M
Miesnäkökulma
Vieras
Tämä on kai sitten minun rajoittuneisuuttani. Asia, jota vain en pysty ymmärtämään. Aivan kuten sävelkuurona en pysty ymmärtämään musiikkiakaan. Tiedän mielestäni, mitä rakkaus on. Olen mielestäni kokenut, mitä seksuaalinen halu on. Minun kokemuspiirissäni ne vain eivät ole samoja asioita. Nuoren miehen seksuaalinen halu kohdistui laajaan piiriin naisia. Niin, oikeastaan testosteronin poltellessa melkein kehen tahansa naiseen - sekä ennen vaimooni tutustumista että sen jälkeen. Rakkaus kohdistui yhteen naiseen, ja merkitsi halua olla hänelle mahdollisimman hyvä ja luoda hänelle hyvä elämä siinä määrin, kuin se minusta riippuu.
Jos toisilla miehillä seksuaalinen halu kohdistuu vain rakastettuun naiseen ja seksuaalinen akti - tavalla, jota en pysyty kuvittelemaan - on pyyteetön rakkauden teko vaimolle tai rakastetulle, niin onnittelen heitä ja heidän partnereitaan. Ja totean oman vajavaisuuteni ollen silti sitä mieltä, että näissä olosuhteissa olemme vaimoni kanssa omassa parisuhteessamme valinneet sen pienimmän kiusan tien.
Jos toisilla miehillä seksuaalinen halu kohdistuu vain rakastettuun naiseen ja seksuaalinen akti - tavalla, jota en pysyty kuvittelemaan - on pyyteetön rakkauden teko vaimolle tai rakastetulle, niin onnittelen heitä ja heidän partnereitaan. Ja totean oman vajavaisuuteni ollen silti sitä mieltä, että näissä olosuhteissa olemme vaimoni kanssa omassa parisuhteessamme valinneet sen pienimmän kiusan tien.