Huonoja uutisia ... Nyt minun vuoro..

"vieras"
[QUOTE="Horuksen silmä";23178177]Se tarkoittaa sitä että sun ei tarvitse maksaa omasta pussista lääkärikäyntejäsi.

Osasko lääkäri sanoa mitä tapahtuu seuraavaksi?[/QUOTE]

Kyllä normimaksut pitää maksaa, siis polimaksut ja hoitopäivämaksut, mut ei muuta, mitä esim. yksityiset velottaa normaalisti. Maksusitoumuksia annetaan myös eri sairaanhoitopiireihin kuin normaalisti kuuluis asuinpaikkakunnan mukaan, normi kunnalliset maksut silti menee potilaalta.
 
[QUOTE="vieras";23178219]Kyllä normimaksut pitää maksaa, siis polimaksut ja hoitopäivämaksut, mut ei muuta, mitä esim. yksityiset velottaa normaalisti. Maksusitoumuksia annetaan myös eri sairaanhoitopiireihin kuin normaalisti kuuluis asuinpaikkakunnan mukaan, normi kunnalliset maksut silti menee potilaalta.[/QUOTE]

ok , kiitos tiedosta !
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23178219]Kyllä normimaksut pitää maksaa, siis polimaksut ja hoitopäivämaksut, mut ei muuta, mitä esim. yksityiset velottaa normaalisti. Maksusitoumuksia annetaan myös eri sairaanhoitopiireihin kuin normaalisti kuuluis asuinpaikkakunnan mukaan, normi kunnalliset maksut silti menee potilaalta.[/QUOTE]

Joo, näin se menee.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita;23178299:
Mutta mietin vaan miksi lääkäri sanoi että minun pitää saada se maksusitoumus ?

Enkä sitten hölmistyneenä älynnyt edes kysyä..
Hän varmaan arveli, että saat siellä, mihin se maksusitoumus laitetaan, hoitoa mihin ei ole mahdollista omassa sairaalassasi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita;23178299:
Mutta mietin vaan miksi lääkäri sanoi että minun pitää saada se maksusitoumus ?

Enkä sitten hölmistyneenä älynnyt edes kysyä..
Siis sun oman paikkakunnan täytyy suostua maksamaan sun hoidot eri paikkakunnalla. Mutta kuitenki joudut itse maksamaan ne perusmaksut. Mie esim. kävin leikkauksessa Turussa ja sain Rovaniemeltä (kotikunnastani) maksusitoumuksen. Muuten ois tullu tosi kalliiksi..
 
[QUOTE="vieras";23178328]Siis sun oman paikkakunnan täytyy suostua maksamaan sun hoidot eri paikkakunnalla. Mutta kuitenki joudut itse maksamaan ne perusmaksut. Mie esim. kävin leikkauksessa Turussa ja sain Rovaniemeltä (kotikunnastani) maksusitoumuksen. Muuten ois tullu tosi kalliiksi..[/QUOTE]


Hienoa että sait ! SAako korvausta matkakuluista ?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23178372]Joo, kela korvas matkat eestakasin. Lähetin sinne vaan kopion junalipuista. Omavastuu tais olla 18e/menopaluu.[/QUOTE]

Korjaan sen verran, että lähetin ihan alkuperäset liput. Kopiot otin itelleni siltä varalta, että hakemus menee hukkaan.
 
Melkein tippa tuli linssiin sun puolesta. Olet vihdoin löytänyt hyvän lääkärin ja asiat alkavat etenemään.

Tuhannesti tsemppiä ja voimia!
Voi kiitos sinulle. Kyllä on mahtava olo, vaikkakin todella epätodellinen.

Voi miten uneksinkaan siitä että jaksan taas touhuta entiseen tapaan , ilman jatkuvaa särkyä ja väsymystä.

Se olisi todellinen lottovoitto, koko perheellemme.
 

Yhteistyössä