huonot vanhemmat??

Onko muilla huonoja vanhempia ku minulla? Mä luulin et joulu menis hyvin ku kerran lähdettiin vanhempieni luo joulun viettoon vauvan kaa mut miten yllätyinkään ku menin sinne ensimmäisenä isäni heilu kännissä ja sano et tässä otan vähän ja no äiti ei niin ollu kännissä mut oli ottanu kaljaa. Siinä sitten katottiin heiluvia ihmisiä ja olipa kiva pojallani olla siellä ku kovaa ääneen huusi ja ku sanoin et vois tota hiljentää ja lopettaa tuon juomisen niin sano vaan et sulle sietäis antaa selkää. NO tuli joulu aatto ja ei aamusta ottanu kumpainen kaa mut sit iltaa kohden taas alkoivat ottaa niin tuntu et itku ois tullu ku ei jaksais enään tuota kattoa ja ajattelin et onpa minun pojalla kiva ensimmäinen joulu ku mummo ja pappa vaan juo. Mekin tultiin sinne aika kaukaa niin ei voinu lähteä menemään kotia vaikka mieli teki. Meidän oli puhe olla siellä uuteen vuoteen asti mut sunnuntaina alko olla niin mittätäys minulla etten jaksanu kattoa ja mun miehelle ne sano et sinun pitäis pieksää tuo et oppii jotain voittako kuvitella et omat vanhemmat sanoo tuommoista. Luulin et olisivat olleet tyytyväisiä ku toin niiden lapsenlapsen ensimmäistä joulua sinne viettään mut oli paha moka ku vein kadun todella sitä ja kyllä itkin auto matkalla kotiin päin ku mentiin et miksi ne on tuollaisia. Onneksi pojallani todella ihanat mummo ja pappa isän puolelta niiden kans on kiva olla siellä ei ole viina pullo lasta tärkeempi. Jotenki tuntu ihanalta purkaa tänne sydäntä. Ja täytyy sanoa etten pysty enään rakastaan niitä ku ovat niin monta kertaa loukanneet minua etten anteeksi tiiä pystynkö antaan. :'(

alannah
Luin tuon sun jutun ja kyll ihan muakin suretti tuollanen homma. :'(
Mulla on taas päin vastoin. Mun vanhemmat eivät juo mutta appivanhemmat taas ovat olleet JOKA viikon loppu pullo kourassa. Ja lastemme nähden. No appiukko kävelee selvinpäinki kuin kännissä olisi mutta sen juominen on kerrassaan aivan kauhiaa. :whistle: :$
On suustaansa sellanen pervo ja kaikkee p....kaa! \|O

tosi kurjaa tuollainen :'( rupesin taas herkistelee minäkin...
luulis että viitteisivät edes sen kerran olla selvinpäin kun viette pojan kylään. näyttävätpä todella hyvää esimerkkiä! en oikein osaa muuta sanoa kuin koita jaksaa :hug: toivottavasti keksitte jonkun ratkaisun

Poden täällä just ite huonoa omatuntoa kun purin sydäntäni isäni äidille eilen.

Jouluaatto mun vanhemmilla meni hyvin, mutta joulupäivänä kun vielä illalla poikettiin mieheni ja poikani 1v. kanssa mun vanhemmille joulukukkaa viemään oli isäni ihan kännissä ja kello oli 18. Mun äidinäitini oli paikalla ja siskoni oli lapsineen lähtenyt puoli tuntia aikaisemmin. Siskolla on kaks alle kouluikäistä tenavaa.

No huomasin tilanteen liian myöhään. Poika piti syöttää ja potattaa ja sit vasta päästiin lähteen kotiin mut ei kyllä tuntia kauempaa oltu. Äitini ihmetteli kun olimme jo lähdössä mutta ilmoitin aika kipakasti että joo me lähdetään että mä en viitsi tuollaista kattella.

Mua harmitti hirveästi että kun en tajunnut soittaa ensin. Yleensä isäni on odottanut että äidinäiti viedään kotiin ennen kuin se on alkanut ottamaan, ja että lapsenlapset ei oo paikalla. Ja mun mielestä niillä oli tiedossa että me voidaan poiketa.

No isäni on siis kaappijuoppo. Juo joka ilta niin paljon kuin voi niin että alkoholit palaa aamuun mennessä jotta voi mennä autolla töihin. Ja viikonloppunahan tota ongelmaa ei oo. Tuntuu et kukaan muu perheestä ei halua myöntää ongelmaa tai ainakin ne on niin luovuttanut että ovat tyytyneet asian salailun avustamiseen. Mummoille asiasta ei saa puhua. Äiti ja sisko ovat kieltäneet. Ja mä menin ja puhuin eilen isän äidille ja nyt kun isäni menee sinne ehkä tänään se haukkuu sen ja oletettavasti kaikki suuttuu mulle.

En tiedä mitä tehdä. Auttaahan isääni ei voi kun ei se edes itse myönnä mitään ongelmaa. Ainoa kait mitä voin tehdä on aina soittaa ennen kuin menen vanhemmilleni että ollaanko siellä selvinpäin että sopiiko lapsenlapsen tulla.

ope13
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2004 klo 21:56 minä kirjoitti:
Onko muilla huonoja vanhempia ku minulla? Mä luulin et joulu menis hyvin ku kerran lähdettiin vanhempieni luo joulun viettoon vauvan kaa mut miten yllätyinkään ku menin sinne ensimmäisenä isäni heilu kännissä ja sano et tässä otan vähän ja no äiti ei niin ollu kännissä mut oli ottanu kaljaa. Siinä sitten katottiin heiluvia ihmisiä ja olipa kiva pojallani olla siellä ku kovaa ääneen huusi ja ku sanoin et vois tota hiljentää ja lopettaa tuon juomisen niin sano vaan et sulle sietäis antaa selkää. NO tuli joulu aatto ja ei aamusta ottanu kumpainen kaa mut sit iltaa kohden taas alkoivat ottaa niin tuntu et itku ois tullu ku ei jaksais enään tuota kattoa ja ajattelin et onpa minun pojalla kiva ensimmäinen joulu ku mummo ja pappa vaan juo. Mekin tultiin sinne aika kaukaa niin ei voinu lähteä menemään kotia vaikka mieli teki. Meidän oli puhe olla siellä uuteen vuoteen asti mut sunnuntaina alko olla niin mittätäys minulla etten jaksanu kattoa ja mun miehelle ne sano et sinun pitäis pieksää tuo et oppii jotain voittako kuvitella et omat vanhemmat sanoo tuommoista. Luulin et olisivat olleet tyytyväisiä ku toin niiden lapsenlapsen ensimmäistä joulua sinne viettään mut oli paha moka ku vein kadun todella sitä ja kyllä itkin auto matkalla kotiin päin ku mentiin et miksi ne on tuollaisia. Onneksi pojallani todella ihanat mummo ja pappa isän puolelta niiden kans on kiva olla siellä ei ole viina pullo lasta tärkeempi. Jotenki tuntu ihanalta purkaa tänne sydäntä. Ja täytyy sanoa etten pysty enään rakastaan niitä ku ovat niin monta kertaa loukanneet minua etten anteeksi tiiä pystynkö antaan. :'(
Hei. Teit mielestäni ihan oikein. itselläni vähän samanlainen juttu eli jouduin katkaisemaan välit omaan äitiini ihan itsenikin takia, ei ollut helppo sanoa että " äiti, en halua enää nähdä sinua " mutta mietin sitä monta vuotta ja joka vuosi asiat painoi vaan enemmän ja enemmän. Aikuisiällä saa onneksi itse päättää, kenen kanssa on tekemisissä. Omia vanhempia ei ole pakko pitää elämässään, jos ne eivät siitä oikeasti ole kiinnostuneita. Lapset lähettävät joka vuosi askarteluja mummolle enkä lapsille ole mummoaan parjannut.Meilläkin onneksi miehen puolelta ihan kunnollinen mummo. Koita kestää ja parempaa uuttavuotta!

Yhteistyössä