Huuto.net asiaa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mulla myynnissä tavaraa ja pariin päivää hinta ei ole noussut ollenkaan niin voinko jo esim viikonloppuna laittaa huudon kiinni vaikka aikaa viel olis 13.12 asti.

Juu rahapula:)
 
vieras
Voit sulkea, mutta monet ostajat jättävät ne huudot sinne viime tippaan. Todennäköisesti saisit paremman hinnan odottamalla sinne loppuun saakka. Jos on rahapula, niin kannattaa myydä lyhyellä huutoajalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voit sulkea, mutta monet ostajat jättävät ne huudot sinne viime tippaan. Todennäköisesti saisit paremman hinnan odottamalla sinne loppuun saakka. Jos on rahapula, niin kannattaa myydä lyhyellä huutoajalla.
Just näin, mutta siis ihan ok on sulkea se koska vaan.
 
x
Minusta se on epäreilua jos kohteessa on muitakin huutajia :(. Itsellä monasti kirjanmerkeissä kohde jota huudan vasta vähän ennen sulkeutumishetkeä, vituttaa, kun joskus myyjä on kin sulkenut kohteen ennen aikojaan :(
 
Piimä
:attn: Ainahan voi lisätä sinne kohteeseen tiedon, että suljetkin kohteen aiemmin ja laitat päivänmäärän ja kellon ajan kun laitat kohteen kiinni. Vaikka kilpahuudanta oliskin kovasti siihen aikaan menossa, niin kylmästi vaan suljet kohteen silloin kun olet luvannu.
 
++
Ei saa sulkea huutoja etukäteen jos on useampi kuin yksi huutaja.se on epäreilua muita huutajia kohtaan jos suljet vaan yht äkkiä,heillä ei ole mahdollisuutta enää huutaa.olisiko kannattanut laittaa hieman lyhyempi huutoaika jos noin tiukkaa on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
:attn: Ainahan voi lisätä sinne kohteeseen tiedon, että suljetkin kohteen aiemmin ja laitat päivänmäärän ja kellon ajan kun laitat kohteen kiinni. Vaikka kilpahuudanta oliskin kovasti siihen aikaan menossa, niin kylmästi vaan suljet kohteen silloin kun olet luvannu.
Näin minä olen joskus toiminut, jos on ollut tarvis sulkea aikaisemmin kohde. Eli laittanut tiedon, että suljen XX päivänä klo XX.
 
Jos et ole laittanut 'tiukkaa ehtoa' maksuaikaan esim.7vrk kohteen sulkeutumisesta niin nykyään on ikävä kyllä monella tapana maksella jopa viikkojen likemmä kuukausien päästä :(

Tämän takia itse nykyään laitankin jonkin tietyn maksuajan jo myynti ilmoitukseen jotta todellakin saan ne rahat ettei tarvitse kuukausia odotella ja kytätä pankkitiliä ;)

Mielestäni jos aikoo jotakin huutaa ja ostaa niin on myös velvollinen sen maksunkin suorittamaan suhteellisen nopeassa ajassa.
Vakioviesti on hyvä silloin myös ottaa käyttöön jolloin voit laittaa siihen tilinumerosi niin maksu saapuu nopeammin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja j:
voipi vaan olla niin että huutaja ei voikaan maksaa vasta kuin huudon sulkeutumispäivänä...
Tää riski on kyllä olemassa. Eli esimerkiksi voi olla huutajalle tulossa 15.12. palkkaa ja kun sulla on se sulkeutumisaika 13.12. niin on laskenut, että parin päivän sisällä saa maksettua. Eli ehkä tosiaan et hyödy mitään aiemmasta sulkemisesta ja sitten vielä päälle se, että saat kenties huonomman hinnan.

Minä olen sulkenut aiemmin yleensä tilanteessa, jossa joku on sitä pyytänyt yv:n kautta ja tästä olen ollut melko varma, että rahatkin tulee oikeesti nopeesti.
 
Voisin sanoa pahasti, jos joku sulkis kohteita ennen aikojaan.
Itse huudan vaan niitä kohteita jotka sulkeutuu niin, että mulla on varmasti rahaa ne maksaa ja jos joku sulkis kohteen aikaisemmin niin en sitä pystyis kuitenkaan maksamaan ennen aikojaan |O |O

Se aukioloaika pitäis miettiä siinä vaiheessa, kun laittaa kohteen myyntiin. Mä en muutenkaan ymmärrä noita 2 viikon aukioloaikoja, mutta jos sellaisen laittaa niin live with it!! :kieh:

 
vakava sosiaalitapaus harmaana
Käyttäkää ihmiset sitä osta heti-hintaa. Ei tule näitä ongelmia. Minulla se on toiminut todella hyvin ja kauppa käy sitä kautta miltei paremmin kuin normihuudoilla.
 
huuuj
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
Ei saa sulkea huutoja etukäteen jos on useampi kuin yksi huutaja.se on epäreilua muita huutajia kohtaan jos suljet vaan yht äkkiä,heillä ei ole mahdollisuutta enää huutaa.olisiko kannattanut laittaa hieman lyhyempi huutoaika jos noin tiukkaa on.
Elämä on.
 
th
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus harmaana:
Käyttäkää ihmiset sitä osta heti-hintaa. Ei tule näitä ongelmia. Minulla se on toiminut todella hyvin ja kauppa käy sitä kautta miltei paremmin kuin normihuudoilla.
mutta kun jotkut on niin ahneita et haluu mahd.paljon tienata ja laittaa viel 2vko huutoaikaa et mahd moni kerkii huutaa
 
Kyllä ois ihan reilua odottaa huudon sulkeutumiseen, kun moni odottaa ihan viime minuuteille ja huutaa vasta sitten :) ja osta heti hinta on aika hyvä olla sielä niin voivat mennä nopeammin ja kellekkään ei tuu pahamieli :))
 
nohh
Alkuperäinen kirjoittaja huuuj:
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
Ei saa sulkea huutoja etukäteen jos on useampi kuin yksi huutaja.se on epäreilua muita huutajia kohtaan jos suljet vaan yht äkkiä,heillä ei ole mahdollisuutta enää huutaa.olisiko kannattanut laittaa hieman lyhyempi huutoaika jos noin tiukkaa on.
Elämä on.
Elämä on todellakin !

Jos yllättäen tulee vaikkapa kuolemantapaus perheessä tms niin en tosiaan ala siitä myyntikohteissani ilmoittelemaan,vaan ilmoitan sulkevani kohteen odotan maksun ja laitan kamat postiin.
Jos joku on kytännyt kohdetta että voisi ostaa sen hiukan ennen kohteen sulkemista niin oma on ostajan moka jos ei aikasemmin ole huutanut,
elämää kun ei voi aina valita mitenkä se menee ja heittelee.
Tässä siis vain ysi esimerkki miksi kohteen joku sulkee aikasemmin mitä olikaan tarkoitus,
ja mitä se kenellekään kuuluu mikä se syy sitten on.

 

Yhteistyössä