Huonoin saamasi kohteliaisuus?

  • Viestiketjun aloittaja ++
  • Ensimmäinen viesti
En edes muista. Kömmähtävät kohteliaisuudet ovat niin usein väärinkäsityksiä. Yleensä sanon suoraan miten kommentin koen tai mitä siitä ajattelen, joten jos se todella oli tarkoitettu kohteliaisuudeksi se on pystytty sellaiseksi muuttamaan. Jos kysymys taas on tarkoituksellisesta loukkaukseta tai vihjailusta se mielestäni kertoo enemmän sanojen muodostajasta kuin niiden kohteesta, enkä välitä sellaisen ihmisen kommenteista.
 
pööp
[QUOTE="vieras";25488201]mulle mies sanoi kerran että jos me joskus erottais niin ei menis enää ikinä naimisiin uudestaan. En oikein tiiä miten tuo pitäis ottaa, olenko niin kamala että ei kiitos enää ikinä toista kertaa vaiko niin ihana ettei voi olla toista yhtä ihanaa... paradoksaalista.[/QUOTE]

paradoksaalista? Kannattaako käyttää hienoja sanoja jos ei tiedä niiden merkitystä?
 
ruukku
Mulla on vähän sama tilanne ollut kuin ap:llä. Muistan miehen sanoneen mulle suhteen alkuaikoina "Näytät kauniilta." Kuka tahansa vähänkään järkevä ottaisi sen ilolla kohteliaisuutena ja tänä päivänä olisin moisesta tosi otettu, mutta silloin se kuulosti tosi valjulta. Se huono itsetunto tuli väliin.

Jos joku sanoo, että "näytät lehmältä", se ei tarkoita, että olisit lehmä, satut nyt vain siinä kulmassa ja valaistuksessa etäisesti _näyttämään_ semmoiselta. Joten "näytät kauniilta" ei millään muotoa tarkoita samaa kuin "olet kaunis." Tai siis tarkoittaa, mutta se ei välittynyt korvasta aivoihin oikein.
 
Minulla tulee mieleen yksi esikoisen entiseltä luokanvalvojalta kuulemansa "kohteliaisuus".
Tytär , silloin 16 v, oli palaamassa kouluun ekaa kertaa isänsä kuoleman jälkeen ja opettaja, joka oli vilpittömän liikuttunut ja surussa hänkin, halasi tulokasta ja tuumi mm.
"Onneksi se kuitenkin tapahtui teille, eikä kellekään muulle !"

Se kuulostaa vähintäänkin sairaalle lauseelle, mutta oli silti hyvällä tarkoitettu. Tajuttuaan suustaan päästämänsä lapsuksen miesparka nimittäin kyllä hädissään selitti pitkään mitä oli yrittänyt sanoa, eli sitä että koki esikoisella olevan voimaa, terveen elämänasenteen ja vahvan perheen eli siis mahdollisuuden selvitä surusta ja traumaattisesta kokemuksesta.
 
No lapsilta olen tietysti kuullut jos jonkinlaista kehua, kuten "Äidillä on iso pää" ja "Äidillä on löllö peppu". Ne ovat kuitenkin ihan vilpittömiä kehuja, joten koitan olla niistä onnellinen :D

Sen sijaan ihan vähän on jäänyt mietityttämään parin vuoden takainen uusien silmälasien kehaisu tuttavalta. "Noihan saa sut näyttämään tosi älykkäältä!"
 
ruukku
Minulla tulee mieleen yksi esikoisen entiseltä luokanvalvojalta kuulemansa "kohteliaisuus".
Tytär , silloin 16 v, oli palaamassa kouluun ekaa kertaa isänsä kuoleman jälkeen ja opettaja, joka oli vilpittömän liikuttunut ja surussa hänkin, halasi tulokasta ja tuumi mm.
"Onneksi se kuitenkin tapahtui teille, eikä kellekään muulle !"

Se kuulostaa vähintäänkin sairaalle lauseelle, mutta oli silti hyvällä tarkoitettu. Tajuttuaan suustaan päästämänsä lapsuksen miesparka nimittäin kyllä hädissään selitti pitkään mitä oli yrittänyt sanoa, eli sitä että koki esikoisella olevan voimaa, terveen elämänasenteen ja vahvan perheen eli siis mahdollisuuden selvitä surusta ja traumaattisesta kokemuksesta.
Herran tähden, mä saatan kuvitella, miten kauhea olo sille opettajaraukalle on tullut, kun se tajusi, mitä tuli sanottua... Oikea nelikiloinen rupisammakko pääsi suusta... :D
 
kauan sitten
Kauan sitten kun olin nuori, tosi tosi hoikka ja tosi pienitissinen, olin yhden mimmin isohkoissa polttareissa, jossa siis kaikki osallistujat ei ollenkaan tunteneet toisiaan (keskenään). Iltaa vietettiin pidemmän kaavan mukaan, niin sitten aamuyöstä yksi idiootti pulleromahainen juhlijatar tuli mulle avautuun baaritiskillä näin: "Sä oot sit todella jotain, M...(se morsmaikku siis) on kyl puhunutkin susta, tietsä, mä ihailen noin itsevarmaa ihmistä, mä heti katsoin siel saunassa (siis geimit alkoi saunomisella) et ton täytyy olla niin sujut ittensä kanssa kun mä en ois koskaan voinu mennä siihen ikkunan viereen istuun jos mul ois noin pienet rinnat...."

Jippii.
 
Synnytyksestäni oli 3kk ja vatsani oli palautunut täysin ennalleen ainakin paita päällä katsottuna.. Siis että ei pömPöttänyt enää. Ystäväni laukaisi rohkaisevan kommentin: "sulla on alkanu toi vauvamaha jo vähän palautumaan..."
 
"hillamaria"
Itse olen vahingossa sanonut kaverille vähän tyhmästi. Hänellä oli pitkästä aikaa tiukat housut päällä.
Minä: Hei, oletkos laihtunut.
Kaveri: en..
Minä: Aijaa, se vaan sitten näyttää siltä kun sulla on noi housut. Tai siis, että kun ne menee jalkoja pitkin.
Kaveri: ai..
Minä: Niin että kun ennen on ollut sitten leveän näköiset ne jalat.

:headwall: voi helevata.
 
Äitien tekemää ruokaa...
6-vuotias kehui ruokaa: Tää hernekeitto on kyl toiseks parasta äitin tekemistä ruuista. Parasta on makkaraperunat.

...Ongelma vain on se, ettei kumpikaan ole itsetehtyä, vaan valmiin lämmittämistä vain.
Noh, ei tuo ehkä kyllä mikään huonoin kohteliaisuus ollut. En nyt tähän hätään muista muita.
 
"Hellu"
Eksä sanoi minulle, että hän ei ole koskaan tykännyt kauniista ihmisistä, vaan mielenkiintoisen näköisistä. En viitsinyt udella, kuinka mielenkiintoisena hän minua piti.

Baarissa joku tummaihoinen mies tuli sanomaan "You are so beautiful, you´ve got a big ass!" No kiitti.
 
nooooh
Varmaan just se kun tytärpuoli kehui että nämä on parhaita pullia mitä oot ikinä tehnyt ja ne oli just niitä kaupan pakastepullia :D

Nuorena yksi poika kehui kuinka eräs tyttö oli sanonut minusta että "on mistä ottaa kiinni". Poika tarkoitti sen ihan vilpittömästi kehuksi, mutta koska tiesin tuon tytön ja hänen tarkoitusperänsä niin kyllä se tyttö oli tarkoittanut sen pahalla.. Oli vähän ristiriitainen olo.
 
Lukioaikoina yks poika sanoi, että "sulla on pikaluistelijan reidet". Kuvitteli sen kai olevan suurikin kohteliaisuus, kun toisti sitä vaikka sanoin, etten pidä moisesta kommentista. Ehkä se oli laihdutusvinkki, että olis jossain vaiheessa ollut "ballerinan reidet".
 
"mie"
Töissä yksi lapsi sanoi että ope sä olet tänään vähän oudon näköinen .Johon toinen totes että älä viitti ei noin voi sanoa ja sanoi mulle että olet ihan ok , sä oot vaan meikannut liikaa. :)
 
"Ellu"
Kaveri tuli käymään ja olin kääriytyneenä pelkkään pyyhkeeseen, kun tulin just suihkusta.
Kamu katto mun sääriä ja sanoi, että en tiennykkään, että sulla on nuin ruskeet jalat! Minä siihen, että juu... on jääny viimeaikoina säärikarvat ajamatta.... :D Vähänkö oon nauranut tuolle! Tosin tuli myös samana iltana poistettua karvat!
 
  • Tykkää
Reactions: kattimarri

Yhteistyössä