Hyvä hotelli Roomasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enna

Vieras
Etsin hyvää ja edullista hotellia Roomasta hyvillä kulkuyhteyksillä. Tarkoitus olisi tutustua kaupunkiin. Lapsia ei ole mukana, mutta ei silti haluta miltään hyperbiletysalueelta hotellia ;) . Autoa ei ole käytössä.

Mitä kannattaa ottaa huomioon? Onko se bussilla ja metrolla matkustaminen NIIIIN kamalaa kuin annetaan ymmärtää?

Ja saa myös kertoa niitä negatiivisia kokemuksia.. Olenkin jo selannut aika paljon tripadviseria ja booking.comia yms. :)

Itse ottaisin hotellin Trasteveren alueelta, jos on varaa laittaa vähän enemmän siihen majoitukseen. Bussissa tai metrossa liikkuminen ei ole sen kamalampaa kuin muissakaan suurkaupungeissa. Kertaakaan en ole Roomassa tuntenut oloani turvattomaksi. Jos taas edullista hotellia etsitte, niin ei se Terminin (päärautatieasema) seutukaan nyt mitenkään kamalaa ole. Itse olen sillä suunnalla kerran majoittunut. Hotelli oli edullinen ja siisti ja kulkuyhteydet todella hyvät. Monet ovat tykänneet asua myös Vatikaanin muurien vieressä. Hotellien hinnat edullisempia kuin esim. Trasteveressä, alue kiva ja "rauhallinen". Varsinaisia biletysalueitahan Roomassa ei olekaan.

Olimme mieheni kanssa Roomassa hotellissa relaise fontana di trevi. Ei ihan halpa, mutta aivan mahtava hotelli ko. nähtävyyttä vastapäätä. Aamiainen kuului hintaan. Olimme superior huoneessa, joka erinomainen. Kuljimme nähtävyydet jalkaisin! Eli ehkä muutamaan paikkaan tarvitsi mennä vain bussilla tai taksilla. Kuljimme siksi taksilla. Esim. vatikaaniin makso vain n.10?/suunta. Sanoisin että jos ottaa halvemman hotellin niin joutuu sitten ostamaan aamiaistarvikkeet ja yleensä ne halvemmat hotellit on kauempana. Terminin aseman seudun hotelleja ei kannata edes ajatella! kauhee alue!!!

Kannattaa tosiaan ottaa se hotelli siitä historiallisesta keskustasta, ehdottomasti. Ei kuitenkaan ns. pääkatujen varren hotelleja kannata ottaa, kun voi olla liikenteen äänet häiritseviä. Ja italialaiset oletettavasti ovat aika äänekkäitä liikenteessä...

Negatiivista oli mielestäni ruoan hinta ravintoloissa, mutta lomallahan ei kannata silleen laskea ;)

Yhteistyössä