H
"heips"
Vieras
Myyjällä oli kolmen kappaleen erä erästä tuotetta, jota muut myyjät möivät 1,60e postikuluilla/tuote. Kysyin myyjältä niiden yhteispostikuluja joita hän ei ollut kohteessa ilmoittanut. Päädyin kuitenkin huutamaan noin kuuden tunnin päästä osta heti-toiminnolla kohteen, vaikka myyjä ei ollut vielä vastannut minulle. Tuotteessa oli siis sekä huutamis- että tuo osta heti-mahdollisuudet, ja koska tuote oli mielestäni oikea löytö, en sitä halunnut menettää. Tuona aikana jolloin odotin myyjän vastausta hinta nousi useammalla eurolla, joten katsoin parhaaksi huutaa tuotteen ettei se karkaisi käsistä (eli ettei joku muu ehtisi osta heti- toimintoa käyttää).
No, kysyin sitten heti myyjältä sähköpostilla että käykö jos myyjä postittaisi minulle kohteen kolmessa erässä, koska uskoin siten kulujen menevän halvemmaksi. Lisäksi pyysin, josko voisin maksaa tuotteet vasta lapsilisäpäivänä. Myyjä suostui iloisena, mutta eilen minulle tulikin postissa yllätys - todennäköisesti postin takia tulikin vain kaksi tuotetta, mutta jo niiden postikulut menivät lähes kahdella eurolla yli sen, mitä myyjän kanssa oli sovittu. Sähköpostissa oli lisäksi viesti, jossa ilmoitti tuon korkean hinnan, eikä mitään muuta. Olisin kyllä ymmärtänyt, jos myyjä alunperinkin olisi jo sanonut, ettei postitus kolmessa paketissa onnistu, tai kulut eivät jää tuohon 3x1,60:een. Tai olisi edes pahoitellut korkeampaa hintaa tuossa sähköpostissa, mutta ei! Ehkä se kaksi euroa ei ole paljon, mutta kyse onkin periaatteesta! Mitä te tekisitte tässä tapauksessa?
No, kysyin sitten heti myyjältä sähköpostilla että käykö jos myyjä postittaisi minulle kohteen kolmessa erässä, koska uskoin siten kulujen menevän halvemmaksi. Lisäksi pyysin, josko voisin maksaa tuotteet vasta lapsilisäpäivänä. Myyjä suostui iloisena, mutta eilen minulle tulikin postissa yllätys - todennäköisesti postin takia tulikin vain kaksi tuotetta, mutta jo niiden postikulut menivät lähes kahdella eurolla yli sen, mitä myyjän kanssa oli sovittu. Sähköpostissa oli lisäksi viesti, jossa ilmoitti tuon korkean hinnan, eikä mitään muuta. Olisin kyllä ymmärtänyt, jos myyjä alunperinkin olisi jo sanonut, ettei postitus kolmessa paketissa onnistu, tai kulut eivät jää tuohon 3x1,60:een. Tai olisi edes pahoitellut korkeampaa hintaa tuossa sähköpostissa, mutta ei! Ehkä se kaksi euroa ei ole paljon, mutta kyse onkin periaatteesta! Mitä te tekisitte tässä tapauksessa?