Hyi, yök! (tarkastahaan leipänne tarkkaan)

Mulle tulee kans mieleen homeesta pikkuveljeni ripille pääsy. Olin äitiä kuskaamassa kauppaan oisko ollu keskiviikko. Äitini osti voileipäkakkua varten tuoreen ja lämpimän leivän ja laittoi sen kotona pakastimeen. Sitten lauantaipäivänä rupes täyttämään kakkua niin leipähän oli HOMEESSA!!!! Onneksi kerkesin vielä kauppaan ja sain kakkuun uudet leivät. Myyjä tietenkin korvasi leivän ja kertoi, että leivät laitetaan lämpimänä pussiin niin joskus on käynyt tuolla tavalla.

Se on muuten aivan kamala tunne, kun on jo syönyt leipää ja se onkin homeessa :x Itsellekkin on joskus käynyt noin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 10:01 Sikke1 kirjoitti:
Se on muuten aivan kamala tunne, kun on jo syönyt leipää ja se onkin homeessa :x Itsellekkin on joskus käynyt noin.
Kerran näin kävi Hesburgerissa kun söin kanahampurilaista. :x Jostain syystä ensimmäisen haukkauksen jälkeen tuli sitä käärettä raotettua sieltä pohjasta ja kappas, sehän oli homeessa. :x

Kuten arvata saattaa tuosta meni tovi ennenkuin pystyin syömään hesen kanahampurilaista uudelleen.
:whistle:

Tämä ei nyt liity homeeseen, mutta kerronpa silti.

Söimme aamupalalla leipää, jossa oli jotain siemenrouhetta. Yhtäkkiä lapsi 3,5v sanoo että "äiti, katso mikä tuo on!" Näin pöydällä jonkun tumman murusen, ja tokaisin että sehän on vain siemen siitä leivästä. Sitten näin sen siemenen liikkuvan... Se olikin joku pieni koppakuoriainen! Tokaisin vain tyynenä että ai se olikin joku ötökkä, ja siivosin sen paperin avulla roskiin. Samalla vaivihkaa katselin leipääni ja kääntelin leipäpussia ettei enää löydy mitään liikkuvaa. Ei löytynyt, eli ilmeisesti ötökkä oli tullut ulkoa keittiön pöydälle. Kauheaa itse yrittää pysyä rauhallisena ettei lapsille tule kammoa rouheisiin leipiin :p

asian vierestä,meidän äiti oli unohtanut jääkaappiin hampurilaisen.Löysi sen kuukauden päästä kuin päiväys oli mennyt umpeen,purkeri oli täysin syömä kunnossa.

kaikki mikä pilaantuu nopeesti on terveellisempää kuin ne joissa päiväystä on pitkälle,niissä ei ole niin paljon säilöntäaineita

Yhteistyössä