Huvittavaa, että moni vauhkoaa neekeri-sanasta mutta kuitenkin itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja loppi:
Alkuperäinen kirjoittaja ProStroke:
Neekeri on ollut neekeri jo ammoisista ajoista... Sanovat nekin meitä valkoisiksi ja valkolaisiksi. Eikö se ole "ruma" nimi?

joo onhan ne tummaihoiset olleet 'neekereitä' ammoisista ajoista -- siitä lähtien kun heidän orjuutus aloitettiin. tämän vuoksi tuo sana on loukkaava ja sitä ei tulisi käyttää

on aivan eri asia kuin kutsua meitä valkoisiksi, ihan ymmärrettävää, että heillä on tullut halu keksiä meille jokin vastaava sana.

Neekeri ei ole rasistinen, se tarkoittaa vain mustaa ihmistä. Neekeristä on tosin olemassa rasistinen versio mutta se on nekru, ei neekeri.

Neekeriä on käytetty jo yli 650 vuotta sitten ja silä ei ole mitään tekemistä minkään orjuutuksen kanssa. Ja jos muistettaisiin sekin tosiasia että afrikkalaiset ITSE harjoittivat orjakauppaa jo kauan ennen valkoisten tuloa. Ja myivät itse orjia valkoisille, aina vain kummasti unohdetaan tämä osuus orjakaupastakin.

Alkuperäinen kirjoittaja maitonaama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Neekeri on ollut neekeri jo ammoisista ajoista... Sanovat nekin meitä valkoisiksi ja valkolaisiksi. Eikö se ole "ruma" nimi?

No ei

Kyllä on.

Valkonenhan sä olet

En ole. En sen enempää koin tummaihoiset mustia. Vai meinaatko että 'musta' ei ole ruma nimitys?

Alkuperäinen kirjoittaja maitonaama:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:

No ei

Kyllä on.

Valkonenhan sä olet

En ole. En sen enempää koin tummaihoiset mustia. Vai meinaatko että 'musta' ei ole ruma nimitys?

Miksi musta olisi ruma nimitys? Tummaihoinen voi tarkoittaa myös valkoista ihmistä, jolla on valkoiseksi tummahko iho. Samoin vaaleaihoinen voi tarkoittaa myös vaaleaihoista mustaa ihmistä.

Jostain tuntemattomasta saatan käyttää sanaa neekeri. Sama kun sanoisin akka, naikkonen, hintti , lepakko, karvakäsi tai ahmed. Ei noista termeistä kai mikään oo kovin fiksu.. Puhun ns. selän takana, enkä tarkoita sitä pahalla. Ei varmaankaan kovin tervettä tai hienotunteista, mutta kuka sitä kuulee kun joku kaveri korkeintaan. En mä siitä tavasta ylpeä ole, mutta en ole nähny syytä lopettaakaan. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiroileva siili:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Käytän sanoja neekeri, jenkki ja eskimo, sekä mustalainen

Niin mäkin. Ja en ole rasisti.

Vaan juntti!

Soosoo äläpä kuule pilkkaa ja nimittele ja syrji siellä!!

Mut kertokaa mulle mikä vika eskimossa on?????? Mitä ne sit on oikeesti????? Mä käytän kyllä neekeriä ja mustalaista jne, siis sanana....

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiroileva siili:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Käytän sanoja neekeri, jenkki ja eskimo, sekä mustalainen

Niin mäkin. Ja en ole rasisti.

Vaan juntti!

Soosoo äläpä kuule pilkkaa ja nimittele ja syrji siellä!!

Mut kertokaa mulle mikä vika eskimossa on?????? Mitä ne sit on oikeesti????? Mä käytän kyllä neekeriä ja mustalaista jne, siis sanana....

Se on kato joku hihhuli nyt saanu tostakin asiasta älynväläyksen!
Oho mä käytin sanaa "hihhuli" :whistle: :laugh:

Kiroileva siili: :laugh: Äläs lipsauttele tollaisa sanoja. Mä en oo edes tajunnu että eskimo ois joku haukkumanimitys. Enhän mä edes tiiä mitä ne ois muuta. Onko ne jotain napajäätikköläisiä sitten. Höh... :o

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Eskimoiden oikea nimi on kai Inuiitti? Ja jenkki tarkoitti sisällissodan aikaan etelävaltiolaista, orjuuttajaa.

Aijaaaaaa. Inuiitti. Pitääki sanoo lapsille seuraavan kerran kaupassa että ostetaan nyt noita inuiittijätskejä. Mahtaa olla ilmeet.... :o :D

Uusimmat

Yhteistyössä