Kamala tilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono aamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huono aamu

Vieras
Riitelimme eilen poikaystäväni kanssa ja lähdin ovet paukkuen pois kotoa muutamaksi tunniksi. Tekstailimme ja poikaystäväni viestitti, että hänestä on jo jonkun aikaa tuntunut, ettei hänestä tunnu sille mille pitäisi. Olin ihan järkytnyt ja olen vieläkin. Olemme olleet yli vuoden yhdessä ja asumme yhdessä ja rakastan häntä Paljon. Heräsin juuri, enkä pysty kuin itkemään. Työpaikallanikin on ongelmia ja tuntuu, että seinät kaatuu päälle. Tuntuu Todella pahalle. tuntuu ettei missään ole mitään järkeä. Onko?

Joskus elämän tosiasiat on vain hyväksyttävä ja mentävä eteen päin. Älä ala ruikuttaa sitä takaisin, se alkaa muuten käyttämään tuota valtataistelun välineenä. Anna sen mennä ja löydä itsesi.

Ainahan se on niin, että kun miehellä menee yli hilseen, hän huomaa ettei tunnu sille miltä pitäisi. MInun mies ei voi edes nukkua mun vieressä viikkoon yhden riidan takia, ja ihmettelee vaan että enää ei rakasta, mutta rakastaisi tietenkin , jos MINÄ en olisi sitä ja tätä. Kuka sellaista jaksaa?
Monet miehet ei osaa ottaa tunteenpurkauksia asiallisesti, vaan kuvittelevat että naisessa on jokin vika, kun se menikin epäkuntoon.
Voit luottaa siihen, että jos miehesi kuvittelee että jostain löytyy nainen, joka ei ikinä ole erimieltä, hän tulee pettymään. Mutta sehän ei ole sinun murheesi.
Anna miehen ottaa vastuu sanoistaan. Jos hänestä ei kerran tunnu siltä, niin sitten ei. Siihen ei voi ainakaan ruikuttamalla vaikuttaa, korkeintaan mies säälistä jatkaa suhdetta, ja kuka sellaista haluaa?
Älä ota sitä niin raskaasti, jos ero tulee, niin se on varmaan sitten ainoastaan hyvä ratkaisu.

Huono aamu,

Elämä on vain tällaista. Sinulle sanon, että olet hieno ihminen.

Ajattele aikaa, jolloin karhu söi ainoan lehmän ja lapsi kuoli käsiin. Miten ihmeessä he jaksoivat? Nykyisin luovutetaan liian helpolla, ollaan aina ensimmäisestä riidasta käntymässä toiseen suuntaan. Ihmiset ovat lyhytjännitteisiä, heillä on huono itsetunto. Silloin kun pitäisi antaa anteeksi ja ymmärtää, niin luovutetaan. Elämä olisi paljon helpompaa, jos hyväsyisimme toisemme virheineen.

""Ainahan se on niin, että kun miehellä menee yli hilseen, hän huomaa ettei tunnu sille miltä pitäisi.""

Siinä sanoit totuuden. Todella moni mies vetää kaikista vastoinkäymisistä sen johtopäätöksen, että nainen pitäisi vaihtaa.

On lapsellista lähteä ovet paukkuen karkuun kesken riidan. Poikaystävästäsi ei varmaankaan tunnu hyvältä. Jos se on normaali tapasi käsitellä vaikeita asioita, ei ihme, jos poikaystäväsi alkaa saada tarpeekseen.

hyvin sanottu mies! olen aivan samaa mieltä, nykyään luovutetaan heti kun tulee vastoinkäymisiä. kaiken oletetaan sujuvan leikiten, eikä pieniäkään vastoinkäymisiä osata käsitellä. usein nuo vastoinkäymiset juuri vahvistavat suhdetta ja rakentavat sitä lujemmaksi. parisuhde on kuin itsensä kanssa taistelemista, mukana on vain kaksi osapuolta: kaikki mikä ei tapa vahvistaa saattaa kuulostaa kliseeltä, mutta siinä on paljon viisautta. vastoinkäymisistä selviäminen tuo vahvuutta ja uskoa suhteeseen, luottamusta meihin, että me selvitään muustakin. mikään suhde ei etene ilman vastoinkäymisiä ja vastoinkäymiset voi olla oleellinen osa suhteen kehittymistä ja osapuolten roolien ja itsensä löytämistä suhteen kehittyessä. huomenna voi jo paistaa aurinko, älä menetä toivoa:)

Voi alkuperäistä, tiedän tasan miltä tuntuu kun minutkin jätettiin viikko sitten. Vieläpä sähköpostilla. Oli nimittäin pienehkö kriisi, jonka jälkeen vielä vannottiin rakkautta ja muutaman päivän päästä olikin tullut toisiin ajatuksiin. Miten voi tunteen niin radikaalisti muuttua!? Ja miksi pitää uskotella toiselle jotain tunteita mitä ei ole olemassakaan.
Valitettavasti selviämisneuvoja en pysty antamaan kun tarvin niitä itsekin tällä hetkellä. Toivottavasti teillä ei ole vielä peli menetetty!

Kiitos,
Hyvin kiteytit parisuhteen pohjan, asia on juuri noin.
Toisessa ketjussa sanoin, että pitäisi olla yhteinen matka ostettuna, että olisi motiivia selvitellä riitoja. Ennen sitä motiivia lisäsi kaikki muut vaihtoehdot; maantielle oli kamalaa lähteä ja yhteisö asetti myös vaatimuksensa. Uskon, että totuus löytyy siltä väliltä.

Älähän nyt vielä huolestu, kyllä te vielä onnistutte selvittämään asiat. Olet hieman peloissasi ja asiat näyttävät suuremmilta kuin ovat. Ota rauhallisesti ja selvitä asiat illalla hänen kanssaan.

Jos on huono tuuri ja elät iäkkääksi voi tuollaisiin tunteisiin
törmätä useinkin. Mutta sittenkin ole utelias elä edelleen.
Mikään ei ole lopullista ????