Hyvä Joulumieli lahjakortti

  • Viestiketjun aloittaja "amp"
  • Ensimmäinen viesti
Todellakin kannattaa rohkeasti kysellä. Mä en jaksa uskoa, että ainakaan kaikkia saajia olisi valmiiksi valittu. Meillekin on kahtena vuotena soitettu tyyliin "olisiko teillä tarvetta". Ja sitten toisaalta niiden, joilla ei ole tarvetta (täälläkin saa joka vuosi lukea niitä ihmettelyjä, että miksi me saatiin kortti, vaikka ei sitä tarvittaisi), kannattaa sanoa se suoraan, niin jää lahjakortit sitten oikeasti tarvitsevien käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: idunnor
"vieras."
syy voi olla esim vaikea elämäntilanne ja sitähän EI ole pakko ottaa vastaan jolloin sen voi antaa sellaiselle jokakokee sen tarvitsevansa
Me saatiin viime vuonna tyttären erikoisruokavalion aiheuttamiin kuluihin, koulun kautta saatiin, opettajat oli päättäneet, että saadaan tytöllekin jouluherkkuja =) tosin ei meidän tulot kovin suuret ole, tosin ei mitään tukiakaan saada.
 
Eräs isä
Tämä tapahtui joitain vuosia sitten: Vaimoni sairastui vakavasti ja joutui kuukausiksi sairaalaan. Olin yksin syksyn ja Joulun vauvan kanssa kotona. Raha riitti juuri ja juuri elämiseen mahdollisimman vaatimattomalla tavalla. Yrityksistäni huolimatta en saanut tuota Hyvä joulumieli -korttia. Tuttu perhe, jolla on talo ja kaksi autoa pihassa, sai kortin. Synkäksi veti moinen "hyväntekeväisyys".

Onneksi tilanteemme on nyt parempi, mutta tiedän, että tänäänkin moni vaikeassa tilanteessa elävä jätetään täysin yksin. Ei suoda edes Jouluksi hyvää mieltä...
 
"Elina"
Kysymys tästä, miten se henkilöllisyys tarkistetaan? Kun ei ainakaan tuossa mun versiossa ole mun nimeä? Tarkoitan että jos vilautan ajokorttiani kassalla, niin mitä se auttaa kun kortti ei ole henkilöity mitenkään, siinä vaan lukee että 70e jne. Ei siis mun nimeä?
 
[QUOTE="Elina";29335450]Kysymys tästä, miten se henkilöllisyys tarkistetaan? Kun ei ainakaan tuossa mun versiossa ole mun nimeä? Tarkoitan että jos vilautan ajokorttiani kassalla, niin mitä se auttaa kun kortti ei ole henkilöity mitenkään, siinä vaan lukee että 70e jne. Ei siis mun nimeä?[/QUOTE]
kyllä siinä pitäisi nimi lukea, minun kortissa ainakin oli nimi ja se oli numeroitu, jolloin voidaan tarkista onko kyseinen kortti käytetty. Minulta kysyttin henkkarit
 
[QUOTE="Nanna";29336053]ja samat perheet saavat monena vuonna peräkkäin. Itse en edes kehtaa pyytää vaikka 4 lapsen yh ja sairauksia on[/QUOTE]

Minäkään en ole ikinä sitä pyytänyt, vaan joka vuosi on diakoniatoimistosta mulle tätä anottu. Vain kerran olen suoraan saanut niin että spr:n jäsenen kautta on ilmoitettu,kun perheessä oli kriisitilanne. Olisin sen varmaan muutenkin saanut koska oli iso perhe ja pätkätöitä
 
"Elina"
[QUOTE="Elina";29335450]Kysymys tästä, miten se henkilöllisyys tarkistetaan? Kun ei ainakaan tuossa mun versiossa ole mun nimeä? Tarkoitan että jos vilautan ajokorttiani kassalla, niin mitä se auttaa kun kortti ei ole henkilöity mitenkään, siinä vaan lukee että 70e jne. Ei siis mun nimeä?[/QUOTE]

Eipä kysytty papereita, sain vielä s-bonukset tuosta 70 eurosta.:)
 
Me saatiin tuo kerran, kun tilanne oli aivan kamala kaikin puolin. Neuvolasta ehdottivat itse, en olisi tiennyt pyytää mitään. Enkä olisi varmaan pyytänyt vaikka olisin tiennytkin, kun olin joka rintamalla saanut kylmää vettä niskaan sinä syksynä ja olin ihan lannistunut ja luovuttamassa. Se oli tosi iso asia siihen tilanteeseen ja vieläkin tulee ihana joulumieli kun sitä muistelen :)
 
Olet Niiin Ahne
niin mekin enka tajua miksi!??! miehen tulot ovat kuitenkin yli 4000e ja mun aitiyspaivarahatkin paalle tonnin.
Olet oksettava. Kuinka voit elää itsesi kanssa, kun suomessa on tuhansia ja taas tuhansia OIKEASTI KÖYHIÄ perheitä, jotka saavat esim. kuukaudessa alle 1/6 -osa.n kuukausittaisista tuloistanne. Saitte varmaankin vielä veronpalautukset päälle?

Mieti niitä köyhiä lapsia, jotka vetävät jouluaterialla korkeintaan makaronilaatikkoa, samalla kun teidän pöydät notkuu kikkua, laatikoita ja leikkeleitä. Porvari se vaan porskuttas ja ottaa köyhiltä senkin vähän ahneuttaan.. Uskomatonta!!
 

Yhteistyössä