Huumetutkija: Kaikki huumeet laillisiksi yli 25-vuotiaille

  • Viestiketjun aloittaja Juuri näin
  • Ensimmäinen viesti
"Noh"
Joo ja metamfetamiin kanssahan sitä hauskaa piisaa sitten loppuun asti. Loppu saatta tulla hyvinkin nopsaan.
Ainakin itsellä on ihan kivaa senkin kanssa sen pari kertaa kun on kokeillut, sen addiktoivuus tuntuu kuitenkin sen verran paljon voimakkaammalta verrattuna normi piriin, että eipä ole koskaan jaksanut sen enmpää innostua.

Niin, loppu saattaa tulla hyvin nopsaan myös vaikkapa uidessa, lähtökohtana on kuitenkin oltava se, että se loppu ei tule nopsaan, koska edes mikään tilasto ei tällaista uumoilua tue..
 
Alkoholia ja tupakkaa tulisi kohdella samoin kuin muita huumeita. Pidän punaviinistä pihvin kanssa ja tummasta oluesta saunoessa, mutta jos kielto auttaisi yhteiskuntaa niin olisin niistä valmis luopumaan. Tupakasta ei edes ole muuta kuin haittaa.

Jos ei muuta niin myyminen pitäisi tehdä laittomaksi, ehkä oma tuotantokin. Käytöstä seurauksena voisi olla vain pakkohoito.
:cool:
 
Viimeksi muokattu:
"Noh"
Ja vaikka olet viihdekäyttäjä silti pikkuhiljaa saat siitä niin hyvän olon et haluat muulloinkin, toiseksi sw muuttaa ihmisen tunne elämää, se ei oo sitä todellista elämää.
Kauanko sitä nyt sitten pitää viihdekäyttää että se menee ongelmakäytöksi?
Meinaan tiedän ihmisiä jotka on viihdekäyttäneet yli 20 vuotta ilman ongelmia, mikäli niiden laittomuuteen liityviä ongelmia ei lasketa..

Ei sitä läheskään kaikki ryyppääkään joka päivä, joten on absurdia väittää että tämä ei pätisi muiden aineiden suhteen, varsinkin kun mikään tilasto ei tällaista näkemystä tue..
 
[QUOTE="Noh";28873409]Kauanko sitä nyt sitten pitää viihdekäyttää että se menee ongelmakäytöksi?
Meinaan tiedän ihmisiä jotka on viihdekäyttäneet yli 20 vuotta ilman ongelmia, mikäli niiden laittomuuteen liityviä ongelmia ei lasketa..

Ei sitä läheskään kaikki ryyppääkään joka päivä, joten on absurdia väittää että tämä ei pätisi muiden aineiden suhteen, varsinkin kun mikään tilasto ei tällaista näkemystä tue..[/QUOTE]

+
 
Viimeksi muokattu:
uuuhuh
Ja vaikka olet viihdekäyttäjä silti pikkuhiljaa saat siitä niin hyvän olon et haluat muulloinkin, toiseksi sw muuttaa ihmisen tunne elämää, se ei oo sitä todellista elämää.
niin ehkä silloin, jos elämässä on aivan kaikki muukin pielessä, eikä ihminen koe onnea ollenkaan, silloin on helpompi jäädä siihen hyvänolon tunteeseen koukkuun-. lisäksi joillain ihmisillä on luonnostaan riippuvuuspotentiaali suurempi kuin toisilla ja jäävät ihan kaikkeen koukkuun mikä tuottaa vähänkin mielihyvää.

itsekkin useita vuosia huumeita viihdekäytössä käyttäneenä pystyin lopettamaan milloin halusin ja olla niin kauan ilman kuin teki mieli, sit jos teki mieli jotain ottaa niin otin ja se jäi siihen yhteen päivään. harvemmin tulee enää mitään otettua, edes alkoholia. tupakkaan kyllä olen koukussa ja erittäin pahasti.
 
"vieras"
Jos verrataan 10v takaiseen, niin nykyään on täälläpäin käynyt niin että häiriköivät juopot ovat vähentyneet ja narkit lisääntyneet.

Ja nyt puhutaan väärinkäyttäjistä, joista selkeästi päällepäin jo näkee että ollaan pelottavan lähellä pohjaa.

Suurin ongelma narkeissa on oman kokemuksen mukaan arvaamaton käytös ja tietysti varastaminen. Juopot saa kerättyä muutaman kolikon pakolliseen olueensa aina jostain, mutta narkit joutuu varastamaan ihan helvetisti.

Itse työssäni joudut kohtaamaan molempia päivittäin ja rehellisesti täytyy sanoa että juopot näyttäisi elävän huomattavasti pidempään, surullisin näky on parikymppinen rapanarkki kun näkee miten kunto rapistuu kuukausissa terveen näköisestä tuijottavaksi luurangoksi, tietää ettei sieltä enää nousta.

Siksi itse kannatan alkoholin väärinkäyttöä ennemmin kuin huumeiden.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
"mami"
En ymmärrä ihmistä, joka tarvitsee päihteitä rentoutuakseen/pitääkseen hauskaa/selvitäkseen arjesta/mitävaan. Se on negatiivisen heikkouden merkki, ja todennäköisesti henkilö on epäaito myös muilla elämän osa-alueilla.
 
Ai et vai
Älä viitsi. Mä en esittele mitään. Puhun itsenäni omien kokemusteni pohjalta. Ei tämä ole mikään narkkihuollon asiantuntija-palsta, eikä edes -keskustelu. Mistä sä haluat ylipäätään puhua vai onko sun tärkein missio todistaa mut epäpäteväksi keskustelijaksi?
Jos haluat mennä sanotaanpa, vaikkapa vittuilulinjalle, niin siinä voin esittää olevani melkoinen ammattilainen jos sille päälle satun ja tarvittaessa.
No kumma että sellaisen fiiliksen noista sinun kokemuksistasi sai..

Mitä sitten vaikka tämä ei olisi sellainen palsta, meinaatko että sitten asiasta ei saisi keskustella?

Et sinä epäpätevä keskustelija ole, argumenttisi vaan on todella huonoja.

Turhaan sinä minulle kiukuttelet, ihan on sinullekin samat tiedot tarjolla kuin mitä minullakin on näistä asioista.
 
No kumma että sellaisen fiiliksen noista sinun kokemuksistasi sai..

Mitä sitten vaikka tämä ei olisi sellainen palsta, meinaatko että sitten asiasta ei saisi keskustella?

Et sinä epäpätevä keskustelija ole, argumenttisi vaan on todella huonoja.

Turhaan sinä minulle kiukuttelet, ihan on sinullekin samat tiedot tarjolla kuin mitä minullakin on näistä asioista.
ö
 
Viimeksi muokattu:
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28873447]Jos verrataan 10v takaiseen, niin nykyään on täälläpäin käynyt niin että häiriköivät juopot ovat vähentyneet ja narkit lisääntyneet.

Ja nyt puhutaan väärinkäyttäjistä, joista selkeästi päällepäin jo näkee että ollaan pelottavan lähellä pohjaa.

Suurin ongelma narkeissa on oman kokemuksen mukaan arvaamaton käytös ja tietysti varastaminen. Juopot saa kerättyä muutaman kolikon pakolliseen olueensa aina jostain, mutta narkit joutuu varastamaan ihan helvetisti.

Itse työssäni joudut kohtaamaan molempia päivittäin ja rehellisesti täytyy sanoa että juopot näyttäisi elävän huomattavasti pidempään, surullisin näky on parikymppinen rapanarkki kun näkee miten kunto rapistuu kuukausissa terveen näköisestä tuijottavaksi luurangoksi, tietää ettei sieltä enää nousta.

Siksi itse kannatan alkoholin väärinkäyttöä ennemmin kuin huumeiden.[/QUOTE]

Totta. Perinteiset juopot alkaa olla katoavaa kansanperinnettä, nykyään suurin osa alkaa olla sekakäyttäjiä.
 
"Ahaa"
Mä olen pahoillani, ei todellakaan ole sinun vikasi, että mulle viikko sitten selvisi broidini todellinen laita huumeiden suhteen. Verkkokalvoa koristaa mm. tuoliin tökätyt ruiskut as we speak. Että ehkä nyt ei sitten vaan kykene sen kummempaan objektiivisuuteen.
Tulee vähän mieleen oma äitini jonka veli tapettiin aikoinaan huumevelkojen takia, siinä me joskus parvekkeella juteltiin ja hän sitten kalja kädessä ja rööki huulessa kysyi, että miksi en voi vaan dokata, miksi pitää poltella pilveä..
Nauroin päin naamaa ja kysyin: Näytänkö minä sinun broidiltasi?
 
hajota ja
Surullista kuinka ihmiset kannattaa tätä, olis kiva tietää onko kyseiset henkilöt itsekkin käyttäjiä. Eikä sitä kuule tarvi ku otat joka vklp ni kyl ne aivot jo siin kärsii essoista ja piri mömmöistä, kukin tallaa tyylillään ja pilaa elämäänsä. Itteä onneksi jo oksettaa ja kuvottaa ajatudkin siitä et pitäisin itteeni näitä mömmöjä enää. Ex mies ystävä istunu linnassa ja nyt alkanu taas itse käyttää, olipa kuihtunu mies kun näin hänet itku ja raivo kunnon tunne myrsky koitin auttaa mut eipä sitä voi toista auttaa jos ei hän itse sitä halua, aina selityksiä et pitää vielä joitaa toi ja toi, ena viikolla kaikki muuttuu..
Hemmetti sää oot tunteeton paska ku käytät aineita alkaa iha suututtaa ja itkettää!
Oikeesti älkää ny helvetti pilatko elämää näillä, kyl tästä elämästä voi muutenki nauttia!
 

Yhteistyössä