Lapset pääsevät viettämään joulua kotiin/mummolaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikki lähti huostaan, yhdessä "vika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ..........:
Alkuperäinen kirjoittaja kaikki lähti huostaan:
Alkuperäinen kirjoittaja paskan jauhantaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten joku voi vitsailla tälläisellä aiheella?
yhden lapsen ongelmien takia sisaruksia ei huostaanoteta.

Ei niin. Naaurissa asuu perhe jolla on poika jolle on diag. aspergerin oireyhtymä. Koulu ei sujunut, sosiaalinen elämä ei sujunut. Koko ajan kahnauksia koulussa, rajaton lista. Kotiolot hyvät. VAIN tämä poika huostaanotettiin kahdeksi vuodeksi. Kaksi muuta lasta jäivät kotiin ja heillä menee hyvin. Eli en jaksa uskoa ap.n lätinöitä.

Tätäpä ihmettelen minäkin, miksei meillä tehty näin.
Mutta kun asiaa tutkivat, niin eiköhän homma kaadu siihen.
Jaksan uskoa että lapset pääsevät takas kotiin, koska kaikki ovat olleet sitä mieltä, että tämä on vain väliaikaista. (kaikki= päiväkoti, joka ilmoituksen teki, keskusteli eilen kotonamme ja sanoi huolen olleen lapsen terveydentilan, koululaisten opettajat ovat sitä mieltä, että lapsilla on koulu mennyt hyvin, että eiköhän tämä ole vain väliaikaista ja odottelevat oppilaita takas kouluun)

justhan sinä sanoit että on muutakin. Eli lopeta nyt syyllisten haku ja katso peiliin. Ja opit virheistäsi, etkä palaa vanhaan.

Kaikki sanoivat, ettei vika ole vanhemmissa.

Täytyykö tähän alkaa kopioimaan niitä viranomaisten kirjeitä?
Kato, kyllähän sinne on kaikkee muutakin kirjoitettu, mutta kun niitä alkaa kyselemään, niin sanotaan, et on muutakin. Mä itse tiedän, ettei mitään mullistavaa juttua ole. Onneksi meillä on kaksi asianajajaa hoitamassa tätä juttua. Toinen äidillä ja toinen isällä.
Kommenttinne ovat muuten todella törkeitä. Tajutkaa, ne lapset asuvat perhetukikeskuksessa ilman PÄTEVÄÄ SYYTÄ.

Ok.Siinähän se tulikin,että sanovat olevan muutakin.Eikä tietenkään tarvitse kertoa täällä.
Itse olen kokenut saman.Yksi lapsista sijoitettiin muutamaksi kuukaudeksi ongelmakäyttäytymisen vuoksi.Sisarukset jäivät kotiin.
Taistelun jälkeen lapsi saatiin takaisin.
Se on niin raskas ja helvetillinen prosessi käydä sotaa sossuja vastaan,etten kenellekkään toivo.
Voimia sinulle.Toivottavasti asiat järjestyvät parhain päin

Kun se "jotakin" on niin epämääräinen ja ei ole mitään kovin ihmeellistä, koska mitään niistä kolmesta huostaanottojen syistä ei ainakaan täyty.
Jotain rajojen asettelu ongelmia kuvittelevat meillä olevan.
Olen ehkä liian arka komentamaan lapsia vieraiden aikana.

L-o-p-e-t-a.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Kato, kyllähän sinne on kaikkee muutakin kirjoitettu, mutta kun niitä alkaa kyselemään, niin sanotaan, et on muutakin. Mä itse tiedän, ettei mitään mullistavaa juttua ole. Onneksi meillä on kaksi asianajajaa hoitamassa tätä juttua. Toinen äidillä ja toinen isällä.
Kommenttinne ovat muuten todella törkeitä. Tajutkaa, ne lapset asuvat perhetukikeskuksessa ilman PÄTEVÄÄ SYYTÄ.

Ok.Siinähän se tulikin,että sanovat olevan muutakin.Eikä tietenkään tarvitse kertoa täällä.
Itse olen kokenut saman.Yksi lapsista sijoitettiin muutamaksi kuukaudeksi ongelmakäyttäytymisen vuoksi.Sisarukset jäivät kotiin.
Se on niin raskas ja helvetillinen prosessi käydä sotaa sossuja vastaan,etten kenellekkään toivo.

Kun se "jotakin" on niin epämääräinen ja ei ole mitään kovin ihmeellistä, koska mitään niistä kolmesta huostaanottojen syistä ei ainakaan täyty.

L-o-p-e-t-a.

Mä kerroin, mitä meille on kerrottu!!!

Tämä on muuten ihmejuttu. Mikä ihmeen syyllistäminen teitä vaivaa? Minähän lähden asianajajieni kanssa siitä lähtökohdasta, etteivät huostaanotot syyt täyty, eli syyt eivät ole todellisia ja lapset voivat palata kotiin. Minulle on jo sanottu, etteivät ne täyty, kun papereita olen asianajajalle toimittanut, mutta te lähdette siitä lähtökohdasta, että olisimme syyllistyneet johonkin rikokseen.

Olisin kaivannut jotain kannustavaakin kommenttia. Eikö kukaan osaa riemuita siitä, että turhaan huostaanotetut lapset pääsevät edes käymään kotona?

Pahaa oloanneko te täällä mun niskaan heitätte? Se on väärin mua kohtaan, koska itse tulin tänne riemuitsemaan, kun "äsken" kuulin lasten pääsevänkin jouluksi kotiin.

Tämä on muuten ihmejuttu. Mikä ihmeen syyllistäminen teitä vaivaa? Minähän lähden asianajajieni kanssa siitä lähtökohdasta, etteivät huostaanotot syyt täyty, eli syyt eivät ole todellisia ja lapset voivat palata kotiin. Minulle on jo sanottu, etteivät ne täyty, kun papereita olen asianajajalle toimittanut, mutta te lähdette siitä lähtökohdasta, että olisimme syyllistyneet johonkin rikokseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Missä ne riemunkiljahdukset:
Olisin kaivannut jotain kannustavaakin kommenttia. Eikö kukaan osaa riemuita siitä, että turhaan huostaanotetut lapset pääsevät edes käymään kotona?

Jos lapset ovat turhaan huostaanotetut, kyllä he pääsisivät kotiin ihan lopullisesti, eivätkä vaan käymään.

On hienoa että lapset pääsevät käymään kotona, mut todella ihmetyttää miks hietä ei palauteta pikimmiten kokonaan ja pyydellä anteeksi väärinkäsitystä! Jos kerran asiat näin! Monia alkoholiongelmaperheitäkin hoidetaan vaan tukitoimin esim virikehoitopaikoilla, koska ajatellaan että lapsen paras olla kuitenkin kotona jos ei voida todistaa että kotona tapahtuu jotain haitallista ja huostaanotto äärimmäinen keino. Ensin pitäis tutkia ja vasta sitten ryhtyä toimenpiteisiin. Outoa toimintaa tuollainen.

käsittämättömiä kommentteja :o
hienoa että pääsevät käymään jouluna kotona :)
ei kait lapsia palauteta tuosta noin vain jos kerran on huostaan oettu.. eli selvittävät asian ja sitten palautus..
se että on paljon aiheellisia huostaanottoja, ja niitä joissa tarve olisi mutta mitään ei tehdä... EI tarkoita sitä että turhia huostaanottoja ei tapahdu...

ja kun kerran on huostaanotto tehty niin asia tulee selvittää asianmukaisin keinoin, ei mikään viranomiastaho vaan totea että hups, meidän moka.. unohdetaan jookos...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
käsittämättömiä kommentteja :o
hienoa että pääsevät käymään jouluna kotona :)
ei kait lapsia palauteta tuosta noin vain jos kerran on huostaan oettu.. eli selvittävät asian ja sitten palautus..
se että on paljon aiheellisia huostaanottoja, ja niitä joissa tarve olisi mutta mitään ei tehdä... EI tarkoita sitä että turhia huostaanottoja ei tapahdu...

ja kun kerran on huostaanotto tehty niin asia tulee selvittää asianmukaisin keinoin, ei mikään viranomiastaho vaan totea että hups, meidän moka.. unohdetaan jookos...

Ap uskoo myös, että tämä on heidän tarkoituksenaan, eli tutkia asia kokonaan. Eiväthän ne virheitä myönnä, mielummin haluavat saada asiat näyttämään vaikka siltä, että vika on poistunut tai jotain vastaavaa.

Ei asiat kovin pahasti näyttäisi olevan,kun kahden viikon sijoituksen jälkeen pääsee jo kotilomalle.
Yleensähän huostaanotetuille pidetään kuukauden sopeutumisjakso jolloin kotilomia ei ole.
Hyvä,että teillä on asianajajat hoitamassa juttua.Toivottavasti asiat sujuvat nopeasti oikeaan ratkaisuun ja lapset selviävät mahdollisimman vähin traumoin varsinkin jos osoittautuu aiheettomaksi huostaanotoksi.