M
minä
Vieras
Emme käytä neekeri sanaa eikä puhuta manneista,mutta käsittääkseni jenkki ei ole mitenkään loukkaava sana,vai onko,en siis tosiaan tiedä,ja millä nimellä kutsutaan eskimoita oikeaoppisesti?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mh:NO jos se on noin, niin miks pesisjoullue on New York yankees????Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jenkki on todellakin loukkaava nimitys, samoin japsit, eskimot ym. Menepä Yhdysvaltain etelävaltiohin ja kutsu ihmisiä jenkeiksi niin et kovin kaunista vastaanottoa saa...Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:Onko jenkki joku rotu vai?
Se onko susta neekeri halventava sana ei ole oleellista vaan se miten sen kokee ihminen josta puhut.
Ja kun neekeri koetaan tummempi ihoisten parissa loukkaavaksi sanaksi niin voit varmaan löytää muita vastineita.
En usko että eskimo loukkaantuu jos eskimoksi kutsutaan, vai?
Ymmärtänet siis pointin.
Mä kutsuisin sua ääliöksi mutta se varmaan olisi susta inhottavaa joten pitäydyn nimeämään sinut vieraaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja lumisade:Mä en pilkkaa ketään kansallisuuden tai vakaumuksen perusteella
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tiesittekö muuten että aiemmin sanaa "black" pidettiin rasistisena ja negro eli neekeri ei sitä ollut. Eli yhtä hyvin voitaisiin sitten nyt kieltää black eli musta koska se on koettu rasistiseksi ja samoin sitten tasapuolisuuden nimissä valkoinenkin.
Sanalla negro ei ole koskaan ollut rasistinen merkitys. Se tarkoittaa vain negridiseen rotuun kuuluvaa ihmistä. Pohjois-Amerikassakin negro oli vain sana muiden joukossa, negro ja caucasian ei kumpikaan ollut rasistinen vaan niitä käytettiin erottamaan tietynlaiset ihmiset toisistaan. Jos haluttiin loukata niin sitten sanottiin nigger, redneck yms.
Ja jos se negro eli neekeri on niin rasistinen ja kamala sana niin miksi ihmeessä edelleenkin toimii mm. sellainen kuin United Negro College Fund. Tai maiden nimet Niger ja Nigeria ja Niger-joen nimi koska nehän tulevat neekerin kantasanasta.
Alkuperäinen kirjoittaja Siniliida:meillä naapurin tuore neekeri kakara oli huitonu pihalla lapsia ja haukkunut englanniksi kakkapääksi. Mua ei haittaa, jos lapset kutsuu niitä neekereiksi, jotenkin tulee sellanen epäsivistynyt, kriminaalimainen ja ennen kaikkea elintasopakolainen mieleen ko. sanasta. Ja ainakin naapurostoon muuttaneen perheen kakarat on osoittaneet tän oletuksen todeksi...
Tosi kiva, kun tulee noita paremmille alueille asumaan ja pilaamaan ympäristöä. Töissä on kaveri, jolle saa heittää "nekru hei", eikä se sitä ota pahalla, jotkut sit ottaa.. naurettavaa se on. Onneksi noille on tietyissä piireissä nimitykset, joita nää vauhkoojat ei tajua, vaikka on erittäin erotteleviä valtaväestöstä.. ja yleensä lausutaan aina kun negatiivisesti tarttee lausua.
Sanan voi tosiaan otaa pahalla tai sit sisäpiiriläppänä..