hyvä kannettava tietokone? suositelkaa hyvä merkki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kannettavan valinta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ehdotan Sonya, meillä toimineet kaikki koneet vallan loistavasti. Myös Mac pelittää hyvin. Ennen kun ostat koneen, niin mietit paljonko sulla on varaa laittaa, sit mietit mitä ominaisuuksia sä tarvit, näin sä saat karsittua vaihtoehdot minimiin. Älä nyt sen perusteella vaan osta, mitä toiset sulle ehdottaa, tajusit varmaan ;)

Ei pelkkä merkki keroo mitään, paitsi ehkä Applen kohdalla.

Lähes joka valmistajalla on hyviä ja huonoja malleja. Kestävyys on tuurista kiinni.
Fujitsulla Amilot ovat huonoja, Lifebookit hyviä. Lenovon Thinkpadit ovat erittäin hyviä, muut vähemmän. HP:n Business koneet on ihan ok, halvimmat eivät.

Acer käyny huollos puolentoista vuoden aikana pariin otteeseen, en suosittele.
Mut kakkoskone toimii kuin unelma, 6 vuotta vanha fujitsu, pelaa ja pelittää mut muistikapasiteetti alkaa näillä vuosila olemaan aika finaalissa... Fujitsu oli mulla hintansa väärti, acerista tekisin nuotion jos se vain palais... Uusi itselläkin harkinnassa!!

Nykyään tietokone ei enää ole statussymboli monellekaan. Paitsi niille, joilla on Apple... :D
Vastausten kirjosta epätietoinen ei tule hullua hurskaammaksi. Millainen prosessori on hyvä? Mikä käyttis pitää olla? Paljonko muistia? Tavalliseen kotikäyttöön: netin selailuun ja valokuvien käsittelyyn ja säilytykseen. Haluaisin myös langattoman nettiyhteyden, mutta millainen toimii hyvin ja paljonko on sopiva kuukausihinta. Nyt maksan 27e/kk, halvempiakin varmaan on.

Mulla on vuodesta 1987 ollut Apple, nyt kannettava vuodesta 2003, iPod. Tähän saakka toiminut hienosti kaikki koneet. PC:n joutuu vaihtamaan joka 3. vuosi tai aiemmin. harmaat hiukset on tuleet PC:n kanssa.

MacBook on kyllä mahtava laite :) helppo käyttää, nopea ja tyylikäskin kun vähän tuunaa: http://designskins.fi/fi/kappale/laeppaerit/apple/macbook-17-unibody-alu/funky/dancefairypink/#panel-1

Ainakin jossain omppumallissa oli niin, että muistia oli tosi paljon, mutta keskusprosessorit ihan surkeat ja siten eivät olisi jaksaneet pyörittää konetta suunnilleen vuotta kauempaa. Kannattaa perehtyä näihin perusvinkkeihin, mistä tunnistaa hyvän koneen, niin ei osta arpapelillä. Asus on halpamerkki, ja Compaqit ovat järkyttävää paskaa, muista HP:n malleista en tiedä. Fujitsu on OK ainakin ne pari mallia mitä mulla on olleet. Acer on ylikehuttu, se ei oikeastaan ole mitenkään hyvä merkki, ihmiset vaan tätä just ostaa kauheasti. Näissä on kotelot rakennettu huonosti ja siksi sisältökään ei monesti kestä.
Paras merkki on varmaankin Lenovo, sanoisin. Nörttien märkä päiväuni. Itselläni on pari Lenovoa ja Sony Vaio johon olen myös ollut tyytyväinen.

Onpas hienoja noi http://designskins.fi/ :) Löytyy oma konemallikin tuolta vaihtoehdoista, vois pistää tilaukseen! Toshiba Satellitea olen käytellyt kolmisen vuotta ja hyvin pelittää <3 Macit on hankalia jos ei oo ennen käyttäny :P

samsungin 500e -> on hyviä. Toshiballa on aivan surkeat valmistajan sivut, tuki ajureissa jne...

Lähestulkoon kaikki kannettavat on ihan hyviä peruskäyttöön jos laittaa tiskiin minimissään sen 600 -700 euroa.

Mulla on vuodesta 1987 ollut Apple, nyt kannettava vuodesta 2003, iPod. Tähän saakka toiminut hienosti kaikki koneet. PC:n joutuu vaihtamaan joka 3. vuosi tai aiemmin. harmaat hiukset on tuleet PC:n kanssa.

Ei muuten pidä paikkansa. Edellinen kannettava kesti 5v, fujitsu siemens ja sekin olisi kestänyt kauemmin, mutta poika tiputti vahingossa lattialle ja näyttö halkesi. Vanha pöytäkonekin on jo 4v. vanha ja täydellisesti pelittää, on HP.

Yhteistyössä