Hyvä kirja

wihtori
okei...arvasinkin että oon ainokainen joka ahmii romanttisia hömppäkirjoja...danielle steelen kirjat on ehdoton suosikki..perusteluina just toi romantiikka. luen kyllä myös muitakin kuten remestä ja lehtolaista..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 18:27 wihtori kirjoitti:
okei...arvasinkin että oon ainokainen joka ahmii romanttisia hömppäkirjoja...danielle steelen kirjat on ehdoton suosikki..perusteluina just toi romantiikka. luen kyllä myös muitakin kuten remestä ja lehtolaista..
:wave: Minä luen kanssa. Oletko lukenut Jackie Colinsin (Lady Boss) tai Jagueline Briskin ( tai jotain vastaavaa) hyviä PAKSUJA kirjoja!
 
maria-j
Ehdottomasti paras lukemani kirjasarja on Diana Gabaldon kirjat "sudenkorento", "matkantekijä" ja "muukalainen".Lisäosia kuumeisesti odotan.Näissä kirjoissa on kaikkea.Onko muita jotka ovat nämä lukeneet?
 
Huispaaja harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 19:48 maria-j kirjoitti:
Ehdottomasti paras lukemani kirjasarja on Diana Gabaldon kirjat "sudenkorento", "matkantekijä" ja "muukalainen".Lisäosia kuumeisesti odotan.Näissä kirjoissa on kaikkea.Onko muita jotka ovat nämä lukeneet?
Luin Gabaldonin muukalaisen. Muistaakseni se oli se.... siis missä se nainen siiryi 1940 luvun skotlannista menneisyyteen ja tapas Jamie-skotin jne. Eiks se ollut Muukalainen? Tykkäsin kovasti. Kuulin vasta jälkeen päin, että kirjasarjaan kuuluu muitakin kirjoja. Tiedätkö, mikä on Muukalaisen jatko-osa? Onko se uusin kirja jatkoa sille vai onko välissä jokin?
 
Paljon kiitoksia kaikille, toki lisääkin saa laittaa. Luen itsekin kaiken tyylisiä - mutta usein seison tunti tolkulla kirjastossa kun en "löydä" mitään hyvää luettavaa. Nyt on jo taas pikkasen listaa - luulisi että edes joku noista löytyy joskus hyllystä.

Romanttisista ja paksuista jatkojutuista tykkääville voin suositella Laila Hietamiehen Sonja- sarjaa.

Jännityskirja parhaasta päästä on Dean Koontzin: Kaiken keskellä yksin
Jari Tervon: Kallellaan kertoo hänen elämästään lapsen ekan vuoden aikana - nauran harvoin ääneen, mutta sitä lukiessa oli pakko!

Vielä kerran kiitos! Ja toki kirjaan ylös lisää suosituksianne.
 
hi-5
Minusta Potterit ovat olleet hyviä, paras on ehdottomasti tämä viimeisin. Yritin lukea niitä myös suomeksi, mutta täytyy myöntää, että alkuperiskielellä oli parempi (ehkä olin vain tottunut elnglanninkielisiin nimiin jne, koska suomenkielisiä ei kirjastosta saanut kovan kysynnän vuoksi).
 
En ole vuoteen muka ehtinyt lukea kirjoja, mutta Stephen King on minun suosikki. Mankell kirjoittaaa kans hyviä, toistaa kyllä itseään ja Liza Marklundin kirjat viimeisimpiä mun lukemia. Menikohän nuo nimet edes oikein, kun tosiaan yli vuosi sitten lukenut :/

 
virtanen
Wallanderia olen lukenut ja tykkään.Robin Cookin kirjat menee aina.Anna-leena Härkösen loppuunkäsitelty, luin maanantaina kerralla läpi.Raskas aihe, mutta hyvin kirjotettu, jos näin voi sanoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 19:48 maria-j kirjoitti:
Ehdottomasti paras lukemani kirjasarja on Diana Gabaldon kirjat "sudenkorento", "matkantekijä" ja "muukalainen".Lisäosia kuumeisesti odotan.Näissä kirjoissa on kaikkea.Onko muita jotka ovat nämä lukeneet?
Yritin lukea tota Sudenkorentoa, en kertakaiken päässyt alkua pitemmälle, kun oli niin tylsää tekstiä. Kuin olis maalin kuivumista katsellut :/

Muuten olen pitänyt esim. Paulo Coelhon kirjoista, erityisesti Alkemisti on hyvä.
Myös Frank McCourtin Seitsemännen portaan enkeli ja Amerikan ihmemaassa olivat hyviä kokemuksia.
Muutenkin luen paljon, mutta romanttisesta "naisten"kirjallisuudesta en välitä pätkääkään :x

 
Ennen lastentuloa luin Margaret Atwoodin kirjoja. Kirjoissa kerrotaan usein vahvoista naisista, teksti on värikästä sujuvaa ja tarinat mukaansa tempaavia. Samasta syystä tykkäsin myös Eeva Kilvestä. Nykyään selaan naistenlehtiä ja tuijotan tylsänä telkkua... =)
 
golda harmaana
Mie tykkään noista Liza Marklundin kirjoista, muutaman olen lukenutkin ja kovasti tykästynyt hänen tapaansa kirjoittaa. Myös Reijo Mäki kolahtaa. Anna-Leena Härkösen teokset haluan myös ottaa jossain välis lukulistalle, nyt vain vauva vie kaiken ajan.... Mikael Niemen Populäärimusiikkia #&%£$!* olis työn alla just nyt - kun vain jossain välis ehtis!! Maailmassa olis niin pal hyvää luettavaa!!
 
LeenaK
maria-j: minä myös ahmin noita gabaldonin kirjoja just kesälomalla ja internetistä näin että olis vissiin pitänyt nelososakin jo tulla? Taisi muuten olla jossain kirjakerhossakin jo saatavilla :). Kohta sitten sitä.

Ja Untinen-Auelitkin on luettu, hyviä ovat nekin.

Muuten minusta paras kirja on Tolkienin Taru sormusten herrasta, varmaan liki kymmenen kertaa on tullut se luettua ja aina siitä saa jotain uutta. Erittäin olen tykännyt myös Marion Zimmer Bradleyn Avalon-teoksista.

Tällä hetkellä luen Anne McCaffreyn Dragonsdawn-kirjaa, kukaan muu lukenut Pernin lohikäärmeritareista? Harmillista, kysyin Otavalta mutta eivät aio suomentaa lisää jo suomennettujen kolmen lisäksi vaikka kirjoja olisi vielä liki 20! Pitää sit lukea englanniksi ja se on niin paljon hitaampaa...
 
Minttuneilikka
Romantiikka puree myös minuun. Yksi Danielle Steel justiinsa sängyn vieressä,uni vain tulee niin pian vain aina silmään.
Kirjavinkkejä otetaan vastaan!!!! :flower:
 
sisutar
nykyään sille vain on niin vähän aikaa (vauva taas talossa).

Luen mitä vaan, purkinkyljistä tietokirjoihin :D . Kaunokirjallisuuden puolelta aiemmin suosikkeja oli Catherine Cookson ja Danielle Steele. Myöskin Robin Cook, John Grisham, Stephen King, Agatha Christie on luettuja.

Tällä hetkellä kiinnostaa eniten Kaari Utrio, Untinen-Auel ja muut historialliset teokset tai tositapahtumiin perustuvat kertomukset tai jotkin historia / tietokirjatyyppiset teokset.

Eniten olen lukenut Kingiä, Utriota ja Untinen-Auelia uudestaan ja uudestaan. Eräs hyvin luettu kirja aikoinaan oli myöskin Okalinnut (innostuin siitä telkkarisarjasta) =) .

 
4-tytön äiti
Tietääkö kukaan joko Untinen-Auel maaemon lapset sarjaan on tullut suomeksi 6 kirja? Englannin kielen taito ei ole niin hyvä että viittis lukea niin "ohuen" kirjan sanakirjan kanssa :ashamed:
 
Viimeisin kirja minkä sain luettua loppuun pari yötä sitten meni heti kärkeen eli suosikkini on Carlos Ruiz Zafon: The shadow of the wind, jännityskirja, joka seuraa Daniel-pojan kirjojen hautausmaalta löytävänsä kirjan kirjoittajan mysteeriä

Muita lukemiani (hyviä)kirjoja ovat:
Terry Gerritsenin kaikki
Sidney sheldonin kaikki
Harrold Robbinsin kaikki

 

Yhteistyössä