Huostaanotosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ette auttaneet koskaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ette auttaneet koskaan

Vieras
On se niin ihanaa lukea kuinka terveitä lapsia huostaanotetetaan juopo,ilta, mutta kuka huomioi, että kun EI juopoilta otetaan sairaita lapsia pois? Meiltä vietiin kaikki lapset pois, koska kaksi lasta oli erityislapsia ja käyttäytyivät erikoisesti. Ei ole vanhempien vika, jos lapset ovat erityislapsia. Sitä ne ovat myös uusissa perheissä. Minulla ei ollut ongelmia hoitaa heitä, kun päiväkodissa eivät tulleet toimeen heidän kanssaan, ei se ollut minun ´vikani. (Varsinkaan kun kuulin asiasta huostaanoton jälkeen)

Meidän täällä on vaikea sanoa sun tilanteeseen mitään. Ja näillä palstoilla ei tunnetusti aiheettomiin huostaanottoihin uskota, joten luulen että sympatiaa on turha odottaa. Mä tosin olen nähnyt viranomaisten mielivaltaa, ja kuinka lähellä voi huostaanotto olla ihan kummallisista syistä. Yhdessä paikassa vanhemmuutta arvioitaessa on päädytty miltei huostaanottoon, mutta päädytty vielä arvioimaan kuitenkin toisessa paikassa, ja siellä yllättäen ei nähtykään ongelmaa samoissa asioissa..
Olisikohan sellaista palstaa, esim. Suomi24:ssä, missä näistä enemmän puhuttaisiin.
Miksi sä muuten kyselet näitä aina öisin?

Sä kirjoitat täällä asiasta vähän väliä (aina samaan kellon aikaan eli aamuyöllä). Ja usein ne kirjoitukset ovat niin sekavia ja epämääräisiä, ettei kukaan lähde kyseenalaistamaan sosiaalitoimen toimintaa niiden perusteella. Päinvastoin. Sun kanssa on alkuun yritetty keskustella asiasta, mutta siitä ei yksinkertaisesti vain tule mitään.