Huutonetin postikulut

syklaaminkukka

Aktiivinen jäsen
12.04.2007
1 597
1
36
Laitatteko aina ilmoitukseen todelliset postikulut vai joskus esim. alakanttiin ja maksatte itse loput ? Mulla olis tossa iso kasa vaatteita (omia ja tytön), mutta en todellakaan tiedä paljonko niihin menee postareita =)

Minä en ole myynyt mitään. Ostajana olen sellainen että jos en saa tietää etukäteen mitä postikulut ovat niin en myös huuda. siellä on sellaisiakin aluksi törmännyt vastaan että huusin paidan (en muista n. 100cm) ja tuli jollain yli 5e:n postimaksuilla. Toiset saa mahtumaan M koon farkutkin 4.2e:n postareilla.

En laita postareita etukäteen, kun enhän tiedä meneekö kaikki tavarat edes kaupaksi niin kamala homma alkaa niitä selvittämään...jos joku kysyy niin selvitän ja ilmoitan.Ja kyllähän niitä pystyy ostajakin vähän arvioimaan.Ja todellisten mukaan veloitan.Vaatepaketeissa voisi olla eri juttu, mutta kun en ole niitä koskaan myynyt.

Käytän pääasiassa Helposti kuoria ja niistä laitan todelliset kulut. Arvion kulut aina ilmoitukseen, jos tulee laitetuksi liikaa, palauttelen ylimääräiset ja jos taas liian vähän, niin maksan omasta pussistani sen erotuksen. Vaaka ja mittanauha on hyvät välineet postimaksun arvioimiseen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:38 vierailija kirjoitti:
En laita postareita etukäteen, kun enhän tiedä meneekö kaikki tavarat edes Ja kyllähän niitä pystyy ostajakin vähän arvioimaan.
Kyllähän niitä voi usein itse arvioida - mutta riippuu paljon pakkaustavasta, mitä tulee maksamaan. Itse olen ostanut yhden moniosaisen paketin, josta tiesin, että useampaan lähetyksenä jaettuna sen saa 2,55 ? halvimmillaan ja toisaalta paksusti pakattuna halvimpana pakettina, siinä on hintaeroa lähetyksellä jo yli 5?. Kolmantena vaihtoehtona olisi ollut vielä tiivis kirje, jolloin olisi mennyt alle 1kg:n kirjepostimaksulla. Arvioi siinä sitten, miten lähettäjä sen pakkaa ja lähettää... Myyjä ilmoitti kysyessä tasasumman ja maksoi suurimman osan maksusta itse.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 15:10 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:38 vierailija kirjoitti:
En laita postareita etukäteen, kun enhän tiedä meneekö kaikki tavarat edes Ja kyllähän niitä pystyy ostajakin vähän arvioimaan.
Kyllähän niitä voi usein itse arvioida - mutta riippuu paljon pakkaustavasta, mitä tulee maksamaan. Itse olen ostanut yhden moniosaisen paketin, josta tiesin, että useampaan lähetyksenä jaettuna sen saa 2,55 ? halvimmillaan ja toisaalta paksusti pakattuna halvimpana pakettina, siinä on hintaeroa lähetyksellä jo yli 5?. Kolmantena vaihtoehtona olisi ollut vielä tiivis kirje, jolloin olisi mennyt alle 1kg:n kirjepostimaksulla. Arvioi siinä sitten, miten lähettäjä sen pakkaa ja lähettää... Myyjä ilmoitti kysyessä tasasumman ja maksoi suurimman osan maksusta itse.

Yritän aina tietysti mahdollisimman halvalla postittaa eli saada tavaran pieneen tilaan.Mutta mitään älyttömiä ja aikaa vaativia poppaskonsteja en ala harrastamaan ;) Tai takkiini ottamaan postikuluissa.

Yhteistyössä