"Huonoa" kohtelua synnytyksen jälkeen vuodeosastolla

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
just näin
Alkuperäinen kirjoittaja aargh:
hyi h*****i, ku ällöttää nää kertomukset prkl!! Ja eniten ällöttää noi leipääntyneiden hoitajien kommentit siitä, että ei se mikään hotelli ole! Minä en oo käynyt sairaalassa kuin abortin aikoinani tekemässä, ja silloin oli ihanaa henkilökuntaa ja huolehtivaista, sain syötävää ja juotavaa ja särkylääkettä ja ystävällistä kohtelua, vaikka itse pelkäsin silloin pahinta, abortti kun ei ole hyväksytyimpiä tekoja.

Miten ihmeessä voisin TIETÄÄ miten osastolla toimitaan, jos sitä ei kerrota! Tajuisi jo nämä ei-hotellien "hoitajat" (ihan väärä ammattinimike, kun eivät hoivasta ymmärrä mitään), että muilla ihmisillä on ihan eri tausta ja eri työhistoria. Opetelkaa kertomaan asiakkaillenne käytännöt, jooko. Ja jos oikeesti tuntuu niin pahalta se äitien vastaanottaminen ja huono palkka niin alan vaihto ei ole niin ylivoimaisen vaikeaa, ettettekö jopa te pystyisi sitä tekemään...

Kammolla odotan kevättä ja ensimmäistä synnytystäni :/
just näin. ja helvetin hyväpalkkaisessa duunissa koulutukseen nähden. joten luulisi palvelevan, vaan ei . luullaan olevinaan jotain parempia kuin potilaat, perkele!

vieras
onko muuten normaalia että muutama päivä sektiosta komennetaan jumpparyhmään jumppaamaan? hyvä kun pääsin vielä kunnolla kävelemään, piti kävellä jonnekin kauas toisiin kerroksiin jumppaamaan. siellä kun lattialle joutui kontturoimaan. oli kyllä tekeminen kammeta itsensä siitä ylös. ihme ettei haava revennyt.
eiköhän siinä jumppaa ollut tarpeeksi kun kellarikäytäviä pitkin kävelin monta kertaa päivässä vauvaa katsomaan klinikalle jonne tosi pitkä matka. tämä oysissa.

just näin
mikä perkele siinä on, että toinen nainen kohtelee toista kuin saastaa kun tämä on juuri saanut vauvan ja on herkimmillään? Ja vielä saa valtavan suuren palkan "työstään", pilkkaamisesta, ivasta, jne. Kaikki puhe lääkäreillä ja hoitajilla ivallista ja pilkkaavaa, ihan kuin toinen olisi tyhmä.

Jos opettajat käyttäytyisivät noin, mammat kuluttaisivat illat rehtoreide kanssa puhelimessa. Miksi hoitajat saavat kohdella potilaita kuin paskaa?

vaikka joku kysyisi 100. kertaaa helvetin tyhmän kysymyksen (mitä kukaan ei edes kysy, kaikki pitäisi tietää kysymättä näiden "hoitajien" mielestä) niin palkkaa nostava hoitaja vastaa kohteliaasti, selvästi ja ystävällisesti.

Nyt kaikki tyttöjen äidit, jotka tiedätte tämän että synnyttäneitä kohdellaan kuin saastaa, halko mukaan sairaalaan jos lapsenne synnyttää ja vahtimaan että kohtelu on asiallista. Näin aionn itse tehdä jos lapseni joskus saavat lapsia.

vieras
Antakaa hyvät ihmiset palauttetta sinne osastolle /osostonhoitajille (toiv.käsittelevät sitä palavereissaan), niin hyvästä kuin huonostakin kohtelusta. Ei se homma muuten mihinkään muutu.

_mimosa_
Mulla kokemus synnärillä oli muuten loistava mutta yks neropatti hoitsu päätti näyttää mulle oikean imetys asennon, muut oli että imetä miten tuntuu hyvältä siis sektion jälkeen mutta tämä täti väänteli ja käänteli minua ja työnsi mahasta ja töni mahaa, itku silmässä siinä sitte olin:( mun huonekaverille oli kans tosi tökerö, kun lapsi joutu sinivcaloon oli jotenki sen syy ettei jaksanu syödä:( muut oli tosi ihania kätilöitä ja hoitajia:)

näin
Ja sekin että äiti yleensä pelkää miten tulee pärjäämään, ekan kanssa pelottaa outouttaan, toisen kanassa pelottaa miten jaksaa hoitaa molemmat jne.

pelottaa ja väsyttää, ja lähes sekaisin on kun yleensä on supistellut monta yötä. niin sitten nämä helveti n ylimieliset viisastelijat ja tuhahtelijat aiheuttavat synnytyksen jälkeisen masennuksen kohtelemalla vastasynnyttänyttä täysin toisten armoilla olevaa /uudessa tilanteessa olevaa ihmistä kuin paskaa.

hoitajat pitää laittaa koulutukseen, muutama vuosi vähintään koulutusta lisää jotta oppivat kohtelemaan ihmistä.

Ikävintä oikeastaan kokemuksessani KS-KS:tä kesältä 2008 on se että vauvat jäi sektion jälkeen isän kanssa pitkäksi aikaa, eikä saaneet varsinaisesti ruokaa. Joku hoitajista käytti tuplia pikaisesti heräämössä rinnalla varmaan alle 5min per vauva ja totesi ihmetellen että "sinultahan tulee maitoa". Tämän jälkeen en tiedä mihin aikaan saivat seuraavan kerran syömistä, itse pääsin osastolle iltapäivällä noin neljältä, ja muutaman tunnin päästä vauvoilta oli sitten mitattu verensokerit jotka oli matalat. Tästä syystä joutuivat lastenosastolle sokeritippaan ja seurantaan. Ihmekö tuo jos ei ole saaneet mitään syötävää??? Näin olis tietysti voinut käydä muutenkin, mutta jos ei annettu maitoa niin eikö se nyt ole aika selvää että verensokeri laskee vauvalla...

Jälkikäteen ihmettelen tätä että olisko meidän (siis minun ja miehen) pitänyt kyetä huolehtimaan siitä että vauvat saavat maitoa riittävän usein kun minä olin heräämössä ja mies ekakertalaisena isänä kahden vauvan kanssa odotteli mun osastolle pääsemistä? Mielestäni se olis ollut kätilön asia merkitä jonnekin papereihin millon ovat saaneet maitoa ja minkä verran.

Toinen asia oli puutteellinen kipulääkitys. Sektion jälkeen en saanut kuin vuorokauden kovempaa kipulääkitystä ja sitten vaihdettiin burana/panadol -linjalle. Olin niin kipeä etten saanut nukuttua ja vauvat olisi pitänyt kyetä yksin hoitamaan 3hengen huoneessa vierihoidossa. Samassa huoneessa oli siis 3 äitiä ja 4 vauvaa, ja hyvä että sängystä pystyin nousemaan. Itkun kanssa sain sitten vielä jotain vahvempaa kipulääkettä, jonka kätilö toi niin myöhään että kun lääkkeen sai antaa 12h välein, jouduin illalla odottamaan ja hakemaan sen klo 24 jälkeen kansliasta. Ennekuin pystyin nukkumaan.. ja vauvojahan ei saa kansliaan viedä kun on tärkeää että ovat vierihoidossa.

Ihan käsittämätöntä toimintaa sillä en kotonakaan joutunut yöllä yksin hoitamaan vauvojani vaan mies oli siinä apuna. Huomattavasti helpompaa oli kun päästiin kotiin eikä tarvinnut herätä kuin omien vauvojen itkuun.

Mitään hotellipalvelua en sairaalasta odota, mutta kipulääkitys ja vauvojen ruokinta silläaikaa kun itse olen heräämössä olis mun mielestä kyllä hoitohenkilökunnan hoitovastuulla olevia asioita. Enkä käsitä sitäkään miksei siellä kansliassa voitaisi yöllä hoitaa niitä vauvoja, että synnytyksetä/ sektiosta väsyneet äidit saisivat levätä jos haluavat. Ihan varmasti jokainen äiti valvoo riittävästi sitten kun pääsee vauvansa kanssa kotiin.

Nuorimmaisen osalta hommat meni ns. reisille.. Pahimmat muistot siitä reissusta oli kun kätilö tuli verisissä suojavarusteissa antamaan mulle kipulääkepiikkiä kysymättä multa yhtään mitään. Ja sitten osastolla se kun kätilö toi yösyönnille väärän lapsen...

Mitä tarkoittaa synnytyksen läpikäynti? Mä en ole sellaisesta kuullutkaan... :eek:

mulla
ei nyt osasto kokemusta huonosta ole, mut keisarinleikkauksen aluks lääkäri totes sul on tää pattitauti, en ole nähny, mutta kuullu olen kyllä. (mulla NF1) tein kirjelmän eikä tää lääkäri ees ite soittanu vaan kolleega ja pyys anteeksi.-

KS-KS on myös mun mielestäni melkoisen vanhoillinen mitä tulee sukupuolirooleihin. Meillä kaksoset joten ihan luonnollista että saivat ja tarvitsivat lisämaitoa. Mutta sitä en käsitä että minä joka olin osastolla potilaana sain käydä siltä maitojääkaapista niitä maitoja hakemassa sen kun hain, mutta mies joka oli kaikki päivät 8-21 siellä osastolla, kävi hakemassa maitoja niin joutui odottamaan ovella kun kätilö annosteli ne hänelle valmiiksi pulloihin.

Miksi näin? Onko miehet jotenkin huonompia, eikö ne osaa? Huonekaveri pyysi vaipanvaihto-opastusta että kätilö odottaisi muutaman minuutin kun mies oli just tulossa, niin kätilö tuumasi että ehtii se mies myöhemmin vaihtaa niitä vaippoja. Olivat sitten just kääryleen saaneet vaippoihin kun tää tuore isä tuli lounaalta takaisin. Mikä hoppu tuossa asiassa oli, ettei sitä paria minuuttia voinut odottaa? Käydä vaikka jonkun toisen luona ja tulla sitten takaisin? Tää huonekaveri oli melko huonossa kunnossa itse ja tuskin pääsi sängystä ylös, ja kätilö ei voi odottaa että mies joka viettää siellä sairaalassa kaiken ajan palaa syömästä ja voi tulla kans katsomaan ensimmäistä vaipanvaihtoa.

klö
Alkuperäinen kirjoittaja just näin:
hyi h*****i, ku ällöttää nää kertomukset prkl!! Ja eniten ällöttää noi leipääntyneiden hoitajien kommentit siitä, että ei se mikään hotelli ole! Minä en oo käynyt sairaalassa kuin abortin aikoinani tekemässä, ja silloin oli ihanaa henkilökuntaa ja huolehtivaista, sain syötävää ja juotavaa ja särkylääkettä ja ystävällistä kohtelua, vaikka itse pelkäsin silloin pahinta, abortti kun ei ole hyväksytyimpiä tekoja.

Miten ihmeessä voisin TIETÄÄ miten osastolla toimitaan, jos sitä ei kerrota! Tajuisi jo nämä ei-hotellien "hoitajat" (ihan väärä ammattinimike, kun eivät hoivasta ymmärrä mitään), että muilla ihmisillä on ihan eri tausta ja eri työhistoria. Opetelkaa kertomaan asiakkaillenne käytännöt, jooko. Ja jos oikeesti tuntuu niin pahalta se äitien vastaanottaminen ja huono palkka niin alan vaihto ei ole niin ylivoimaisen vaikeaa, ettettekö jopa te pystyisi sitä tekemään...

just näin. ja helvetin hyväpalkkaisessa duunissa koulutukseen nähden. joten luulisi palvelevan, vaan ei . luullaan olevinaan jotain parempia kuin potilaat, perkele!
No mä en koe olevani koulutukseen nähden mitenkään hyväpalkkaisessa duunissa. 4.5 vuotta kätilön koulutus ja palkka ei mun mielestä vastaa tekemäni työn laatua, vaikka palkkaan on jo tullut henkilökohtainen lisä.
Mä en ymmärrä, että nyt yleistetään tässä keskustelussa (ei todellakaan kaikki, mutta muutamat), että kaikki kätilöt olisi jotenkin huonoja työssään.
Harmittaa, kun meitä hyvin työnsä tekeviä on paljonpaljon enemmän kuin näitä huonosti asiakkaita kohtelevia. Ja olen kuitenkin omassa elämässäni huomannut, ettei MISSÄÄN ammattiryhmässä kaikki työntekijät ole niin hirveän hyviä, esim. opettajissa on yhä tänäkin päivänä leipääntyneitä ja lapsia epätasa-arvoisesti kohtelevia kansankynttilöitä...

Toivoisinkin, että laittaisitte palautetta osastolle/synn.saliin, jos olette saaneet huonoa kohtelua ja pyytäisitte selvittämään asian. Ja palautteessa mielellään mainitsisitte kyseisen kätilön nimen, niin palaute menisi oikeaan osoitteeseen. Vaikka se ei enää teitä itseä auttaisi, niin seuraavia ko. kätilön asiakkaita toivottavasti :) Osastonhoitajalle, ylihoitajalle tai potilasasiamiehelle voi ainakin jättää palautetta, ja monella osastolla on palautelaatikko, mihin voi jättää palautetta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja klö:
Alkuperäinen kirjoittaja just näin:

No mä en koe olevani koulutukseen nähden mitenkään hyväpalkkaisessa duunissa. 4.5 vuotta kätilön koulutus ja palkka ei mun mielestä vastaa tekemäni työn laatua, vaikka palkkaan on jo tullut henkilökohtainen lisä.
Mä en ymmärrä, että nyt yleistetään tässä keskustelussa (ei todellakaan kaikki, mutta muutamat), että kaikki kätilöt olisi jotenkin huonoja työssään.
Harmittaa, kun meitä hyvin työnsä tekeviä on paljonpaljon enemmän kuin näitä huonosti asiakkaita kohtelevia. Ja olen kuitenkin omassa elämässäni huomannut, ettei MISSÄÄN ammattiryhmässä kaikki työntekijät ole niin hirveän hyviä, esim. opettajissa on yhä tänäkin päivänä leipääntyneitä ja lapsia epätasa-arvoisesti kohtelevia kansankynttilöitä...

Toivoisinkin, että laittaisitte palautetta osastolle/synn.saliin, jos olette saaneet huonoa kohtelua ja pyytäisitte selvittämään asian. Ja palautteessa mielellään mainitsisitte kyseisen kätilön nimen, niin palaute menisi oikeaan osoitteeseen. Vaikka se ei enää teitä itseä auttaisi, niin seuraavia ko. kätilön asiakkaita toivottavasti :) Osastonhoitajalle, ylihoitajalle tai potilasasiamiehelle voi ainakin jättää palautetta, ja monella osastolla on palautelaatikko, mihin voi jättää palautetta.

Aivan, palautetta kuuluu ehdottomasti antaa huonosta kohtelusta, ei sellaista tarvitse sietää kenenkään!

huh
eipä voi edes verrata potilaita törkeästi kohtelevien hoitajien määrää opettajiïn.

esim. mielenterveysosastoista oli vasta ketju ja hoitavat ovat itse kiuin eläimiä, pitävät itseään parempana kuin potilaita.

lähes tulkooon joka kerran kun olen terveydenhotiopalveluita tarvinnut, on kohtelu ja hoito ollut heikkoa.
heikointa kohtelu ja hoito on olljut synnytyksen jälkeen, kun olen ollut heikoimmillani.
Hoitajat puhuvat vaan toisilleen, heitä ei näe ollenkaan, mitään ei kerrota-
Hoitajien palkat ovat valtavat lyhyeen ja heikkotasoiseen koulutukseen nähden, jopa yli 2000 euroa!

opettajat opiskelevat paljon pitempään ja joutuvat kestää solvausta ja sylkemistä asiakkailtaan eli oppilailta. ´

sen sijaan hoitajat eivät ilmeisesti ymmärrä olevansa töissä ja töissä ollessa kohdellaan ihmisiä silkkihansikkain sen valtavan palkan edesatä. vastagtaan kohteliaasti joka jumalan kerran jne. pitääkö tulla rautalangasta vääntämään?

koulutukseen pitäisi panostaa 100 kertaa enemmän.

vieras
Minulle kävi näin. Tulin erinnäisten päivystysten kautta Oysiin. Oli vähän veristä vuotoa ja supisteluja oireena. Olin viikolla 35+4. Tulin siis viimein Oulaisten kautta Oysiin.

Jouduin ensin jonnekin käytävälle jonne kätilö tuli tekemään sisätutkimusta. Seurauksena verenvuotoa ja kalvojen puhkeaminen. Kipattiin jonnekin huoneeseen jonne tuli tämä kätilö ja ilmeisesti lääkäri.
Vuosin verta niin, että tutkimuspöytä likaantui josta kuului jotain kommenttia, mitenkähän tämä nyt saadaan puhtaaksi. Enpähän minä sille mitään itse voinut.
Lääkäri ja kätilö sanailivat keskenään, että mikähän tilanne mahtaa olla. Kätilö oli sitä mieltä, että hän puhkaisi kalvot, kun tunsi lapsen päälaenkin sen jälkeen.
Sittenpä kiidätettiinkin leikkausaliin. Olen nyt myöhemmin kuullut ettei oireena kun verenvuoto, saa sisätutkimusta tehdä muuten kuin leikkausalissa. Siis vakava molemman äidin ja lapsen hengen vaarantava hoitovirhe. Minulle tämä tehtiin siellä oysin käytävällä aamuyöllä.

apsi
Minä synnytin Jyväskylässä kesällä, ja yhtä ainoaa kärttyistä kätilöä lukuunottamatta henkilökunta oli todella ystävällistä, siellä pidettiin kuin kukkaa kämmenellä sekä äitiä että lasta. :)

Se yksi vanhempi töykimys on kyllä jäänyt mieleen, mikä ärsyttää mua jonkin verran. Pitäisi vaan osata jättää jotkut asiat omaan arvoonsa, mutta tietty kun ensimmäistä vauvaani sain, olo oli niin epävarma, että sitä horjuvaa itseluottamusta pystyi jäytämään todella helposti. Pyysin päästä kahden yön jälkeen kotiin, ja se oli viimeinen tikki hänelle. Muut kätilöt ja lastenlääkäri näyttivät vihreää valoa, kontrollikin oli sovittuna lähipäiville, mutta tämä yksi jaksoi kotkottaa kuinka vastuuntunnoton olen kun haluan kotiin niin pian pienen ja ennenaikaisena syntyneen vauvan kanssa. (Painoa yli 3,2 kg, viikkoja 37+5 eli ei mitään hätää) Kätilö ei kuulemma 30v kokemuksella olisi missään nimessä päästänyt meitä kotiin. Nyt mulla kumminkin on viisikuinen, yhdeksänkiloinen terve pulloposki pinnerissä nukkumassa. ;) Ilkeä äänensävy on vielä muistissa, mutta ehkä hänellä oli huono päivä - kaikillahan niitä on joskus.

klö
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
eipä voi edes verrata potilaita törkeästi kohtelevien hoitajien määrää opettajiïn.

esim. mielenterveysosastoista oli vasta ketju ja hoitavat ovat itse kiuin eläimiä, pitävät itseään parempana kuin potilaita.

lähes tulkooon joka kerran kun olen terveydenhotiopalveluita tarvinnut, on kohtelu ja hoito ollut heikkoa.
heikointa kohtelu ja hoito on olljut synnytyksen jälkeen, kun olen ollut heikoimmillani.
Hoitajat puhuvat vaan toisilleen, heitä ei näe ollenkaan, mitään ei kerrota-
Hoitajien palkat ovat valtavat lyhyeen ja heikkotasoiseen koulutukseen nähden, jopa yli 2000 euroa!

opettajat opiskelevat paljon pitempään ja joutuvat kestää solvausta ja sylkemistä asiakkailtaan eli oppilailta. ´

sen sijaan hoitajat eivät ilmeisesti ymmärrä olevansa töissä ja töissä ollessa kohdellaan ihmisiä silkkihansikkain sen valtavan palkan edesatä. vastagtaan kohteliaasti joka jumalan kerran jne. pitääkö tulla rautalangasta vääntämään?

koulutukseen pitäisi panostaa 100 kertaa enemmän.
No itseasiassa, opettajat eivät opiskele "paljon pidempään" kuin kätilöt. Ja nyt vertasin tuossa aiemmassa viestissäni nimenomaan kätilöitä opettajiin, enkä voi uskoa, että kovin paljon enemmän kätilöiden ammattiryhmästä löytyisi suhteessa epäasiallisesti työnsä hoitavia kuin opettajien ammattiryhmästä.

Ja kyllä minäkin olen saanut osakseni potkimista, haukkumista ym. työssäni, mutta se kuuluu työnkuvaan joskus, enkä ole sen huonommin kohdellut näitä asiakkaita.

Eikä tarvi rautalangasta vääntää, suurin osa minunkin työkavereistani vastaa joka ikinen kerta asiallisesti :)

niin
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Minä synnytin Jyväskylässä kesällä, ja yhtä ainoaa kärttyistä kätilöä lukuunottamatta henkilökunta oli todella ystävällistä, siellä pidettiin kuin kukkaa kämmenellä sekä äitiä että lasta. :)

Se yksi vanhempi töykimys on kyllä jäänyt mieleen, mikä ärsyttää mua jonkin verran. Pitäisi vaan osata jättää jotkut asiat omaan arvoonsa, mutta tietty kun ensimmäistä vauvaani sain, olo oli niin epävarma, että sitä horjuvaa itseluottamusta pystyi jäytämään todella helposti. Pyysin päästä kahden yön jälkeen kotiin, ja se oli viimeinen tikki hänelle. Muut kätilöt ja lastenlääkäri näyttivät vihreää valoa, kontrollikin oli sovittuna lähipäiville, mutta tämä yksi jaksoi kotkottaa kuinka vastuuntunnoton olen kun haluan kotiin niin pian pienen ja ennenaikaisena syntyneen vauvan kanssa. (Painoa yli 3,2 kg, viikkoja 37+5 eli ei mitään hätää) Kätilö ei kuulemma 30v kokemuksella olisi missään nimessä päästänyt meitä kotiin. Nyt mulla kumminkin on viisikuinen, yhdeksänkiloinen terve pulloposki pinnerissä nukkumassa. ;) Ilkeä äänensävy on vielä muistissa, mutta ehkä hänellä oli huono päivä - kaikillahan niitä on joskus.
just tuo on tuttua, kotiin ei päästetä vaikka sairaalassa tulee hulluksi ja masentuu. ei monen ihmisen , jopa 10 ihmisen kanssa pysty nukkua samassa huoneessa (äidit ja vauva) siinä masentuu ja tulee hulluksi kun ei nuku moneen vuorokauteen. ja univelkaa on jo sairaalaan tullessa parin vuorokauden ajalta.
äidit pitäisi päästää heti kotiin, synnytyksen jälkeen, koska sairaalassa masentuu kun omia huoneita ei ole. varsinkin jos kotona odottaa muita lapsia, nukkuminen on tärkeää. yhden vauvan kanssa pystyy kotona nukkua muutenkin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja unohtakaa jo:
Kannaattaako vatvoa, esim Ap:n tapauksessa, jo vuosi sitten tapahtunutta? Mitä se hyödyttää? Tuskin siitä ny kumminkaan aikuiselle ihmiselle jää mitään traumaa.
No jos luit ketjua, niin paljon oli muillakin samantyylisiä, tuoreitakin, kokemuksia. Ehkä niitä on hyvä vatvoa, jospa ihmiset sitten antaisivat palautetta saamastaan huonosta hoidosta.

suvi
Minä olen synnyttänyt kolme lastani Oulaskankaan aluesairaalassa (OAS). Ja en voi kun antaa todella paljon kehuja ja kiitosta saamastani hoidosta ja tuesta. Kohtelu aivan ihanaa. Olo on ollut kuin "prinsessalla", niin ihanasti otetaan äidit ja heidän toiveensa huomioon ja etenkin tunteet. Minä jopa välillä haaveilen vielä yhdestä lapsesta, jotta saisin vielä kerran kokea sen ihanan osastolla olo ajan! :D

Vastasinkohan mä tähän jo aikanaan, kun mun piste iiin päälle KOKSISTA oli tää kommentti kuopuksesta:

"Sait varmaan seksiä säälistä känniläiseltä juhannuksena" :eek: :snotty: |O :snotty:
(Mies oli just pihalla huoneesta)

Muutenkin tosi kusipäisiä ihmisiä.
Niitä kivoja ei ees HUOMAA, kun paskat vie huomion. :snotty:

Saana
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Vähän samat fiilarit jäi mulle. Missä sairaalassa olit?
Pohjois-Karjalan keskussairaala
Itse synnytin pari vuotta sitten ko. sairaalassa eikä mitään pahaa sanottavaa. Imetys neuvottiin, vauvan pesut neuvottiin. Apua sai pyytämällä ja ilman. Vauva syntyi aamulla vuorokauden urakan päätteeksi ja illalla hoitsu sanoi että sen voi antaa yöksi kansliaan jos tahdon nukkua, ja näin myös tehtiin. Todella mukavia hoitajia ja laitoshuoltajia. Lounaskin tuotiin huoneeseen kun en ollut sitä ilmaantunut hakemaan. Ihmetyttää että miten voi olla niin erilaiset kokemukset samasta paikasta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Vastasinkohan mä tähän jo aikanaan, kun mun piste iiin päälle KOKSISTA oli tää kommentti kuopuksesta:

"Sait varmaan seksiä säälistä känniläiseltä juhannuksena" :eek: :snotty: |O :snotty:
(Mies oli just pihalla huoneesta)

Muutenkin tosi kusipäisiä ihmisiä.
Niitä kivoja ei ees HUOMAA, kun paskat vie huomion. :snotty:
Tuo voi kyllä hyvinkin pitää paikkansa, niin monessa muussakin asiassa, että huonot asiat jää päällimmäisenä mieleen :(

no ei
Alkuperäinen kirjoittaja suvi:
Minä olen synnyttänyt kolme lastani Oulaskankaan aluesairaalassa (OAS). Ja en voi kun antaa todella paljon kehuja ja kiitosta saamastani hoidosta ja tuesta. Kohtelu aivan ihanaa. Olo on ollut kuin "prinsessalla", niin ihanasti otetaan äidit ja heidän toiveensa huomioon ja etenkin tunteet. Minä jopa välillä haaveilen vielä yhdestä lapsesta, jotta saisin vielä kerran kokea sen ihanan osastolla olo ajan! :D
no siellähän kuoli vauva kun huonostii hoidettu. palstalaisen vauva kuoli. sulla vaan käynyt tuuri tai olet helppo synnyttäjä. lapset tulevat pihalle itsestään.

Yhteistyössä