Huononeeko teillä piilareita käyttävillä lähinäkö

vierailija
Pakko osallistua keskusteluun.. olen käyttänyt kuukausilinssejä 15vuotta ja miinusta niissä kai oikea määrä eli vahvuus -6.25 ja aina kun nypin kulmakarvat nii joudun ottamaan linssit pois kun lähelle en näe nii hyvin.. muuten en kyllä arjessa huomaa vaikutusta lähinäköön mutta kerroinpa tämän kun mieleen tuli:) en onnekseni näe varmaan sitten nenän mustapäitäkään..
 
vierailija
Kertakäyttöiset on kertakäyttöiset, ei niitä juuri pysty puhdistamaan ainakaan luotettavasti kun ovat luirua materiaalia.

Jos et ole hankkinut linssejä optikon kautta reseptillä niin niissä voi olla muutakin epäsopivuutta kuin vahvuus joka sekin siis poikkeaa silmälaseista. Piilareiden ominaisuudet ja toimivuus ovat aina henkilökohtaisia juttuja joita ei voi tietää etukäteen kokeilematta.

Kun olet ekat linssit hankkinut optikon kautta niin sitten voit tilata jatkossa samalla reseptillä halvemmalla netistä:)
 
vierailija
Ikänäön ensimerkkejä, kun pientä tekstiä tihrustaessa pitää ottaa silmälasit tai piilolinssit pois. Jossain vaiheessa ei sitten auta kuin hommata kaksiteholasit, nykyään niitä on piilareissakin.

Muistan, miten isäni aina luki kirjaa ilman silmälaseja, kun niiden kanssa ei lähelle hyvin enää vanhemmiten nähnyt. Minulla on niin paljon miinusta, ettei kirjaa oikein ilman lasejakaan ole hyvä lukea, joten minun täytynee aiemmin jo turvautua kaksiteholaseihin. Toistaiseksi riittää, että jotain oikein erityispientä tekstiä lukiessa otan lasit pois.
 
Mulla on monen erin merkin kertakäyttöiset kokeilussa ja niissä on huima ero. Nykyään suosin kosteuttavia linssejä, koska ne ei tunnu silmissä miltään. Ja suosin nimenomaa kertakäyttöisiä, kun ei tarvitse nesteitten kanssa puljailla. (y)
 
Pin
Ikänäön ensimerkkejä, kun pientä tekstiä tihrustaessa pitää ottaa silmälasit tai piilolinssit pois. Jossain vaiheessa ei sitten auta kuin hommata kaksiteholasit, nykyään niitä on piilareissakin.

Muistan, miten isäni aina luki kirjaa ilman silmälaseja, kun niiden kanssa ei lähelle hyvin enää vanhemmiten nähnyt. Minulla on niin paljon miinusta, ettei kirjaa oikein ilman lasejakaan ole hyvä lukea, joten minun täytynee aiemmin jo turvautua kaksiteholaseihin. Toistaiseksi riittää, että jotain oikein erityispientä tekstiä lukiessa otan lasit pois.
Lahoaminen on alkanut.
 
Noi mä ostin ja silti välillä tuntuu silmissä vähän ku olis pieni roska silmänreunassa tai kuivat silmät. Onko se normaalia?
Pitää vähän testailla eri merkkejä. :)
Jaa, enpäs osaa sanoa. Ei mulla ainakaan tunnu, ellei ole oikeasti joku nöyhtä eksynyt sinne.
Kannattaa testata eri merkkejä, varmaan jotkut toiset on sitten sulle sopivampi vaihtoehto :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pin
vierailijatrrrr
Ikänäön ensimerkkejä, kun pientä tekstiä tihrustaessa pitää ottaa silmälasit tai piilolinssit pois. Jossain vaiheessa ei sitten auta kuin hommata kaksiteholasit, nykyään niitä on piilareissakin.

Muistan, miten isäni aina luki kirjaa ilman silmälaseja, kun niiden kanssa ei lähelle hyvin enää vanhemmiten nähnyt. Minulla on niin paljon miinusta, ettei kirjaa oikein ilman lasejakaan ole hyvä lukea, joten minun täytynee aiemmin jo turvautua kaksiteholaseihin. Toistaiseksi riittää, että jotain oikein erityispientä tekstiä lukiessa otan lasit pois.
Samoin olisin sanonut. Nuorempana pystyin käyttämään piilareita ja miinuslaseja jatkuvasti. Nyt kun on ikää, niin sama meno ei käy, vaan vaikka oikeastaan en tarvisi lukulaseja, niin otin kaksitehot, jottei tarvitse nostella laseja päähän ja pois aina riippuen siitä, katsooko kauemmas vai lukeeko. Kaksitehot voi pitää koko ajan päässä. En tykkää sellaisesta räpeltämisestä, että koko ajan saa nostella laseja, ja lasit menevät helposti sellaisessa likaiseksi ja huonoon kuntoon.
Samasta syystä en voisi enää käyttää piilareitakaan.

-lahoamista tai ei. Pinin asenteilla olen jo lihonut ja näköjään lahonnutkin, mutta minkäs sille voi.
 
~Anne~
Mulla uudet linssit aina tuntui vähän huonolta jonkin aikaa. Kuivat silmät. Käytinkin sitten kuukausilinssejä, vaikka piilareiden käyttö olisi vain satunnaista. Mulla sumenee joskus näkö lukiessa tai tietokoneella, kun silmät väsyy, niihin pitäisikin olla eri lasit, mutta en ole jaksanut hankkia.
 
vierailija
Käy siellä optikolla se yksi kerta, ennen kuin testaat useita merkkejä eikä mikään tunnu hyvältä. Esim. piilareiden kaarevuuksissa on eroja, ja optikko katsoo sulle sopivat. Sitä varten on piilariRESEPTI, jossa on ne oikeat vahvuudet, kaarevuudet jne.
 
vierailija
Noi mä ostin ja silti välillä tuntuu silmissä vähän ku olis pieni roska silmänreunassa tai kuivat silmät. Onko se normaalia?
Pitää vähän testailla eri merkkejä. :)
En tiedä, miten noissa ohuissa kertakäyttölinsseissä, mutta ainakin kovissa piilareissa, ja vähän myös kuukausilinsseissä, jos on väärä vahvuus tai kaarevuus linssissä, niin hiertää silmää koko ajan.
 
vierailija
Ei ne piilarit sitä näköä sumenna, Ikänäkö on sitten asia erikseen. Itse alkuun käytin kertakäyttöisiä piilareita, mutta nykyään olen siirtynyt käyttämään jatkuvakäyttöisiä. Ne ovat varsin käteviä ja niitä ei tarvitse olla jakuvasti ronkkimassa ja sörkkimässä. Esim tuosta blogista löytyy infoa niihin liittyen.
 
vierailija
Ei ne piilarit sitä näköä sumenna, Ikänäkö on sitten asia erikseen. Itse alkuun käytin kertakäyttöisiä piilareita, mutta nykyään olen siirtynyt käyttämään jatkuvakäyttöisiä. Ne ovat varsin käteviä ja niitä ei tarvitse olla jakuvasti ronkkimassa ja sörkkimässä. Esim tuosta blogista löytyy infoa niihin liittyen.
Tietenkin sumentavat. Kun likinäköinen laittaa piilarit tai yksitehoiset silmälasit, että näkisi paremmin kauemmas, hän näkee lähelle huonommin kuin ilman linssejä.
 
vierailija
Tietenkin sumentavat. Kun likinäköinen laittaa piilarit tai yksitehoiset silmälasit, että näkisi paremmin kauemmas, hän näkee lähelle huonommin kuin ilman linssejä.
Nostapa vähän leukaa ylemmäs, ilman laseja, katsot siis silmäluomien alareunan kaventamaa näkökenttää eikä luomet paina silmiä, vaan lepäävät siinä rentona. Muuttuuko näkeminen yhtään:sneaky:
 

Yhteistyössä