M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:Ilmeisesti se vaihtelee paikkakunnittain aika paljon, miten saajat valitaan. Joissain paikoissa voi toimittaa hakemuksen itse tai suositella tuttua perhettä saajaksi eli kannattaa kysyä oman kunnan MLL:n tai SPR:n paikallisosastoista, ne vastaavat korttien jakamisesta.
Mä toimin MLL:n hallituksessa ja meillä meni sellaisena "salaisena jakona" että puheenjohtaja oli omalla päätöksellä käskenyt lähettää ne kortit suoraan sosiaalitoimistoon, jossa sosiaalityöntekijä jakaa ne. Tuo selvisi meille muille jäsenille vasta kun aloin asiaa selvitellä, kun luultiin ettei niitä kortteja edes meidän kunnassa jaeta. Kokouksessa sitten ihmettelin miksi ihmeessä toimitaan noin, niin kuulema AINA tehty tällä paikkakunnalla niin!
Ei sillä etteikö ne menisi sosiaalitoimiston kautta tarpeeseen, mutta minun mielestä se on tosi epäreilua että valtakunnallisesti mainostetaan että niitä voi hakea kaikki vähävaraiset lapsiperheet jotka tuntevat korttia tarvitsevansa ja sitten käytännössä homma meneekin niin että kaikki kortit annetaan sosiaalitoimiston kautta. Silloinhan ne menee sellaisille perheille, jotka jo ovat sossun asiakkaita, eli muilla ei ole edes mahdollisuus niitä hakea/saada. Yritin sanoa että voi niitä vähävaraisia lapsiperheitä olla muuallakin kuin he, jotka jo saavat sosiaalitoimistosta apua. Sellaisiakin, jotka eivät ole vielä minkäänlaisen avun piirissä, niin varmasti menisi tarpeeseen sellaisillekin perheille.
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:Ilmeisesti se vaihtelee paikkakunnittain aika paljon, miten saajat valitaan. Joissain paikoissa voi toimittaa hakemuksen itse tai suositella tuttua perhettä saajaksi eli kannattaa kysyä oman kunnan MLL:n tai SPR:n paikallisosastoista, ne vastaavat korttien jakamisesta.
Mä toimin MLL:n hallituksessa ja meillä meni sellaisena "salaisena jakona" että puheenjohtaja oli omalla päätöksellä käskenyt lähettää ne kortit suoraan sosiaalitoimistoon, jossa sosiaalityöntekijä jakaa ne. Tuo selvisi meille muille jäsenille vasta kun aloin asiaa selvitellä, kun luultiin ettei niitä kortteja edes meidän kunnassa jaeta. Kokouksessa sitten ihmettelin miksi ihmeessä toimitaan noin, niin kuulema AINA tehty tällä paikkakunnalla niin!
Ei sillä etteikö ne menisi sosiaalitoimiston kautta tarpeeseen, mutta minun mielestä se on tosi epäreilua että valtakunnallisesti mainostetaan että niitä voi hakea kaikki vähävaraiset lapsiperheet jotka tuntevat korttia tarvitsevansa ja sitten käytännössä homma meneekin niin että kaikki kortit annetaan sosiaalitoimiston kautta. Silloinhan ne menee sellaisille perheille, jotka jo ovat sossun asiakkaita, eli muilla ei ole edes mahdollisuus niitä hakea/saada. Yritin sanoa että voi niitä vähävaraisia lapsiperheitä olla muuallakin kuin he, jotka jo saavat sosiaalitoimistosta apua. Sellaisiakin, jotka eivät ole vielä minkäänlaisen avun piirissä, niin varmasti menisi tarpeeseen sellaisillekin perheille.
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:Ei sillä etteikö ne menisi sosiaalitoimiston kautta tarpeeseen, mutta minun mielestä se on tosi epäreilua että valtakunnallisesti mainostetaan että niitä voi hakea kaikki vähävaraiset lapsiperheet jotka tuntevat korttia tarvitsevansa ja sitten käytännössä homma meneekin niin että kaikki kortit annetaan sosiaalitoimiston kautta.
Alkuperäinen kirjoittaja =(:Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:Ei sillä etteikö ne menisi sosiaalitoimiston kautta tarpeeseen, mutta minun mielestä se on tosi epäreilua että valtakunnallisesti mainostetaan että niitä voi hakea kaikki vähävaraiset lapsiperheet jotka tuntevat korttia tarvitsevansa ja sitten käytännössä homma meneekin niin että kaikki kortit annetaan sosiaalitoimiston kautta.
Sellaista se on, kun asiasta pääsee joku MLL:n puheenjohtajaksi valittu mistään mitään tietämätön tavis päättämään. Ja käyttää vielä valtaansa väärin.
Alkuperäinen kirjoittaja minäpäminä:Meille se myönnettiin sossun kautta vaikka ei olla asiakkaita,ettäpä näin!
Alkuperäinen kirjoittaja XD:Eikö se ole hiukan epäreilua että neuvolasta suositellaan juuri niitä perheitä kenen lapset ovat syntyneet loppuvuonna ja käyvt enne joulua neuvolassa, ei sitä kenellekään alkuvuoden lapsien perheille anneta kun ne käy neuvolassa vasta jolunjälkeen![]()