Huutonetin postikuluista

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Palautatteko liiat postikulut, vaikka olet laittanut myynti-ilmoitukseen kiinteät postikulut tyyliin 5e ja todelliset ovatkin 1,60? Vai odotatteko, että ostaja pyytää postikuluista takaisin?

Yleensä maksan osan itse. Eli alle 2kg paketeista laitan postikulut 8e. Jos käytän helposti-kuoria, laitan 1e. Tai sitten ihan todelliset postikulut.

Mulla on kotona keittiövaaka, niin postikulujen määrittäminen on helppoa. Ei tule tuollaista tilannetta, että pyydän 5e mutta todellisuudessa onkin vain 1,60e.

näin minä
minä ite oon laittanu vakioviestiin että palautan pyynnöstä ylimääräiset!koska arvioin pk:t niin joskus voi arvio heittää(harvemmin kuitenkaan)ja jos lähetän useampia kohteita samanaikaisesti niin en millään voi muistaa että kenenköhän paketista perin liikaa maksuja....eli ostajan vastuulla on kyseleekö palautuksia!

palautan ylimääräiset eli jos olen ilmoituksessa ilmoittanut liian suuriksi kulut. lisää en peri vaan maksan itse jos ilmoittanut olen kulut liian pieniksi. postikulut on helppo arvioida punnitsemalla etukäteen lähetettävät tuotteet.

unikuu108
jos olen epävarma postikuluista kirjoitan siitä sitten ostajalle ja sovin että jos on yli tai alle niin maksellaan sit puolintoisin..näin se on yllensä toiminut..

vieras
Minä ostajana katson huutoa tehdessäni paljonko on postarit ja se on sitten sen verran (en edes katso paljonko posti on maksua ottanut kun tuote tulee). Jos on postarit ihan poskettomat niin sitten jätän huutamatta, mutta minusta on älytöntä jos aletaan vatkaamaan rahoja edestakaisin :D Myyjänä ilmoitan postarit ja ne on sitten sen verran eli en pyydä lisää mutta en myöskään palauta.

Tottakai palautan liiat perimäni postikulut ja odotan niin tekevän myös myyjän joka on noin pieleen arvioinut postikulut. Tosin itselleni tulee enää erittäin harvoin väärin arvioituja postikuluja, kun olen enemmän postitellut. Myyjä joka ottaa noin paljon enemmän postikuluja eikä palauta liikaa perimiään niin en enää tee hänen kanssaan kauppoja...ainakaan ostajana :whistle:

Yhteistyössä