Hyi, yök! (tarkastahaan leipänne tarkkaan)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 08:14 Aaban kirjoitti:
Sama juttu täällä! Päiväys ei ollut vielä lähelläkään. Saa näköjään olla noiden paahtoleipien kanssa tarkkana! :x
Sano nyt vielä että se oli vaasan Isoa grahampaahtoa... :whistle:

(jessus, se haiseekin, ihme, etten huomannut heti)

Pix
Mulla on ihan päinvastainen kokemus paahtoleivästä tältä keväältä, kun eka kertaa käytiin mökillä. Sinne oli unohtunut syksyllä avaamaton Fazerin tavallinen vehnäpaahtoleipä, parasta ennen päiväys oli 11.10.2006. Se leipä ei VIELÄKÄÄN (pääsiäisen jälkeisenä viikonloppuna) ollut homeessa, ja oli ihan pehmeääkin :eek:
Ja mökissä on koko talven peruslämpö päällä, että se ei ees oo mikään jättikokoinen pakastin talvella.

Niin, siis me ei todellakaan syöty sitä paahtista jos joku epäilee :D <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 09:13 Töllin Ruusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 09:11 mimmi kirjoitti:
Mina pistan paahtoleivat aina heti pakkaseen ja laitan sielta sitten paahtimeen! Ei tarvii sit miettia millon menee vanhaks
Taidan lainata ideaa kjesän ajaksi ja tunkea aina heti puolet paketista pakkaseen.

Kiitos! :flower:
Miks vaan kesan ajaks? Sinne vaan koko paketti ja otat muutaman palan kerrallaan ku tarviit! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 09:15 Pix kirjoitti:
Mulla on ihan päinvastainen kokemus paahtoleivästä tältä keväältä, kun eka kertaa käytiin mökillä. Sinne oli unohtunut syksyllä avaamaton Fazerin tavallinen vehnäpaahtoleipä, parasta ennen päiväys oli 11.10.2006. Se leipä ei VIELÄKÄÄN (pääsiäisen jälkeisenä viikonloppuna) ollut homeessa, ja oli ihan pehmeääkin :eek:
Ja mökissä on koko talven peruslämpö päällä, että se ei ees oo mikään jättikokoinen pakastin talvella.

Niin, siis me ei todellakaan syöty sitä paahtista jos joku epäilee :D
:\|

Taidan minäkin jättää hyllyyn.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 09:18 mimmi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 09:13 Töllin Ruusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 09:11 mimmi kirjoitti:
Mina pistan paahtoleivat aina heti pakkaseen ja laitan sielta sitten paahtimeen! Ei tarvii sit miettia millon menee vanhaks
Taidan lainata ideaa kjesän ajaksi ja tunkea aina heti puolet paketista pakkaseen.

Kiitos! :flower:
Miks vaan kesan ajaks? Sinne vaan koko paketti ja otat muutaman palan kerrallaan ku tarviit! =)
Kyllä ne talvella säilyvät kun kuivakaappi on viileä...

Ja meillä menee kerrallaan puoli pakettia. =)

juu
Mulle kävi noin tällä viikolla, päiväyskin oli kunnossa, ettei olis tullut mieleen tehdä "hometarkastusta" ekana. Niinpä aloin syödä ja huomasin että homeessa mikä homeessa. Pohja leivästä siis. Sitten kun vielä raskaana on, niin ihanaa syödä jotain hometta. Vaikka tuskinpa sillä mtn. vaikutusta siihen asiaan oli, maitohappobakteereita vaan, ei tehnyt edes mahalle mitään. Inhottavaa kuitenkin :x

Pix
Kyllä mä olen monesti syönyt vahingossa homehtunutta leipää, kun en ole älynnyt tarkistaa asiaa eikä päiväys ole ollut lähelläkään vielä. En kertaakaan ole tullut kipeäksi, mutta ei kai se terveellistä kumminkaan ole.
Onkohan mulla kovin pahvinen kieli kun en sitten oo edes maistanut mitään outoa, jälestä vaan kattonut pussia että aha, nää onkin ihan vihreitä ja pörrösiä täältä pohjasta

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 09:50 Pix kirjoitti:
Kyllä mä olen monesti syönyt vahingossa homehtunutta leipää, kun en ole älynnyt tarkistaa asiaa eikä päiväys ole ollut lähelläkään vielä. En kertaakaan ole tullut kipeäksi, mutta ei kai se terveellistä kumminkaan ole.
Onkohan mulla kovin pahvinen kieli kun en sitten oo edes maistanut mitään outoa, jälestä vaan kattonut pussia että aha, nää onkin ihan vihreitä ja pörrösiä täältä pohjasta
mun mummu syö homeista leipää, lisää vastustuskykyä ;)

Yhteistyössä