Huuma puuttuu, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jonski

Vieras
Olemme olleet miehen kanssa nelisen kuukautta yhdessä, ja minä en ole suhteessa kokenut sitä paljon hehkutettua alkuhuumaa. Aikaisemmissa suhteissa olen tämän kokenut kyllä.

Aina sillointällöin kun olen yksin, alan pohtimaan tätä asiaa, miksi huumaa ei ole, ja miksi en ole aivan korviani myöten rakastunut, mitä tunteita minulla oikeastaan onkaan, kun en ole kokenut sitä palavaa ihastumista, mutten voisi sanoa olevani rakastunutkaan - vaan enemmänkin jotain siitä välistä. Nimenomaan ajattelen näitä asioita vain yksin ollessani, miehen seurassa ei mielessä ole mitään tällaisia ajatuksia.
Olen aina ollut sellainen "murehtija ja stressaaja" turhistakin asioista, tämä mukaanlukien. En tiedä miksi edes murehdin ja yliajattelen tätä asiaa, kun kaikki on oikeasti todella hyvin.

Olen kyllä todella onnellinen miehen kanssa, välitän hänestä paljon, näen meille yhteisen tulevaisuuden, meillä on todella hauskaa yhdessä, tykkään tehdä ja kokea ihan tavallisiakin arkisia asioita hänen kanssaan, ja hänen kanssaan on alusta asti ollut todella luontevaa olla - kuin olisimme olleet jo vuosia yhdessä. Ystävätkin ovat sanoneet, että miehen ilmaantumisen myötä minusta hehkuu onnellisuus.
Mutta silti vain mietiskelen, onko tunteissani jotain vikaa ja eivätkö ne riitä, kun en ole aivan hullaantunut hänestä, niinkuin tässä vaiheessa "pitäisi".

Onko teillä kokemuksia vastaavasta hitaammasta lämpenemisestä? Tilanne on minulle uusi, joten en ehkä oikein osaa suhtautua tähän.

Pelkäättekö menettävänne jotakin?
En koe menettäväni mitään, vaikkei huumaa ole. Tilanne on vain minulle vieras, ja se ehkä tässä pelottaa. Tavallaan pelkään, eivätkö tunteeni riitä tällaisenaan, vaikka olen onnellinen, välitän suuresti ym. mitä aikaisemmin mainitsin.
En tiedä miten voisin lopettaa aiheen murehtimisen, enkä analysoisi ja tekisi tästä itselleni ongelmaa, kun meillä on suhteessa kaikki hyvin.

Kovin epävarmalta vaikutat uudessa suhteessasi. Pyörität mielessässi, mitä tämä mahtaa olla Toivoisit ehkä että olet nyt löytänyt sen oikean, mutta epäilet koko ajan.
Et mainitse sanaa "rakastan" kertaakaan, mielestäni olette enemmänkin kavereita kuin rakastavaisia. Oletko puhunut tunteistanne miehen kanssa? Mihin se alkuhuuma katosi edellisissä suhteissasi?

Kovin epävarmalta vaikutat uudessa suhteessasi. Pyörität mielessässi, mitä tämä mahtaa olla Toivoisit ehkä että olet nyt löytänyt sen oikean, mutta epäilet koko ajan.
Et mainitse sanaa "rakastan" kertaakaan, mielestäni olette enemmänkin kavereita kuin rakastavaisia. Oletko puhunut tunteistanne miehen kanssa? Mihin se alkuhuuma katosi edellisissä suhteissasi?
Edellisissä suhteissa katosi vain ajan kanssa.
En itse koe asiaa siten, että olisimme vain kavereita, kyllä minulla rakkaudellisia tunteita on, en vain koe olevani vielä ihan täysin rakastunut. Saatoin antaa vähän väärän kuvan alkuperäisessä tekstissä.

Viimeksi muokattu:
Edellisissä suhteissa katosi vain ajan kanssa.
En itse koe asiaa siten, että olisimme vain kavereita, kyllä minulla rakkaudellisia tunteita on, en vain koe olevani vielä ihan täysin rakastunut. Saatoin antaa vähän väärän kuvan alkuperäisessä tekstissä.

Sanotaan että alkuhuuma kestää n 1-2 vuotta, sitten alkaa arki, jolloin parin tulisi olla kypsä kohtaamaan reaaliteetit. Arjessa tarvitaan syvempää rakkautta ja kiintymystä, ei pelkkä hullaantuminen riitä pitkässsä juoksussa. Rakkaus ja intohimo ovat se liima, joka pitää miehen ja naisen yhdessä vaikka vuosikymmeniä. Myös ilo ja nauru ovat tärkeitä parisuhteessa.

Viimeksi muokattu: