Hyi hitto miten sairaita pentuja taas....

Alkuperäinen kirjoittaja Piiskaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja ek:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
joo, jos mä saisin noi isot tytöt kynsiini, niin antaisin selkään ihan oma kätisesti, jonkun olis pitänyt pieksää ne jo aikaisemmin, niin ehkä tää olis jäänyt tekemättä
Tai ehkä niitä on piesty, ja sen vuoksi on kasvaneet tollasiks.
Näinpä. Hakkaamallahan ne lapset varmaan oppii...
Niin oppii. Nimenomaan oppii olemaan hakkaamatta kun tietävät miltä se tuntuu.

Ei muutaku moisille penikoille sellanen selkäsauna ettei istu kahteen viikkoon. :kieh:
Peesi, ei tämmöstä oo tietääkseni ennen vanhaan tapahtunut kun muksut saivat joskus selkäänsä :whistle: Enkä tarkoita kännisten vanhempien pahoinpitelyjä vaan ehtaa rangaistus piiskaa.
NÄINPÄ. :flower:
 
sossun täti
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
joo, jos mä saisin noi isot tytöt kynsiini, niin antaisin selkään ihan oma kätisesti, jonkun olis pitänyt pieksää ne jo aikaisemmin, niin ehkä tää olis jäänyt tekemättä
Tai ehkä niitä on piesty, ja sen vuoksi on kasvaneet tollasiks.
No voi lässyn lässyn lää... jos on piesty niin ei sit ainakaan tarpeeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja ek:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
joo, jos mä saisin noi isot tytöt kynsiini, niin antaisin selkään ihan oma kätisesti, jonkun olis pitänyt pieksää ne jo aikaisemmin, niin ehkä tää olis jäänyt tekemättä
Tai ehkä niitä on piesty, ja sen vuoksi on kasvaneet tollasiks.
Näinpä. Hakkaamallahan ne lapset varmaan oppii...
Niin oppii. Nimenomaan oppii olemaan hakkaamatta kun tietävät miltä se tuntuu.

Ei muutaku moisille penikoille sellanen selkäsauna ettei istu kahteen viikkoon. :kieh:
Jos lasta pahoinpidellään syntymästä saakka teini-ikään, niin eikös se vähän niinku opi että muiden lyöminen on ihan ok? Ei se tollasiin vaikuta mitään, että kerran annetaan kunnon selkäsauna.
Enpä ole itsekkään oppinut että muiden lyöminen syyttä suotta ois ookoo, vaikka selkääni olen saanut toisenkin kerran.
Ennenvanhaan ei ollutkaan näitä muualta tulleita joilla vanhempien pahoinpitelyn lisäksi muitakin ongelmia. :saint:
Mutta, mitä se lapsi oppii jos lyömisestä rangaistaan lyömällä? Että silmä silmästä? Kyllä ne ongelmat on jossain ihan muualla, jos lapset pahoinpitelevät toisiaan, eivätkä ne yhdellä kunnon selkäsaunalla ratkea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sossun täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
joo, jos mä saisin noi isot tytöt kynsiini, niin antaisin selkään ihan oma kätisesti, jonkun olis pitänyt pieksää ne jo aikaisemmin, niin ehkä tää olis jäänyt tekemättä
Tai ehkä niitä on piesty, ja sen vuoksi on kasvaneet tollasiks.
No voi lässyn lässyn lää... jos on piesty niin ei sit ainakaan tarpeeksi.
Mikä määrä sitten ois riittävästi kun puhutaan lasten pahoinpitelystä? Kerran päivässä turpaan?
 
Anais.
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja sossun täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
joo, jos mä saisin noi isot tytöt kynsiini, niin antaisin selkään ihan oma kätisesti, jonkun olis pitänyt pieksää ne jo aikaisemmin, niin ehkä tää olis jäänyt tekemättä
Tai ehkä niitä on piesty, ja sen vuoksi on kasvaneet tollasiks.
No voi lässyn lässyn lää... jos on piesty niin ei sit ainakaan tarpeeksi.
Mikä määrä sitten ois riittävästi kun puhutaan lasten pahoinpitelystä? Kerran päivässä turpaan?
Joo, muakin kiinnostaa. Kuinka usein ja millä välinein mun kannattaisi hakata mun lasta, että siitä kasvaisi empaattinen ja yhteiskuntakelmpoinen?
 
justice
Minä olen aika varma siitä että olivat kulttuurinrikastajia. Heidän joukossaan on useampi tuollainen tapaus, johtuu ihan siitä että vanhempansa ovat melko usein sekaisin.

Minä en kannata väkivaltaa mutta "silmä silmästä" (lievempänä tietty) opettaa aika usein lapsetkin tavoille. Eli korvaavat tytölle menetetyt esineet ja viikkorahastaan maksavat kipurahat.
 
Vieras vaan
No joo onhan aina syy seuraus- suhde kaikessa. Mutta mikä olisi sopiva seuraus noin kulmasta teosta että halolla päähän?!? Tämä 8 v olis voinut kuolla! Vähänkin väärään paikkaan niin henki pois! Tämä oli (tarkoituksenmukaisesti tai ei) tapon yritys. Miten 15 v EI voi tietää mitä tuollaisesta voi seurata. Mitähän vanhemmat on mieltä jos joskus paljastuvat? Puolustuskannalla? Meillä oli koulussa joku puhumassa väkivallasta ja ne kuvat joissa uhrilla on leukaluu rinnan kohdalla on kyllä jäänyt pysyvästi mieleen!!! Eikö tällasta valistusta enää käytetä kouluissa? Mun mielestä tuo "luento" ihan jokaiseen kouluun niin pistäis miettimään. Kattoisivat kuka näille vielä naureskelee ja suoraan siltä istumalta psykologin puheille!!!
 
surullistahan tässä on se, että vaikka tuo järkyttää, se ei enää yllätä ketään. lapsilta voi tänäpäivänä jo odottaa tällaista käytöstä, niin yleistä se on.

Korkea aika ois puuttua asioihin. kuten toisessakin ketjussa sanoin: jo varhaislapsuudessa lapsille pitää opettaa mitä on toisen ihmisen kunnioitus, ihmisarvo, käytöstavat ja vuorovaikutustaidot.
 

Yhteistyössä