hyvä joulumieli keräys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meki oltais oikeesti tarvittu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meille soitettiin muutama vuos sitten, et haluutteko spr:n 200 e lahjakortin cittariin...
siitä on kyllä jo aikaa. ja silloin ajattelin, et kai sitä tarttis joku muu vielä kovemmin... :ashamed:
vaikka olinkin just jääny yksin lasten kanssa ja ym ym...

kun mun mies on osa-aikasessa spr:n kirppiksessä (kontti) työllistämistuella.. ja kotona viis eri ikästä lasta ja minä.. :xmas: niin olivat valinneet työporukasta ukon jolle eilen ojensivat 70 euron lahjakortin elintarvikkeisiin k-kauppaketjun kaupoista...

neuvola, spr:n toimisto, sossu...joskus sain sossu porukalta 200mk :xmas: olin sillon vielä opiskelija :D vieläkin on hyvä mieli

Me saadaan tänä vuonna. Neuvolasta sanoivat halutaanko kun oli meitä halunnut ehdottaa saajaksi. Itse yritin eilen kysellä ystäväperheelle mutta saajat oli jo valitettavasti valittu.

Ilmeisesti se vaihtelee paikkakunnittain aika paljon, miten saajat valitaan. Joissain paikoissa voi toimittaa hakemuksen itse tai suositella tuttua perhettä saajaksi eli kannattaa kysyä oman kunnan MLL:n tai SPR:n paikallisosastoista, ne vastaavat korttien jakamisesta.

Mä toimin MLL:n hallituksessa ja meillä meni sellaisena "salaisena jakona" että puheenjohtaja oli omalla päätöksellä käskenyt lähettää ne kortit suoraan sosiaalitoimistoon, jossa sosiaalityöntekijä jakaa ne. Tuo selvisi meille muille jäsenille vasta kun aloin asiaa selvitellä, kun luultiin ettei niitä kortteja edes meidän kunnassa jaeta. Kokouksessa sitten ihmettelin miksi ihmeessä toimitaan noin, niin kuulema AINA tehty tällä paikkakunnalla niin!

Ei sillä etteikö ne menisi sosiaalitoimiston kautta tarpeeseen, mutta minun mielestä se on tosi epäreilua että valtakunnallisesti mainostetaan että niitä voi hakea kaikki vähävaraiset lapsiperheet jotka tuntevat korttia tarvitsevansa ja sitten käytännössä homma meneekin niin että kaikki kortit annetaan sosiaalitoimiston kautta. Silloinhan ne menee sellaisille perheille, jotka jo ovat sossun asiakkaita, eli muilla ei ole edes mahdollisuus niitä hakea/saada. Yritin sanoa että voi niitä vähävaraisia lapsiperheitä olla muuallakin kuin he, jotka jo saavat sosiaalitoimistosta apua. Sellaisiakin, jotka eivät ole vielä minkäänlaisen avun piirissä, niin varmasti menisi tarpeeseen sellaisillekin perheille.

Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Ilmeisesti se vaihtelee paikkakunnittain aika paljon, miten saajat valitaan. Joissain paikoissa voi toimittaa hakemuksen itse tai suositella tuttua perhettä saajaksi eli kannattaa kysyä oman kunnan MLL:n tai SPR:n paikallisosastoista, ne vastaavat korttien jakamisesta.

Mä toimin MLL:n hallituksessa ja meillä meni sellaisena "salaisena jakona" että puheenjohtaja oli omalla päätöksellä käskenyt lähettää ne kortit suoraan sosiaalitoimistoon, jossa sosiaalityöntekijä jakaa ne. Tuo selvisi meille muille jäsenille vasta kun aloin asiaa selvitellä, kun luultiin ettei niitä kortteja edes meidän kunnassa jaeta. Kokouksessa sitten ihmettelin miksi ihmeessä toimitaan noin, niin kuulema AINA tehty tällä paikkakunnalla niin!

Ei sillä etteikö ne menisi sosiaalitoimiston kautta tarpeeseen, mutta minun mielestä se on tosi epäreilua että valtakunnallisesti mainostetaan että niitä voi hakea kaikki vähävaraiset lapsiperheet jotka tuntevat korttia tarvitsevansa ja sitten käytännössä homma meneekin niin että kaikki kortit annetaan sosiaalitoimiston kautta. Silloinhan ne menee sellaisille perheille, jotka jo ovat sossun asiakkaita, eli muilla ei ole edes mahdollisuus niitä hakea/saada. Yritin sanoa että voi niitä vähävaraisia lapsiperheitä olla muuallakin kuin he, jotka jo saavat sosiaalitoimistosta apua. Sellaisiakin, jotka eivät ole vielä minkäänlaisen avun piirissä, niin varmasti menisi tarpeeseen sellaisillekin perheille.

Meille se myönnettiin sossun kautta vaikka ei olla asiakkaita,ettäpä näin!

Juu,mäkin jäin vuosia sitten 2 lapsen yh,kun lasten isä kuoli äkillisesti.Mll olisi antanut meille silloin sen,mutta kuulemma ei sitten loppupeleissä kelvattu avunsaajiksi,kun ei sossun asiakkaita oltu.Ensin jo Mll kyseli kaikki lasten vaatekoot yms ja sitten sossu pisti asian poikki.Silloin päätin,et multa loppui myös osallistuminen kaikkeentuollaiseen,koska todellakin olisi ollut avuntarvetta!!!

Ei sillä etteikö ne menisi sosiaalitoimiston kautta tarpeeseen, mutta minun mielestä se on tosi epäreilua että valtakunnallisesti mainostetaan että niitä voi hakea kaikki vähävaraiset lapsiperheet jotka tuntevat korttia tarvitsevansa ja sitten käytännössä homma meneekin niin että kaikki kortit annetaan sosiaalitoimiston kautta.

Sellaista se on, kun asiasta pääsee joku MLL:n puheenjohtajaksi valittu mistään mitään tietämätön tavis päättämään. Ja käyttää vielä valtaansa väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja =(:
Ei sillä etteikö ne menisi sosiaalitoimiston kautta tarpeeseen, mutta minun mielestä se on tosi epäreilua että valtakunnallisesti mainostetaan että niitä voi hakea kaikki vähävaraiset lapsiperheet jotka tuntevat korttia tarvitsevansa ja sitten käytännössä homma meneekin niin että kaikki kortit annetaan sosiaalitoimiston kautta.

Sellaista se on, kun asiasta pääsee joku MLL:n puheenjohtajaksi valittu mistään mitään tietämätön tavis päättämään. Ja käyttää vielä valtaansa väärin.

Joo, hänellä oli varmasti ihan hyvä ajatus siinä mukana, että sosiaalitoimiston kautta menevät niitä tarvitseville. Hän oli sitä mieltä että kaikki avun tarvitsijat ovat sossun tiedossa=jo asiakkaita. Minusta taas noin ei ole, enkä ollut ainoa tuota mieltä.

Nyt meillä vaihtuukin pj. ensi vuoden alusta, sellainen jolla on itsellään pieniä lapsia ja ehkä sitä kautta myös tietoa siitä mitä se tämänhetkinen elämä lapsiperheissä on. Kaikella kunnioituksella nykyistä pj:aa kohtaan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja minäpäminä:
Meille se myönnettiin sossun kautta vaikka ei olla asiakkaita,ettäpä näin!

Tuo on hieno juttu, että teillä on mahdollista saada noin. Tässä kunnassa ei valitettavasti ole "kaikille avoin" tuo systeemi, vaan ovat päättäneet että annetaan niille jotka ovat jo toimeentulotuen tms. saajia. Mutta ensi vuonna ehkä asiaan saadaan muutos täälläkin :)

kokeilin eilen käydä ostamassa k-kaupasta sillä joulumieli-lahjakortilla niin ei saanut kun vasta 7.12 alkaen!enpäs lukenut tarkkaan sitä lappua mikä mukana tuliniin piti rahalla maksaa ostokset : (

Ainahan noissa keräyksissä on omat mutkansa, mutta itsekkin mll:n jäsenenä uskon että parhaansa tekevät noissa jakoasioissa:) Itse halusimme osallistua keräykseen 210e juuri sen vuoksi, että se menee suomalaisille vähävaraisille lapsiperheille!

Ja eihän sitä tiedä jos itse joskus joudun huonoa onnea kohtaamaan, niin toivottavasti avun saan jostain.

KAIKKI NYT OSALLISTUMAAN JA HYVÄÄ JOULUMIELTÄ!!!!!!!

Eikö se ole hiukan epäreilua että neuvolasta suositellaan juuri niitä perheitä kenen lapset ovat syntyneet loppuvuonna ja käyvt enne joulua neuvolassa, ei sitä kenellekään alkuvuoden lapsien perheille anneta kun ne käy neuvolassa vasta jolunjälkeen :(

Alkuperäinen kirjoittaja XD:
Eikö se ole hiukan epäreilua että neuvolasta suositellaan juuri niitä perheitä kenen lapset ovat syntyneet loppuvuonna ja käyvt enne joulua neuvolassa, ei sitä kenellekään alkuvuoden lapsien perheille anneta kun ne käy neuvolassa vasta jolunjälkeen :(

Meidän lapsi on juuri alkuvuoden lapsi.

Kuumimmat

Yhteistyössä