Huumetutkija: Kaikki huumeet laillisiksi yli 25-vuotiaille

  • Viestiketjun aloittaja Juuri näin
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28873564]Totta. Perinteiset juopot alkaa olla katoavaa kansanperinnettä, nykyään suurin osa alkaa olla sekakäyttäjiä.[/QUOTE]

Onko se sitten veronmaksajille parempi, kun narkeista pääsee kyllä eroon helpommin, siinä kun puhutaan muutamista vuosista, juopot taas jaksavat kuluttaa verorahoja pahimmillaan vuosikymmeniä?
 
Minusta
Surullista kuinka ihmiset kannattaa tätä, olis kiva tietää onko kyseiset henkilöt itsekkin käyttäjiä. Eikä sitä kuule tarvi ku otat joka vklp ni kyl ne aivot jo siin kärsii essoista ja piri mömmöistä, kukin tallaa tyylillään ja pilaa elämäänsä. Itteä onneksi jo oksettaa ja kuvottaa ajatudkin siitä et pitäisin itteeni näitä mömmöjä enää. Ex mies ystävä istunu linnassa ja nyt alkanu taas itse käyttää, olipa kuihtunu mies kun näin hänet itku ja raivo kunnon tunne myrsky koitin auttaa mut eipä sitä voi toista auttaa jos ei hän itse sitä halua, aina selityksiä et pitää vielä joitaa toi ja toi, ena viikolla kaikki muuttuu..
Hemmetti sää oot tunteeton paska ku käytät aineita alkaa iha suututtaa ja itkettää!
Oikeesti älkää ny helvetti pilatko elämää näillä, kyl tästä elämästä voi muutenki nauttia!
taasen on surullista että sinäkään et näköjään kykene olemaan yleistämättä omia kokemuksiasi koskemaan kaikkia käyttäjiä.

Mutta vielä surullisempaa on tuo ajatus, että sinulla olisi muka joku ylin tieto ja siten myös oikeus määritellä miten kukin saa elämästään nauttia.
 
[QUOTE="vieras";28873596]Onko se sitten veronmaksajille parempi, kun narkeista pääsee kyllä eroon helpommin, siinä kun puhutaan muutamista vuosista, juopot taas jaksavat kuluttaa verorahoja pahimmillaan vuosikymmeniä?[/QUOTE]

c
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Huuomeiden takia syrjäytynyeille ja työkyvyttömille ei pitäisi maksaa mitään. Samoin jos huumeiden takia tekee minkä tahansa rikoksen, se pitäisi olla ikuisesti linnaan. Jos nuo täyttyy, niin laillistetaan vaan huumeet. Mutta kun noitapa ehtoja ei haluta täyttää, eli haittaa tulee mulle.
 
"vieras"
Että sitten taas tämä hyötynäkökulma. Mitähän hyötyä meistä muurahaisista on maailmankaikkeudelle? Pitäisikö aivan rahassa nyt laskea.
Kuule, kyllä ne narkitkin ovat joidenkin läheisiä ja usko tai älä, jopa rakkaita.
En epäile sitä yhtään.
Yritän vain pohdiskella miksi tätä laillistamista niin vahvasti puolustetaan, pakkohan siitä jokin hyöty olla jos asiaan halutaan muutos?

Mun mielestä maailma on erittäin pelottava paikka jos narkit lisääntyy, juopon näkee ja kuulee kaukaa, mutta pelottavampaa on juuri se että narkista ei niin helposti näe että on sekaisin kuin seinäkello.
 
[QUOTE="vieras";28873652]En epäile sitä yhtään.
Yritän vain pohdiskella miksi tätä laillistamista niin vahvasti puolustetaan, pakkohan siitä jokin hyöty olla jos asiaan halutaan muutos?

Mun mielestä maailma on erittäin pelottava paikka jos narkit lisääntyy, juopon näkee ja kuulee kaukaa, mutta pelottavampaa on juuri se että narkista ei niin helposti näe että on sekaisin kuin seinäkello.[/QUOTE]

x
 
Viimeksi muokattu:
"Ömh"
[QUOTE="vieras";28873652]En epäile sitä yhtään.
Yritän vain pohdiskella miksi tätä laillistamista niin vahvasti puolustetaan, pakkohan siitä jokin hyöty olla jos asiaan halutaan muutos?

Mun mielestä maailma on erittäin pelottava paikka jos narkit lisääntyy, juopon näkee ja kuulee kaukaa, mutta pelottavampaa on juuri se että narkista ei niin helposti näe että on sekaisin kuin seinäkello.[/QUOTE]
Luulisi että se juurikin on vähemmän pelottavaa jos se sekaisin olo ei näy ulospäin.. siitähän voisi jopa päätellä ettei sitä olekaan millään pelottavalla tavalla sekaisin?
 
kahvikirahvi
Mun mielestä olis hyvä jos saisi valita kärsiikö rangaistuksen vai meneekö hoitoon/vieroitukseen, mutta laillistamisen kannalla en ole. Itse ainakin ajattelen että alkoholinkin kanssa on jo niin paljon ongelmia ja riippuvuutta, että en osaa nähdä hyvänä asiana että huumeita saisi ostaa laillisesti.
Verrastan sen siihen että jos ei täällä alkoholin käyttökään onnistu suurelta osalta väestöä ongelmitta, niin vaikea kuvitella että kovempien, ja käsittääkseni (ei omakohtaisia kokemuksia) helpommin koukuttavien aineiden käyttökään sujuisi yhtään sen paremmin.

Ja tokihan huumeita on erilaisia, varmaan vähän huono verrata keskenään vaikka kannabista ja heroiinia.
 
Miten
Mun mielestä olis hyvä jos saisi valita kärsiikö rangaistuksen vai meneekö hoitoon/vieroitukseen, mutta laillistamisen kannalla en ole. Itse ainakin ajattelen että alkoholinkin kanssa on jo niin paljon ongelmia ja riippuvuutta, että en osaa nähdä hyvänä asiana että huumeita saisi ostaa laillisesti.
Verrastan sen siihen että jos ei täällä alkoholin käyttökään onnistu suurelta osalta väestöä ongelmitta, niin vaikea kuvitella että kovempien, ja käsittääkseni (ei omakohtaisia kokemuksia) helpommin koukuttavien aineiden käyttökään sujuisi yhtään sen paremmin.

Ja tokihan huumeita on erilaisia, varmaan vähän huono verrata keskenään vaikka kannabista ja heroiinia.
Miten siis näet portugalin ja tsekin tilanteen, vai eikö niitä voi verrata kun portugalissa juodaan hieman vähemmän kuin suomessa, ja tsekeissä taasen maailman toiseksi eniten, eli monta litraa enemmän kuin täällä?

Aivan, aineita on erilaisia, samoin kuin niiden käyttäjiä.

Lähtökohtana on oltava se, että käyttäjät ei ole kollektiivisesti kaikki syyllisiä, jos osa heistä on tunareita.
 
Verrastan sen siihen että jos ei täällä alkoholin käyttökään onnistu suurelta osalta väestöä ongelmitta, niin vaikea kuvitella että kovempien, ja käsittääkseni (ei omakohtaisia kokemuksia) helpommin koukuttavien aineiden käyttökään sujuisi yhtään sen paremmin.
Minkä tilaston mukaan suurimmalla osalla Suomen kansaa on ongelmia alkoholin käytön kanssa? Käsittääkseni ongelmakäyttäjiä on aika pieni osa kansasta.
 
[QUOTE="vieras";28874137]Ihan täysin ot-kysymys, mutta miten sun jalka nykyään? Jos saa kysyä :) on jäänyt mieleen ne kauhukuvat sun koivesta heti onnettomuuden jälkeen.[/QUOTE]

Kipiä edelleen eikä siitä muuksi muutu. Kun ei ole entiseen työhön paluuta niin viikon päästä alkaa koulu.
 
"hölmö"
Kyllä se vaan niin on, että pilleri päät ei oo pahimmasta päästä vaan nämä vitun haisevat subu tyypit mitkä vapisee tuol puistoissa levittelee värkkejää vittu lasten leikki paikoille!!Tai jotku jotka vetää tätä helvetin peeveetä ja kyllä piripäätki sekoaa yhtä hyvib ku muutaman päivän valvoo!!! Sitte ku näillä ihmisillä jotka saisivat aineita laillisesti halvalla, nehän saisi syyn helpompaa myymiseen!
Mitä hyötyä siitä myymisestä enää ois kun kuka vaan vois yhtä lailla mennä apteekkiin ostamaan niitä huumeita. Tai voithan sä ystävänpalveluksena niitä välittää, mutta ei kukaan maksa sulle siihen mitään väliä kun apteekista saa halvemmalla. Tyhmille tulkattuna: huumediilereiltä loppuis työt, samoin salakuljettajilta. Rikollisuus huumeiden parissa vähenis huomattavasti...
 
"hölmö"
[QUOTE="vieras";28873447]Jos verrataan 10v takaiseen, niin nykyään on täälläpäin käynyt niin että häiriköivät juopot ovat vähentyneet ja narkit lisääntyneet.

Ja nyt puhutaan väärinkäyttäjistä, joista selkeästi päällepäin jo näkee että ollaan pelottavan lähellä pohjaa.

Suurin ongelma narkeissa on oman kokemuksen mukaan arvaamaton käytös ja tietysti varastaminen. Juopot saa kerättyä muutaman kolikon pakolliseen olueensa aina jostain, mutta narkit joutuu varastamaan ihan helvetisti.

Itse työssäni joudut kohtaamaan molempia päivittäin ja rehellisesti täytyy sanoa että juopot näyttäisi elävän huomattavasti pidempään, surullisin näky on parikymppinen rapanarkki kun näkee miten kunto rapistuu kuukausissa terveen näköisestä tuijottavaksi luurangoksi, tietää ettei sieltä enää nousta.

Siksi itse kannatan alkoholin väärinkäyttöä ennemmin kuin huumeiden.[/QUOTE]

Entä jos amfetamiini maksaisikin viitosen grammalta apteekissa, siinä missä se nyt maksaa 30e/g kadulla? Eikö silloin tarttis rötöstellä paljon vähemmän, tai jopa saattaskin olla että ne henkilön ihan omat rahat riittäskin siihen kamaan?

Mites esim. sinä itse. Jos kaikki huumeet laillistuis, juoksisitko heti apteekkiin ostamaan kaikkia ja sen jälkeen lukkiutuisit himaasi niitä vetelemään? Niinpä... Entä meinaatko että olet jotenkin ainutlaatuinen tän mielipitees kanssa, että kaikki muut suomalaiset tottakai juoksis heti ostamaan ensin huumeita ja sitten neuloja? Varmasti valtaosa väestöstä ei edelleenkään alkais/käyttäis huumeita, mutta ne jotka käyttäisivät muutenkin, saisivat apua helpommin, ja välttäisivät rikosten poluille joutumisen, ainakaan kamankäytön takia.
 
Njoo
[QUOTE="hölmö";28874428]Metamfetamiinia ei tiettävästi ole koskaan löydetty suomesta, amfetamiinia sitten senkin edestä. Että jos nyt tässä puhut nisti-sisaruksestasi, niin missähän maassa hän mahtaa narkata? ;)[/QUOTE]
Kytät ei ehkä ole löytäneet, mutta kyllä muut on.
Ei sitä paljoa kylläkään täällä liiku, ja monesti se tulee normi piriin sekoitettuna.
 
[QUOTE="hölmö";28874428]Metamfetamiinia ei tiettävästi ole koskaan löydetty suomesta, amfetamiinia sitten senkin edestä. Että jos nyt tässä puhut nisti-sisaruksestasi, niin missähän maassa hän mahtaa narkata? ;)[/QUOTE]

Ylimielinen paskiainen.
 
"vieras"
[QUOTE="hölmö";28874479]Entä jos amfetamiini maksaisikin viitosen grammalta apteekissa, siinä missä se nyt maksaa 30e/g kadulla? Eikö silloin tarttis rötöstellä paljon vähemmän, tai jopa saattaskin olla että ne henkilön ihan omat rahat riittäskin siihen kamaan?

Mites esim. sinä itse. Jos kaikki huumeet laillistuis, juoksisitko heti apteekkiin ostamaan kaikkia ja sen jälkeen lukkiutuisit himaasi niitä vetelemään? Niinpä... Entä meinaatko että olet jotenkin ainutlaatuinen tän mielipitees kanssa, että kaikki muut suomalaiset tottakai juoksis heti ostamaan ensin huumeita ja sitten neuloja? Varmasti valtaosa väestöstä ei edelleenkään alkais/käyttäis huumeita, mutta ne jotka käyttäisivät muutenkin, saisivat apua helpommin, ja välttäisivät rikosten poluille joutumisen, ainakaan kamankäytön takia.[/QUOTE]

Kerroin aiemminkin että työssäni näen väärinkäyttäjiä paljon ja voin kertoa että näen paljon ihmisiä jotka todennäköisesti "juoksisivat apteekkiin hakemaan huumeita"

Eli sellaisia pikkunilkkejä, jotka nuorena joutuvat hieman väärään seuraan. Toistaiseksi tyytyvät kaljoitteluun ja nilkkeilyyn, mutta voin kuvitella miten he innolla kirmaisivat alehintaisiin aineisiin kun oluen hinnatkin nousee jatkuvasti.

Hinta-/laatusuhde merkitsee paljon, halvin millä saa hyvin pään sekaisin ja näillä pikkunilkeillä ei ole muuta kuin aikaa hankkia sitä halvinta, vaikka sen joutuisi kaukaakin hakemaan.
 
"jorma"
Ei päihteitä todellaan tule hyväksyä ja laillistaa. Ne tulisi parhaimman mukaan kitkeä kokonaan pois, mukaan lukien tupakka ja alkoholi. Yleisellä tasolla niiden haitat ylittävät selkeästi yksilölliset hyödyt. Harmiksi esim. alkoholi on jo niin tavallinen asia ettei sen kieltäminen koskaan tule tapahtumaan, osaksi koska ihmisten on vaikea ajatella muuta kuin omaa elämäänsä. "Ihan sama minulle jos alkoholi lisää väkivaltarikoksia, tai jos joku kuolee yliannostukseen, koska MINÄ osaan ottaa kohtuudella ja käyttää vaan viihteeseen, ihan sama jos joku lapsi syntyy fas-lapsena tai aivot ovat jo valmiiksi aika mömmöä syntyessään, koska minä en vahingoita lastani. Ihan sama koska minun tulee saada oma annokseni mielihyvää ja minulla tulee jopa olla siihen laillinen oikeus!"

Minusta tämä on väärin. Niin väärin.
 
"vieras"
Lämpimästi kannatan huumeiden KÄYTÖN dekriminalisointia, kunhan

-ongelmakäyttäjät ohjataan hoitoon, psykoottisoireiset pakkohoitoon
-huumeiden maahantuonti, valmistus ja myynti on edelleen rangaistavaa
-pilviveikkojen jahtaamisesta säästyneet rahat käytetään oikeiden ja vaarallisten huumerikollisten, kuten amfetamiinin yms. maahantuojien ja myyjien kiinnisaamiseksi

Luitteko muuten sen jutun, jossa kerrottiin että tutkimuksen mukaan suonensisäisten huumeiden käyttö aletaan useimmiten alaikäisenä? Ihan kamalan surkeaa, tuon ikäisten kohdalla pitäisi yhteiskunnankin oikeasti voida jo tehdä jotain.
 

Yhteistyössä