilliset makuuhuoneet yms. eli lapsiperheelle oikein hyvä kohde, mielestäni =) .
Me ollaan käyty tuolla päin parikin kertaa. Mihin hotelliin olette menossa? Ixian ranta on aika tuulinen eikä hienohiekkainen, muuten todella hyvä ja rauhallinen kohde lapsiperheille. Ja Rodoksen kaupunki on todella lähellä, taksimatka ei paljoa maksa, jos ei bussilla viitsi liikkua.

Tässä tulee ihan matkakuume, vaikka me vasta palattiinkin edelliseltä reissulta. Oltiin Kreikassa, mutta tällä kertaa mantereella :D
(Blue star) Sun Beach Resort hotelliin ollaan menossa. Onko tuttu hotelli? Meillä on aina etelän lomilla osuneet niin hyvin helteet kohdalle, että rantahiuekka on ollut aivan polttavan kuumaa joten siksi halutaan enemmän panostaa hotellin uima-allas aluelle =) . Ja tarkoitukselle valittiin tuo Rodoksen tuulisempi puoli, kun elokuussa on varmasti niin kuuma, että jos tuuli hieman vilvoittais. Kerro ihmeessä lisää tuosta paikasta, mukava olis kuulla lomakokekuksistanne =)
Mekin mietittiin tota hotellia tänä vuonna, mutta sitten päädyttiin valitsemaan ihan uusi lomakohde. Ixiassa ollaan oltu kahdesti juuri elokuussa eikä todellakaan tarvitse palella ;)

Noissa Finnmatkojen Blue Stareissa ollaan oltu Mallorcalla ja sitten tuolla Dionysoksessa ja molemmat oli kyllä lapsiperheille tosi hyviä, joten uskoisin, että samoin tuo Sun Beach.

Silloin kun me siellä käytiin (vuosina 2004-05) oli siellä vähän isompi keskusta, jossa oli enemmän ravintoloita ja kauppoja ja sitten oli näitä rantakadun turistikauppoja paljon. Pari isompaa markettia oli, ettei aina tarvinnut pienissä kaupoissa asioida. Ja tosiaan Rodoksen kaupunkiin pääsee tosi helposti, joten siellä kannattaa ehdottomasti käydä.

Lentokenttähän on siinä tosi lähellä, toisia voi se lentomelu haitata. Meitä ei, kun olen jonkinasteisessa lentomelussa elänyt koko ikäni. Ja lapsista on hauskaa bongailla minkälainen lentokone on aina tulossa. :)

Kaikkea saa kysyä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosi hyvä kohde on Rethymnon ja sieltä voin suositella Finnmatkojen hotellia Ipiscos (pehmellä peellä, joka mulla rikki) Garden. Rethymonissa saat kaupunki- ja rantalomaa samalla kertaa. Hyvä ranta ja aivan ihana vanhakaupunki shoppailumahdollisuuksineen. Ollaan oltu siellä kaksi kertaa ja menisi koska tahansa uudestaan. Mä oon ihastunut Rethymnoniin :D
Suosittelen!
Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Oletko käynyt lukemassa keskusteluja kreikka.netissä?
Meidän lapset on jo 7 ja 9v. Lomalta haetaan ennenkaikkea lämpöä ja rentoa olemista =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Janja:
Thessaloniki. Finnair ja Malev lentää suoraan. Majotuksen saa kätevästi varattua itse netin kautta.
Mä en ainakaan saa suoraa lentoa Thessalonikiin kummaltakaan. Ehkä mä en vaan osaa. Muutenkin lentoliput on monesti jo niin kalliit, että halvemmaksi tulee lapsiperheelle pakettimatkat matkatoimistoilta. Lentolippuja kannattaa aina yrittää metsästää tarjouksilla.
 
Kahden äiskä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosi hyvä kohde on Rethymnon ja sieltä voin suositella Finnmatkojen hotellia Ipiscos (pehmellä peellä, joka mulla rikki) Garden. Rethymonissa saat kaupunki- ja rantalomaa samalla kertaa. Hyvä ranta ja aivan ihana vanhakaupunki shoppailumahdollisuuksineen. Ollaan oltu siellä kaksi kertaa ja menisi koska tahansa uudestaan. Mä oon ihastunut Rethymnoniin :D
Suosittelen!
Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Oletko käynyt lukemassa keskusteluja kreikka.netissä?



Minäkin hehkuttaisin Kreetaa ja Rethymonia. Kaksi kertaa perheen kanssa käyty, aivan mielettömän mukavaa porukkaa ne paikalliset, ihania rafloja, kauppoja löytyy ja laivasatama ja kävelykatu rannan tuntumassa. Hyvät hotellit ja kaunis kaupunki ja lyhyt matka naapurikyliin. Autolla ajettiin saaren läpi etelä-Kreetalle, siellä esim kalastajakyliä joissa hyvä palvelu ja hyvää ruokaa ja ihania rantoja. Jos vielä joskus sinne pääsis ....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mielummin Espanja tai Italia:
Kreetalla olen käynyt Haniassa ja Plataniaksessa ja tosi tylsiä paikkoja molemmat. Jopa Hanian kaupunki on ihan onneton ja Plataniaksessa paikalliset ja muut työntekijät tosi tylyjä vaikka turistin käytös on moitteetonta.
Mulla on juuri päinvastaiset kokemukset molemmista paikoista :)
 
tiuna
Suosittelisin Samosta:) me olemme lähdössä lasten (7 ja 11vee) kanssa Samokselle reilun viikon kuluttua, aikaisemmin siellä on käyty miehen kanssa kahdestaan. Mitään vesipuistoa tms. sieltä ei löydy mutta me emme sellaista ole lähdössä hakemaankaan. Hotellilla on iso allasalue ja matkaa uimarantaan 50m, joten eiköhän siinä ole vettä ihan tarpeeksi:)

Shoppailtavaa löytyy myös ihan kivasti ja välimatkat todella lyhyitä ja tiet hyviä, joten autokin uskaltaa vuokrata. Turkin Kusadasi on myös tunnin laivamatkan päässä ja sieltähän sitä shoppailtavaa ja nähtävää löytyy lisää! Meillä kriteereinä kohteen valinnassa olivat enemmänkin se että paikasta löytyy enemmän aitoa kreikkalaisuutta kuin sitä että kaikki on tehty vaan turisteja varten ja mielestäni Samos on juuri sellainen..ihanaa lähteä taas tutkimaan saaren pikkukyliä ja rantoja:)
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja Kahden äiskä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosi hyvä kohde on Rethymnon ja sieltä voin suositella Finnmatkojen hotellia Ipiscos (pehmellä peellä, joka mulla rikki) Garden. Rethymonissa saat kaupunki- ja rantalomaa samalla kertaa. Hyvä ranta ja aivan ihana vanhakaupunki shoppailumahdollisuuksineen. Ollaan oltu siellä kaksi kertaa ja menisi koska tahansa uudestaan. Mä oon ihastunut Rethymnoniin :D
Suosittelen!
Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Oletko käynyt lukemassa keskusteluja kreikka.netissä?



Minäkin hehkuttaisin Kreetaa ja Rethymonia. Kaksi kertaa perheen kanssa käyty, aivan mielettömän mukavaa porukkaa ne paikalliset, ihania rafloja, kauppoja löytyy ja laivasatama ja kävelykatu rannan tuntumassa. Hyvät hotellit ja kaunis kaupunki ja lyhyt matka naapurikyliin. Autolla ajettiin saaren läpi etelä-Kreetalle, siellä esim kalastajakyliä joissa hyvä palvelu ja hyvää ruokaa ja ihania rantoja. Jos vielä joskus sinne pääsis ....
me ollaan menossa rethymnoniin! oli vähän kalliimpi, kuin muut, mutta näytti niin mukavakta tuo rantaloman ja kaupunkiloman yhdistelmä!
kertokaa lisää! onko busseilla mahdollista kulkea vai onko taksien varassa?
olitteko "päivän reissulla" missään? löytyikö lapsille mitään varmaa nakkia, (huvipuistoa/vesipuistoa)? oliko ranta hyvä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja Kahden äiskä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosi hyvä kohde on Rethymnon ja sieltä voin suositella Finnmatkojen hotellia Ipiscos (pehmellä peellä, joka mulla rikki) Garden. Rethymonissa saat kaupunki- ja rantalomaa samalla kertaa. Hyvä ranta ja aivan ihana vanhakaupunki shoppailumahdollisuuksineen. Ollaan oltu siellä kaksi kertaa ja menisi koska tahansa uudestaan. Mä oon ihastunut Rethymnoniin :D
Suosittelen!
Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Oletko käynyt lukemassa keskusteluja kreikka.netissä?



Minäkin hehkuttaisin Kreetaa ja Rethymonia. Kaksi kertaa perheen kanssa käyty, aivan mielettömän mukavaa porukkaa ne paikalliset, ihania rafloja, kauppoja löytyy ja laivasatama ja kävelykatu rannan tuntumassa. Hyvät hotellit ja kaunis kaupunki ja lyhyt matka naapurikyliin. Autolla ajettiin saaren läpi etelä-Kreetalle, siellä esim kalastajakyliä joissa hyvä palvelu ja hyvää ruokaa ja ihania rantoja. Jos vielä joskus sinne pääsis ....
me ollaan menossa rethymnoniin! oli vähän kalliimpi, kuin muut, mutta näytti niin mukavakta tuo rantaloman ja kaupunkiloman yhdistelmä!
kertokaa lisää! onko busseilla mahdollista kulkea vai onko taksien varassa?
olitteko "päivän reissulla" missään? löytyikö lapsille mitään varmaa nakkia, (huvipuistoa/vesipuistoa)? oliko ranta hyvä?
Vesipuisto löytyy Hanian läheltä. Nimeä en kyllä saa nyt mieleen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Me mennään elokuussatänne; toivottavasti on lastenkin kanssa kivaa =) http://www.finnmatkat.fi/Resorts/Travel.aspx?id=16698&cat=2|279&entry=29&dest=17&city=1047&type=cd&hotel=4354&WT.mc_id=
uima-allasalue on siellä ihana! Sopii tosi hyvin myöskin pienille lapsille kun on loiva. Gerani on paikkana TOSI pieni, mutta esim. hyvän kokoinen ruokakauppa löytyy ihan tuon hotellin vierestä.
 

Yhteistyössä