Huutonetistä taas ongelma, ostaja ei noutanut pakettia ja vaatii nyt ett lähetän uudestaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Myin lastenvaatetta pakettina ja ostaja maksoi huutohinnan ja postipaketin kulut 8 euroa, ilmoitti maksaneensa ja seuraavana päivänä paketti lähti matkaan, laitoin vielä viestin takaisin hänelle, jossa lähetystunnuskin.

No, unohdin koko asian kunnes mulle tuli ilmoitus postista, että voin noutaa paketin takaisin, koska ostaja ei sitä ole postista noutanut.

Hain paketin ja laitoin viestiä ostajalle, johon vastasi viikkoa myöhemmin että ollut reissussa, unohti noutaa ajoissa ja voinko postittaa uudestaan.

Ilmoitin että postitan kun laittaa tilille uudet postikulut, koska postihan ne perii minulta nyt uudestaan. Ei kuulemma kelpaa, koska on jo kerran postarit maksanut ja haluaa joko paketin uudelleen postitettuna tai koko kaupan purkua (myös postarit haluaa palautettavan).

Nyt sitten olen äimän käkenä että mitä tässä OIKEASTI pitäisi tehdä, minusta hän on itse sössinyt enkä ole mieluusti kauppaa edes perumassa koska onhan hän velvollinen lunastamaan kohteen, jota on huutanut.

hän on itse mokannut.
jos ei suostu maksamaan postareita niin pura kauppa. mutta älä palauta sitä 8 euroa postareita koska sinähän jouduit sen nyt maksaan kun se palautu sulle takaisin.

jos hän pistää negan tai neutraalin niin kirjoita siihen vain selitys. itse pistäisin neutraalin palautteen tälle ostajalle. ehkä myös ylläpidolle tuosta ilmoittaisin..

Joko paketin lähetys uudelleen, ostajan maksaessa postikulut. Tai kaupan purku, mutta postikuluja ei palauteta. Postikulujen meno johtuu ostajasta itsestään, myyjä ei tietenkään voi joutua joitain maksamaan jos ostajasta johtuu. Kaupanpurusta (ilman postareiden palautusta) negatiivinen palaute. Muutenkin neutraalia laittaisin (jos siis paketti lähtetetään uudelleen ostajan maksuun).

Entä jos vaan ilmoitan, että vaatepaketti on hänen ja saa itse joko tulla sen täältä noutamaan tai sitten maksaa ne postarit, niin lähetän.

Ärsyttää perua kauppaa joka on mennyt kiinni jo yli kuukausi sitten ja laittaa uudelleenmyyntiinkään kun siinä on mm välikausihaalari, eihän sitä kukaan tähään aikaan edes enää osta - jää sitten pyörimään mun nurkkiin ne vaatteet.

Oletko noutanut jo paketin? Sunhan tarvitsee maksaa ne samat postikulut nyt uudelleenkin kun paketti matkasi sulle takaisin, joten mä en todellakaan suostuis maksamaan enään sitä lähetystä huutajalle takaisin.

jos perutte kaupat, niin molempien tappioksi tulee sama -postikulut! toiselle lähetyskylut/toiselle palautuskulut siis, kun maksat vaan hälle pelkan huutohinnan tuotteista takas!

En purkaisi kauppaa enkä maksaisi uusia postareita. Odota kunnes ostaja lähettää postikulut tai tulee noutamaan paketin. Senhän moka koko juttu oli, joten hoitakoon asian kuntoon. Kaupanpurku nyt olisi tyhmin temppu, jos olet rahat saanut. Olet nähnyt vaivan ja et ole saanut mitään korvaukseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Entä jos vaan ilmoitan, että vaatepaketti on hänen ja saa itse joko tulla sen täältä noutamaan tai sitten maksaa ne postarit, niin lähetän.

Näin juuri! Ihan selkeä tapaus. Jos ostaja laittaa sinulle negan palautteeksi, pistät vain selityksen sinne, niin ei se haittaa. Ostajan moka (tosi paha sellainen vieläpä ).

Soitin nyt suoraan ostajalle ja ilmoitin, että hänen omistamansa vaatepaketti on nyt täällä meillä ja voi joko noutaa tai laittaa lisäkuluista maksun tililleni, jolloin lähetän paketin uudestaan. Kauppaa en supstu purkamaan, koska tuotteessa ei mitään vikaa.

Hän vetosi ensin vaikka mihin, uhkasi negalla ja poliisillakin mutta kun luin suoraan huutonetin ohjeista niin lopulta suostui maksamaan uudet postarit, lupasi laittaa ne maksuun samantien. Vähän kauppoja tehneenä hän kuvitteli että asiakas on aina oikeassa, myös huutonetissä.

Yhteistyössä