Hyi yök yök, en varmaan syö noita lihapullia

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
[QUOTE="vierailija";29457099]Miten tuo jaksaa tehdä näitä turhia aloituksia?! En vaan voi käsittää.. Pitäsköhän munkin alkaa?
Joo.. tänään vein roskapussin ja voi yök yök, kun roskikset oli täynnä![/QUOTE]

Ja sinä se jaksat vastailla turhiin aloituksiin?! En vaan voi käsittää.. Jos joku aloitus on turha sun mielestä ni mikä ihme saa sut vielä vastaamaan siihen?
 
"vvieras"
Muuten en sikanautaa käytä, mutta lihapullissa. Siihenkin kesti aika, että uskalsin kokeilla, mutta maku oli niin paljon parempi, mitä pelkästä naudasta. Mietin, miten ihmessä tehdäänkään niitä mummon lihapullia, kun omista puuttuu se "maku", mutta tuo nautasika oli se puuttuva osa.
 
"vvieras"
[QUOTE="vierailija";29457099]Miten tuo jaksaa tehdä näitä turhia aloituksia?! En vaan voi käsittää.. Pitäsköhän munkin alkaa?
Joo.. tänään vein roskapussin ja voi yök yök, kun roskikset oli täynnä![/QUOTE]

Parempi kuin "ajelin tänään pillukarvoitukseni ja unohdin meneväni uimahalliin" -aloitukset
 
[QUOTE="vierailija";29457138]Tahdoin saattaa tietoisuuteesi, että olet turha ja näin se kävi kätevästi tekemättä asiasta turhaa aloitusta.[/QUOTE]

toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Srlvä koulukiusaaja asenne ja lapset usein seuraavat perässä, varsinkin jos vanhemman asenne edelleen "oli pakko sanoa, kun on niin idiootti". Muista, että ollaan kaikki täällä ihan oikeita ihmisiä. Vai sanotko noin myls livenä muille? "Oli pakko sanoa, että sulla on vitun ruma hame".
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
[QUOTE="vieras.";29457140]Eikö, ihan tosi? Olenkin ihmetellyt miksi mun kaalilaatikosta tulee aina jotenkin kuivan oloista ja omituisen makuista, vaikka laitan tarpeeksi lientä ja laitan siirappiakin. Voi helkkari, kiitos sulle![/QUOTE]

3 h uunissa, vähintään 3 rkl siirappia. 125-150 astetta. Naudan paistia, ei mitään sikaa.
 
raaka liha
Etenkin raskaana ehkä kuitenkin olis jopa fiksua käyttää muovihanskoja, kun pyörittelee sitä raakaa lihaa käsissään joka on hankala vielä pestä poiskin. Että älä nyt sit kynnenalusias lipase ihan heti.
 
exp
Mä laitan sikanautaa, koska siinä on rasvaa. Nauta on mun makuun liian raskasta ja kuivaa. Sikanauta toimii hyvin kaalikääryleissä ja laatikoissa, lihapullissa ja färssissä.
Se on hassua kuinka suomalaiset vierastaa sikaa, ja kuvittelee naudanlihan olevan jotenkin "parempaa", niin monessa muussa maassa se on toisinpäin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29457219:
Juu, eikä ole seuraavana päivänä pinnalla rasvaklönttejä.
Ne on muuten kans sit niiiiiiin ällöjä.. Paksu kerros kovaa rasvaa tulee johonkin jauhelihakeittoonkin :X

Onks mulla joku mauste vaan mikä värjää sen ku mun rasvakerros jauhelihakeitossa on aina ihan oranssi :D
 
"vierailija"
toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Srlvä koulukiusaaja asenne ja lapset usein seuraavat perässä, varsinkin jos vanhemman asenne edelleen "oli pakko sanoa, kun on niin idiootti". Muista, että ollaan kaikki täällä ihan oikeita ihmisiä. Vai sanotko noin myls livenä muille? "Oli pakko sanoa, että sulla on vitun ruma hame".
Kyllä. Minulla on lapsia ja hyvissä ammateissa. Olen kuitenkin oppinut palstalta, että provoille saa provoilla. Oikeassa elämässä eletään sitä hyvää elämää :)
 
[QUOTE="vierailija";29457099]Miten tuo jaksaa tehdä näitä turhia aloituksia?! En vaan voi käsittää.. Pitäsköhän munkin alkaa?
Joo.. tänään vein roskapussin ja voi yök yök, kun roskikset oli täynnä![/QUOTE]

No ei tää nyt niin hirveen turha alotus ole, ihan hyvä asiahan tämä on. Keskustella siis lihatuotteiden rasvapitoisuuksista ja mahdollisista turhista nestekertymistä niissä.

AP, osta seuraavalla kerralla sika ja nauta erikseen ja voit itse päättää missä suhteessa laitat. Joskus muinoin oli myynnissä myös nauta-sikaa ja niissä suhde meni niinpäin että nautaa enemmän, sikaa vähemmän. Nykysin myynnissä näkyy poikkeuksetta sika-nautaa jossa siis sikaa enemmän (ja näin ollen myös sitä sian rasvaakin enemmän).

Minä ostin aiemmin aina pelkkää naudan paistijauhelihaa, kunnes se rupes haisemaan ja maistumaankin ihveelle (lue: lehmän hielle), sen jälkeen vaihdoin tohon nauta-sika-yhdistelmään ja siitä teen nykysin kaikki. Tai riistajauhelihasta. Broilerinjauhelihaa tai kalkkunanjauhelihaa en käytä kun ne on niin kuivia että niistä tulee pulliksi tehtyinä ihan kumisia vaikka tekisit millä tahansa reseptillä (tai no, ei ehkä jos tekee ne mykyiksi keittoon).
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä