Huutiksen huippumyyjä ja hänen bulvaaninsa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
A

ap

Vieras
Eli melko hyvä ystäväni on merkkivaatteita rakastava äiti. Vaatteita olisi tusinalle lapsia ja lapsia on kaksi. On toinen useamman lapsen äiti myös, joka kuuluu näissä huutiksen piireissä ns. huippumyyjiin. Hänellä on paljon ostajia, monenkokoisia tyttöjen vaatteita, hinnat nousevat joskus käsittämättömän korkeiksi. Nämä kaksi ihmistä ovat yhdistäneet voimansa. Tämä ystäväni lähettelee tällä huippumyyjälle omienkin lasten merkkivaatteet ja myyjä myy ne ominaan. Hinta nousee paljon, paljon korkeammaksi, kuin jos ystäväni omalla nimimerkillään ne myisi.
Bulvaaniksi ystäväni muutuu kun huutelee omia vaatteitaan ja korottelee hintoja "sopiviksi" Jos hinta ei ole tyydyttävä, huutaa hän ns. tuotteen itselleen ja sitten vaihdellaan kiitteleviä ym palautteita keskenään.
Näistä määrätyn kokoisista merkkivaatteista on melko pieni joukko kiinnostuneita ja on mielestäni todella rumaa, että hintoja korotellaan noin.
He ovat huomanneet myös tietyt ihmiset, jotka ärsyyntyvät, kun ystäväni huutaa yli ja sitten on taivas rajana ja vaatteiden hinnat nousevat pilviin, kun korotellaan kilpaa. Lopulta tuo toinen luulee voittaneensa tuotteen ja todellisuudessa tuli pahasti huijatuksi.
Juttua voisi jatkaa loputtomiin, mutta mitä olette mieltä.
Onko tämä laillisesti sallittua?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mä laittaisin nimettömänä viestiä ylläpidolle näistä kahdesta nimimerkistä, saisivat ylläpitäjät päättää onko sallittua vai ei.

Eihän ylläpito voi todistaa, kenen vaatteet ovat. Molemmilla loistavat palautteet jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:
Sä olet se sama, joka eilen kertoi asiasta? Onkohan tää vähän väärä foorumi? Kerro siellä huutiksessa.

Kyllä laitoin viestiä ylläpidolle ja heidän vastauksensa oli. Molemmilla on loistavat palautteet ja paljon palautteita. Eivät he pysty todistamaan, kuka todellisuudessa omistaa vaatteen, joka myynnissä on.
Eivät siis voi tehdä mitään?

No mitä muuta sä voit tehdä kuin ilmoittaa ylläpidolle. Tuskin tosta mitään poliisiasiaa saa aikaiseksi! :D Anna asian olla, itepähän touhuavat, menee niillä varmaan aika paljon aikaa tossa touhussa, joten saavatpahan edes vähän taskurahoja. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sä oot tehnyt tästä jo monta aloitusta. Anna jo olla.

Ihan toinen on. Ajattelin asiaa ihan huutajien kannalta, että mahdollisesti jotakin ihmistä tälläinen toiminta haittaisi. Mitäs se minua haittaa. Antaa epärehellisyyden sitten kukkia.

mun mielestä se on tyhmä joka maksaa liikaa, varsinkin vaatteista. kukin voi miettiä kohdallaan kannattaako _käytetyistä_ vaatteista maksaa satoja euroja, oli merkki mikä tahansa.

No mitä muuta sä voit tehdä kuin ilmoittaa ylläpidolle. Tuskin tosta mitään poliisiasiaa saa aikaiseksi! :D Anna asian olla, itepähän touhuavat, menee niillä varmaan aika paljon aikaa tossa touhussa, joten saavatpahan edes vähän taskurahoja. ;)

Siinä liikkuu pikkuisen enemmän rahaa noissa vaatteissa kuin taskurahoja.

No en ainakaan itse haluaisi tulla tuollaisen vedätyksen kohteeksi. Mutta luulen etten ole kyseisiä pakettje/vaatteita huutanut koska en maksa mitään järkkysummia niistä.
En usko että ne muutkaan huutajat kovin innoissaan asiasta ovat.:(

Alkuperäinen kirjoittaja desert:
No en ainakaan itse haluaisi tulla tuollaisen vedätyksen kohteeksi. Mutta luulen etten ole kyseisiä pakettje/vaatteita huutanut koska en maksa mitään järkkysummia niistä.

Nuo merkkivaatteet myydään aina yksittäin .Niin minäkin luulisin, että huutajia kiinnostaisi, kun ystäväni korottaa kilpahuutajan kanssa omistamaansa takkia yhtäkkiä 50e ja antaa sitten toisen viedä sen, kun hinta tuli kohdilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siinä liikkuu pikkuisen enemmän rahaa noissa vaatteissa kuin taskurahoja.

No eiks nekin oo joskus ne vaatteet joutuneet ostamaan? Vai meinaatko että on kyseessä varastettua tavaraa? Silloin kyseessä olisi rikollinen toiminta.

Mä en luonnollisesti kerro nimimerkkejä eli ketkä kyseessä. Pidän nyt vielä ystäväni ystävänäni. Hän sanoo, ettei ole muille asiasta puhunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja desert:

Nuo merkkivaatteet myydään aina yksittäin .Niin minäkin luulisin, että huutajia kiinnostaisi, kun ystäväni korottaa kilpahuutajan kanssa omistamaansa takkia yhtäkkiä 50e ja antaa sitten toisen viedä sen, kun hinta tuli kohdilleen.

Minkä kokoisista vaatteista on kyse? Mitä merkkejä? Onko Burberry, Kenzo, Catimini...

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä