N
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
...no ei tietenkään toimi linkki, mutta kuitenkin.
tavallaan vastaat itse myöhemmin esittämääsi kysymykseen. Ilmapiiri ratkaisee paljon myös sitä saako huomiota. Miehille on vaikeaa ymmärtää, että naisen nalkutus on ihan normaalia ja elämä jatkuu, mutta kuitenkin, jos mies oppii ohittamaan nalkutuksen, niin voi jäädä jotakin tärkeää kuulemattakin. Eli kysymyksessä on myös kommunikaatio-ongelma.
Kommunikaatio.ongelmaapa hyvinkin, mutta miten pitäisi toiveensa ilmaista? Voisiko ajatella, että nalkutus on tietyissä rajoissa normaalia - "kun valittaa, niin välittää". Miksi joutuu nalkuttamaan? Miksei mies osaa huomioida vaimoaan ja lastensa äitiä, kun osaa taidon muutoin, vieraiden kanssa? Onko ihan tyypillistä sekin, ettei mies välitä antaa huomiotaan vaimolle? Ei koe sitä merkityksellisenä, eikä siis vaimoa arvokkaana? Molemminpuolinen kommunikaatio-ongelma taitaa siis olla kyseessä. Ei varmaan johdu osaamattomuudesta, mutta mistä sitten?
Lukiessani aloituksen, tunnistin siitä kaikki tyypilliset, mitättömiltä vaikuttavat piirteet, mitkä voivat pikkuhiljaa kypsyttää naista. Turhanpäiväisestä tyytymättömyydestä saatettiin kertoa, mutta tunnetasolla lienee kyse suuremmasta. Pitäisikö saada luottamus siihen, että mies oikeasti on sydämellään mukana parisuhteessa ja perheen arjessa?
[lähde: käännöskorjaus samalta sivulta, yleisön kommenteista]Miehiä kotitöihin jatkuvasti penäävät naiset kokevat usein sanojensa hukkuvan mustaan aukkoon.
Mutta heidän pitäisi jatkaa koska asiantuntijoiden mukaan nalkutus toimii, New Scientist -lehti kertoo.
Tutkimuksen mukaan jatkuvien kysymysten ja käskyjen virta aiheuttaa psyykkisen uupumuksen, joka jättää alttiiksi kaikelle suostuttelulle. Toisin sanoen, nalkutus väsyttää ihmisen siihen pisteeseen, ettei hän pysty vastustamaan käskyjä.
Nalkutuksen teho selvisi osana maailmanlaajuisia tutkimuksia, joissa tarkasteltiin suostuttelun tehoa.
Muita neuvoja tahtosi läpisaamiseksi on: äänenpainoissa ei pidä epäröidä, kasvokkain keskusteltaessa ei saa antaa liikaa vaihtoehtoja kasvokkain tapaamisessa eikä omaa asiaansa pidä kertoa liian nopeasti ilman taukoja ja epäröintiä.
[Tästä kappaleesta ei ylipäätään saa kunnolla tolkkua toistovirheen vuoksi ja lisäksi asia pitää nimenomaan kertoa nopeasti, ilman taukoja ja epäröintiä. "Another way to get what you want is to make your case quickly but without pause or hesitation."]
Imartelu, kuten suostuteltavan henkilön eleiden matkiminen, toimii myös. Ja jos kaikki muu epäonnistuu, niin aina voi turvatutua poliitikkojen taktiikkaan: keskustelukumppanin suututtamalla voi saada muiden sympatiat omalle puolelleen.
[Ei toisten eleiden matkiminen ole imartelua (välttämättä). Jos alkuperäisen kommenttin haluaa kääntää lyhyesti voisi sanoa: Imartelu sekä suostuteltavan henkilön eleiden matkiminen toimii myös. "Flattery also helps you get your own way, as does mirroring the body language of the person you are trying to persuade."]*
Uusi Suomi
Hyötyjä ja haittoja voidaan arvioida laajemminkin. Nalkutus väsyttää ihmisen siihen pisteeseen, joka jättää alttiiksi kaikelle suostuttelulle, ettei hän pysty vastustamaan käskyjä.Kun googlaa hakusanalla "nalkutus" niin huomaa että sillä on myös hyödyllisiä vaikutuksia,mm tämä;
http://www.uusisuomi.fi/viihde/22982-tutkimus-nalkutus-toimii
Sehän muuttaakin tietysti asian tykkänään voitolliseksi. Kyllähän yhden jos toisenkin ihmisen vähintään kertaalleen jo tosi mielellään väsyttääkin, on kuin lottovoitto syntymä uuvuksen.Tuo kotityö/nalkutus-linkki ei ollut alun perin minun vaan no:n laittama. Yritin tuossa aiemmin linkittää ikään kuin kevennykseksi juttuun jossa nalkutus toi jättipotin rahaa.
Tässä kävi nyt niin että nalkutus toimii mutta linkkini ei![]()
Tuo kotityö/nalkutus-linkki ei ollut alun perin minun vaan no:n laittama. Yritin tuossa aiemmin linkittää ikään kuin kevennykseksi juttuun jossa nalkutus toi jättipotin rahaa.
Tässä kävi nyt niin että nalkutus toimii mutta linkkini ei![]()
Kun vaimoni tajusi, että saimme päävoiton, hän lysähti lattialle ja sanoi: Mutta minä halusin vain makkaran.
(Uusi Suomi 9.12.2008)
Nalkuttava vaimo patisti miehensä viime hetken lottokuponkiostoksille. Viime minuuteilla ostettu kuponki toi 4,2 miljoonan dollarin voittopotin, kertoo metro.uk.Kun googlaa hakusanalla "nalkutus" niin huomaa että sillä on myös hyödyllisiä vaikutuksia,mm tämä; http://www.uusisuomi.fi/viihde/43654-vaimon-nalkutus-toi-jattipotin
Aivan oikein, niinhän sen pitääkin mennä, koska yksin hänelle se vastuu kokonaisuudessaan kuuluukin. Kukaan ei voi toisen ihmisen tunteista ollakaan vastuussa, sitä vastuuta ei voi siirtää, ei käytännössä eikä edes teoriassa.Ed. vastaukseeni vaikutti tämä Mummelin kirjoitus, jossa jätettiin koko vastuu tyytymättömyyden tunteistaan Pandoralle itselleen.
Alkuperäinen kirjoittaja pienehkö;10682425:Aivan oikein, niinhän sen pitääkin mennä, koska yksin hänelle se vastuu kokonaisuudessaan kuuluukin. Kukaan ei voi toisen ihmisen tunteista ollakaan vastuussa, sitä vastuuta ei voi siirtää, ei käytännössä eikä edes teoriassa.
Hei! Tämä on ensimmäinen viesti tälle foorumille, mutta asiaa on sitäkin enemmän.
Olen 30v nainen, ns. periaatteessa hyvässä avioliitossa. Tuntuu, että aika moni ulkopuolinen kadehtii minua ja pitää miestäni lähes tulkoon unelma-aviomiehenä. Periaatteessa hän onkin, mutta... Onko vika minussa vai miten on, siihen kyselen mielipiteitä.
Olemme olleet yhdessä 8 vuotta, josta naimisissa 5. Lapsia on kaksi. 3v 8kk poika ja 1v 7kk poika. Mies osallistuu lastenhoitoon ja kotitöihin ihan ok, mutta jotenkin vaan on tullut mitta täyteen:
1) Lasten kanssa hän kyllä on, mutta ei kykene samanaikaisesti tekemään mitään hyödyllistä. Vain leikkimään heidän kanssa, toki sekin on ok. Yleensä olettaa, että se on ok kun menee muksujen kanssa ulos ja minä siivoan. "Jätä loput sit mulle..." Joopa-joo
2) Jos teemme toisinpäin, niin hoitaa kyllä hommat, mutta kylläpä se kestää.
3) Ammatiltaan opettaja ja suorittanut lisäopintojakin. Työssään hyvä ja työpaikalla pidetty ihminen, mutta ei omaa mitään kunnianhimoa. Itse ajattelen, että hän voisi olla esim. hyvä rehtori, mutta ei itse halua tuohon suuntaan...
4) Seksi nyt on mitä on, joskus jopa hyvää. Lähinnä silloin kun hän on kännissä (joka on harvinaista nykyään). Liian kiltti noissa hommissa, paitsi joskus harvoin. Tämä nyt ei ole ongelma sinällään.
5) Rasittavaa pikkuflirttia heittää hiukkasenkin kauniimmille naisille, jopa meidän naapurissa vuokralla asuvalle "teinitytölle" (21-22v) opiskelija.
6) Kotona ei mikään huumorimies, mutta ootappas kun ollaan jossain isoissa juhlissa esim. häissä. Aina ollaan varsinaisia seuramiehiä ja hauskuutetaan muita, etenkin muita naisia. Olis hauskaa kun tosta huumorista näkis vielä jotain puolia kotonakin...
No tommosta noin alkuun. Eli hyvä mies periaatteessa, mutta joku mättää. Kyllä mä häntä rakastan, mutta miten sais noita tiettyjä vikoja korjattua. Eniten mättää ehkä tuo kunnianhimottomuus ja sitten se, että kotona olla vaisuja mutta muissa sosiaalisissa tilanteissa niin seuramiestä, että huh huh. Tulee varmaan muutakin mieleen jos keskustelua viriää...
Sen asian ihan itse päätät ihan vapaasti. Minä tunnen voimakasta tarvetta huomioida ihmisiä joista välitän ja teen niin enemmän kuin mielelläni. Jos sellaista tarvetta ei itselläsi ole, niin köykäisiksi taitaapi jäädä sitten syytkin siihen.Sittenhän ei toista tarvitse huomioida.
Onko? Ei minusta. Ennemmin huomioin muitakin, koska minusta se tuntuu hyvältä kun niin tekee.Siis ihan sama, mitä tekee itse, toinenhan vastaa aina omista tunteistaan.
Kyllä selkeästi jokaista erikseen ja joka hetki. Hyvin yksinkertaista.Tämä sama tietenkin koskee myös miehiä.
Voi nalkuttaa, kuten niin monet tekevätkin. Voihan kokeilla miltä mikäkin tuntuu kunakin aikana, jos ei sitä muuten tiedä tai muista. En ota kantaa mitä naisten kannattaa tehdä. Tiedän että minun ei kannata tuonsuuntaisesti toimia. En nauti nalkkeestakaan.Nainen voi tai siis oikeasti hänen kannattaa nalkuttaa, käydä sinkkuystävien kanssa viihteellä ja kokeilla kaikkea hyvältä tuntuvaa.
Ei yksikään eikä koskaan ikinä milloinkaan! Todella yksinkertaista.Ei nainenkaan ole vastuussa miehen tunteista.
Syytä on tuottaa. Monet terapeutit tietävät joidenkin realiteettien voivan tuntua kaameilta ja yllätyksenä saattaa niiden hyväksyminen tuottaa suuriakin vaikeuksia.Tämä fraasi:"Kukaan ei voi toisen ihmisen tunteista ollakaan vastuussa, sitä vastuuta ei voi siirtää, ei käytännössä eikä edes teoriassa", jota myös monesti erinäisissä terapioissa tuotetaan, on ilman todellista asiayhteyttä kaamea.
Omistaan on hyvä välittää, vaikka joskus unohtuu, eikä nuoriakaan mikään estä niin halutessaan välittämästä toisistaan ja tunteistaan.Varsinkin nuoret sitä toistaessaan oppivat, ettei kenenkään toisen tunteista tarvitse välittää.
Vähiten turhaa ehdottaa nimenomaan Pandoralle, sillä hän on ainoa ihminen joka tunteitaan voi tuntea ja hallita, näinollen täydellä vastuulla kaikkia tunteitaan sekä omia tunnereaktioitaan. Toiset eivät muuta voi tehdä kuin vasta tarpeen vaatiessa pistää säkkiin ja heittää häkkiin.Tässäkin ketjussa ehdotetaan kaikenlaisia menetelmiä saada tilanne tai oikeammin Pandoran tunnekokemus muuttumaan. Mutta varmaan se on aika turhaa, koska hän on vastuussa omista tunteistaan.
Ihan kenen hyvänsä kenellä sattuukaan omaa kuinka olemaan omassa käytössään.Olen siinä kyllä samaa mieltä, ettei ulkoa annetut neuvot ja hihasta tempaistut ideat paljoa auta.
Mutta kaikkihan on kiinni vain hyvästä tahdosta, jos sellaista löytyy. Kenen hyvästä tahdosta oikein puhutaan?
Sen fraasin sisältö vastaa todellisuutta ja on siis tosiasia, joka on realiteettina hyvä tietää, mutta ärsyähän halutessasi vapaasti vaan, ei niistä tunteistasi kukaan muukaan vastaa.Minua ärsyttävät "viisaiden neuvonantajien" vanhat fraasit, joissa ei ole mitään todellista sisältöä, vain heittoja, jotka bumerangina suunnataan hänelle, jolla ongelma on. Ihan sama kuin tuo tunnevastuu.
Ei voi siirtää, kun ei niiden hallintaakaan voi siirtää. Yksinkertaista.Lapsetkin varmaan ovat vastuussa omista tunteistaan. Eikö sitäkään vastuuta muka voi siirtää?
Tottamooses ja himokkaasti tutkitaankin mm. siitä yksinkertaisesta syystä että asiakashan vastaakin omista tunteistaan, eikä suostuttelija.Tunteisiin vaikuttamista kuitenkin tutkitaan jossain päin maailmaa mitä ilmeisemmin kuitenkin markkinointimielessä. Kuinka suostutella, jotta pääsee tavoitteisiin?
Aivan oikein oivallettu että ainoastaan niitä menetelmiä pidetään kiinnostavina, joilla toiminaan toinen saadaan oman mielensä mukaan niin kuin tahdotaan tarkoituksena olevankin, ja mahdollisimman vähän mitään muuta odottamatonta. Nalkutus ei myy hyvin, siksi se ei kiinnosta ketään, sillä ei ns. tehdä tulosta, vaan tappioita.Varmaan kukaan ei oikeasti ole kiinnostunut naisten nalkutuksesta, ainoastaan niistä menetelmistä, miten toinen saadaan toiminaan oman mielen mukaan.
Tehokkaita ne todella onkin, mutta toivotun vaikutuksen saaminen vaikeaa ja teho suuntautuu helposti ei-toivottuun, mutta jokainen onkin vastuussa vain omista tunteistaan ja teoistaan, ei koskaan toisten.Vaihtoehdoista jo tiedetään, että vaikeneminen, mykkäkoulu, paikalta poistuminen (hylkääminen) ovat myös tehokkaita keinoja.
Muulla tavalla kuin tunteen kautta ei voi vaikuttaakaan toimintaan, sillä muutenhan tekisikin yllättäen taas itse sen mitä tehdyksi haluaisi.Ja varmaan on lukuisia muita yksilöllisiä mahdollisuuksia vaikuttaa toiseen - nimenomaan ensin hänen tunteisiinsa ja sitten vasta toimintaan.
Kovasti pitää toistaa ja erottaa jokainen lause asiayhteydestä, jotta voisi itsensä vakuuttaa. Siis ne omat tunteet, joista on itse vastuussa - ei suinkaan toinen kirjoittaja. Vai kirjoittiko edellinen vastauksensa tunteettomasti? Tuskinpa.
Omista tunteistaan on tietenkin aina vastuussa loppupeleissä, kaiken työstämisen ja selittelyn jälkeen. Mutta se ensireaktio ei yleensä synny tyhjästä, vaan jonkin vuorovaikutuksen seurauksena. Olipa kyseessä ilo tai suu, myötätunto tai kateus, rakkaus tai viha. Kyllä jokainen on tietyssä määrin vastuullinen toiselle näistäkin tunteista. Ainakin niin toivoisin. Vastuuta ja harkintaa esimerkiksi siinä, mitä sanoo ja tekee, jos ja kun toisen tietää ja tuntee. Osaksi tietämistä riittää sekin, että on tekemisessä ihmisen (elävän olennon) kanssa.
Perusta tunnetason vuorovaikutukselle opitaan, jos toimitaan inhimillisesti. Tietenkään tämä ei ole itsestäänselvyys, eivätkä kaikki ymmärrä toisen tunteita tai oman käyttäytymisensä merkitystä inhimillisessä kanssakäymisessä. Empatiakykyyn liittyy ymmärrys toisen tunteista ja oman käyttäytymisen tietoinen, tarpeellinen säätely ja hillintä nimenomaan ajatellen toisen tunteita ja reaktioita.
Siis kyllä vastuuta toisen tunteista pitäisi olla ainakin läheisissä suhteissa. Toisaalta vastuun jättäminen tunteistaan toiselle voi sekin olla tietoista. Narsistit osaavat tämän erinomaisesti. Tyypillistähän heille on syyttää toista omista vaikeuksistaan, huonosta olostaan ja epäonnistumisistaan. Kaiken kukkuraksi heille sopii kaiken syyttelyn jälkeen juuri tuo väite, että jokainen on vastuussa omista tunteistaan - tosin vain heittona hänelle, jolle tunnelasti on purettu.
Joten mikään ei lopulta tue tuota ilmaan heitettyä lauselmaa, että "Kukaan ei voi toisen ihmisen tunteista ollakaan vastuussa, sitä vastuuta ei voi siirtää, ei käytännössä eikä edes teoriassa".
Juu, täytyy varoa tuota murtumista. Vetäydyn ja pidättäydyn valintani mukaan kommentoinnista.Mistähän teorioista "pienehkö tai keskipieni" on nuo tunnefraasinsa kehittänyt. Vaikuttaa ihan markkinapsykoosilta, ostohysterian lietsomiselta ja ihmisten inhimillisyyden hyväksi käytöltä. Näillä eväillä narsisti pärjää kyllä liike-elämässä, muttei kotona.
Manipulointi ja ympäripuhuminen kun ennen pitkää alkaa kuormittaa lähipiirin tunne-elämää siinä määrin, että he eivät voi aina olla reaktioistaan vastuussa. Mutta aivopesun tavoitteena onkin murtaa toisen psyykkinen vastustus.