Hyvä Joulumieli lahjakortti

  • Viestiketjun aloittaja "amp"
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
[QUOTE="amp";29244914]Ihan totta? Tuo oli mulle ihan uutta että voi s-kaupoissa tai lidlissä käyttää sen.Kuulostaa hyvältä :)[/QUOTE]

ennen ne kävikin vain k-kauppoihin, mutta tänä vuonna ovat muuttaneet sen niin että käy muuallakin, ehkä juuri sikis että joillakin saattaa sehalvempi lidl tai prisma olla lähellä mutta k-kauppaa ei. Haluavat tietenkin että saat mahdollissimmna paljon sillä rahalal sitä ruokaa.
eikä sen tarvii olla jouluruokaa, saa olla mitä tahansa ruokaa
 
yks vieras
Millähän perusteella vois tollasen saada.. Oon ollu vuosia ttt asiakas, samoin mies, opiskelijoita ollaan ja yks lapsi. Aina on rahat tiukilla ja viime joulukuussa mietittiinki et mistä tota avustusta vois hakee mut ei löytyny tietoo.
Olis kiva jouluna laittaa juhlaruoat ja lahjapaketit lapselle!
 
Hoop
[QUOTE="...";29244932]sairaslomalla nyt, ja saadaan tt-tukea kuukausittain. Voinko pyytää sossusta tuota? Rahat on todellakin tiukilla.[/QUOTE]

Voit ja pitääkin, olette juuri kohderyhmää! :)
 
Hoop
Millähän perusteella vois tollasen saada.. Oon ollu vuosia ttt asiakas, samoin mies, opiskelijoita ollaan ja yks lapsi. Aina on rahat tiukilla ja viime joulukuussa mietittiinki et mistä tota avustusta vois hakee mut ei löytyny tietoo.
Olis kiva jouluna laittaa juhlaruoat ja lahjapaketit lapselle!
Soita paikalliseen neuvolaan, sen kautta ainakin jaetaaan.
 
"amp"
Millähän perusteella vois tollasen saada.. Oon ollu vuosia ttt asiakas, samoin mies, opiskelijoita ollaan ja yks lapsi. Aina on rahat tiukilla ja viime joulukuussa mietittiinki et mistä tota avustusta vois hakee mut ei löytyny tietoo.
Olis kiva jouluna laittaa juhlaruoat ja lahjapaketit lapselle!
2. Kuka lahjakortin voi saada? Lahjakortin voi saada lapsiperhe, jossa asuu ainakin yksi alle 18-vuotias ja jossa on vaikea taloudellinen tilanne johtuen esimerkiksi yksinhuoltajuudesta, pitkäaikaistyöttömyydestä, vanhempien pätkätöistä, sairaudesta, vammaisuudesta tai kriisitilanteesta. Koska lahjakortteja on rajallinen määrä, valitettavasti vain osa apua tarvitsevista perheistä voi saada kortin.
 
Rollolainen
Millähän perusteella vois tollasen saada.. Oon ollu vuosia ttt asiakas, samoin mies, opiskelijoita ollaan ja yks lapsi. Aina on rahat tiukilla ja viime joulukuussa mietittiinki et mistä tota avustusta vois hakee mut ei löytyny tietoo.
Olis kiva jouluna laittaa juhlaruoat ja lahjapaketit lapselle!
sillä 70e saa VAAN RUOKAA ei tavaroita, jopa kynmttilä ja terveyssiteet voi jäädä saamatta, riippuu ihan siitä kassahenkilöstä. Alkoholia ja tupakkaa niillä ei teitenkään saa ja henkkarit pitää olla mukana kun käyt ostoksilla, koska mutuenhan kuka tahansa voi sitä käyttää
 
sitä ei voi anoa itse ja saajat on jo päätetty, heille ilmoitetaan lähipäivinä. diakonissa laittoi meidät taänäkin vuonna ehdolle.
Pienituloinen perhe, jossa vanhemmilla perussairauksia.
Miten korttien kanssa menetellään, tai jakelu organisoidaan, on siis kuntakohtaista. Voi ollakin, että saajat on jo päätetty, mutta voi olla, ettei olekaan. Itse olin niitä jakamassa 10v sitten MLL:n toimesta, jolloin neuvola ja sosku oli meidän kanssamme yhteistyössä ja he etsivät lahjakortin tarpeessa olevia perheitä. Olisimme olleet todella tyytyväisiä, jos joku olisi ilmoittautunut halukkaaksi saajaksi kortille, joten ota vain paikkakuntasi tahoihin yhteyttä (SPR tai MLL) =)
 
"eräsvain"
Onko joku oikeasti itse pyytänyt tuota lahjakorttia ja sen sillä tavoin saanut? Meille tulossa rahallisesti todella tiukka joulu (muutenkin eletään pienillä tuloilla), mutta en usko, että meille oltaisiin antamassa tuota korttia, koska ei olla lastensuojelun asiakkaita. Kehtaisinko kysellä neuvolasta tai soskusta tuota korttia?
 
[QUOTE="eräsvain";29248728]Onko joku oikeasti itse pyytänyt tuota lahjakorttia ja sen sillä tavoin saanut? Meille tulossa rahallisesti todella tiukka joulu (muutenkin eletään pienillä tuloilla), mutta en usko, että meille oltaisiin antamassa tuota korttia, koska ei olla lastensuojelun asiakkaita. Kehtaisinko kysellä neuvolasta tai soskusta tuota korttia?[/QUOTE]

Ainahan sitä kannattaa kysyä.
Eikä lastensuojelun asiakkuus ole peruste tuon saamiselle, monet asiakkaat jäävät ilman. Esim. isoimmissa kaupungeissa rankataan alueiden perusteella, että minne minäkin vuonna jaetaan kortteja, koska tarvitsijoita on niin paljon, ettei millään voida laittaa ihmisiä jonoon tarpeiden mukaan, on helpompi jaotella noin.
 
"amp"
[QUOTE="eräsvain";29248728]Onko joku oikeasti itse pyytänyt tuota lahjakorttia ja sen sillä tavoin saanut? Meille tulossa rahallisesti todella tiukka joulu (muutenkin eletään pienillä tuloilla), mutta en usko, että meille oltaisiin antamassa tuota korttia, koska ei olla lastensuojelun asiakkaita. Kehtaisinko kysellä neuvolasta tai soskusta tuota korttia?[/QUOTE]

Mie oon.Soskun/lastensuojelun asiakkaita ei olla ja diakonian luonakaan ei olla käyty. Laitoin s,postia diakonille ja kerroin taloudellisesta tämänhetkisestä tilanteestamme ja asia käsiteltiin kokouksessa ja saamme sen kortin ja jouluruokakassit.
 

Yhteistyössä