huono isä

toinen isä
Miten tuo tekisi sinusta huonon isän? Jos aseet säilytetään asianmukaisesti kotona, ilman että lapsi tietää asekaapin/telineen avaimen sijainnin, ei minkäänlaista vaaraa ole syntynyt tai pääse syntymään. Näin lapsi ei uteliaisuuttaan pääse itsenäisesti tutustumaan aseisiin ja patruunoihin. Ainoa vaara mikä tuosta saattaa syntyä, on se, että "joudut" ehkä tulevaisuudessa ottamaan tyttäresi mukaan harrastuksesi pariin metsälle/radalle. En ymmärrä miksei tänä päivänä aseisiin voisi lapsesta pitäen tutustua. Tietenkin edellyttäen sen, että alusta saakka painotetaan siitä, että ase on aina varmistettuna, sillä ei osoteta muita eikä se ole lelu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen isä;26033981:
Miten tuo tekisi sinusta huonon isän? Jos aseet säilytetään asianmukaisesti kotona, ilman että lapsi tietää asekaapin/telineen avaimen sijainnin, ei minkäänlaista vaaraa ole syntynyt tai pääse syntymään. Näin lapsi ei uteliaisuuttaan pääse itsenäisesti tutustumaan aseisiin ja patruunoihin. Ainoa vaara mikä tuosta saattaa syntyä, on se, että "joudut" ehkä tulevaisuudessa ottamaan tyttäresi mukaan harrastuksesi pariin metsälle/radalle. En ymmärrä miksei tänä päivänä aseisiin voisi lapsesta pitäen tutustua. Tietenkin edellyttäen sen, että alusta saakka painotetaan siitä, että ase on aina varmistettuna, sillä ei osoteta muita eikä se ole lelu.
noh... mulla ei ole ensimmäistäkään asetta kotona, vaan kyse oli apen kamoista. Ja on asianmukaisesti säilöttynä. Tytön ikä on seitsemän ja siin iässä olin ite räiskinyt jo jos jollain mutkalla. En vitus antaisi ampuu viel millään asella.
 
toinen isä
noh... mulla ei ole ensimmäistäkään asetta kotona, vaan kyse oli apen kamoista. Ja on asianmukaisesti säilöttynä. Tytön ikä on seitsemän ja siin iässä olin ite räiskinyt jo jos jollain mutkalla. En vitus antaisi ampuu viel millään asella.
En mä nää tuota mitenkään ongelmana. Seitsemän vuotiaalla on sen verran järkeä päässä, että se ymmärtää, jos asian kertoo tarpeeksi suoraan, että kyseessä ei ole lelu. Mitä paremmin tyttösi aseet tuntee, sitä realistisempi kuva sille niistä tulee. Epärealistisin kuva syntyy niille lapsille, jotka pitelevät käsissään ainoastaan leikkipyssyjä ja pelailevat tietokonepelejä.

Itse myöskin pienestä pitäen aseiden kanssa "leikkinyt", eikä tuo minusta häiriintynyttä tai muuten mitään ääritapausta ole tehnyt.
 
Blue
No lavastetut kuvat on aika "punaniskaista" meininkiä . Mutta muuten ei mitään ongelmaa. Meidän muksut olivat 9,6 ja 4 kun harjoittelivat viime kesänä isänsä kanssa ampumaan ilmakolla. Siitä se lähtee. Ja mä otin ihan aitoja kuvia tilanteesta, en lavastettuja.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä oon saanu joskus lapsena pidellä isän metsästys haulikkoa ja oon saanu myöskin kokeilla sen puhistamista. Olin silloin 6 tai 7v ja isä oli vieressä opastamassa. Aseet oli meillä aina jossakin piilossa, ettei päästy koskemaan niihin salaa, en tiedä vielä tänä päivänäkään, missä isä niitä piilossa piti meijän lapsuuden kodissa :). Serkkujen ilmakiväärillä ammuin joskus pilkkaa ja siitä, kyllä sainkin satikutia isältä, kun olin sen salaa ottanu. Tuli pitkä puhuttelu ja menetin sillon ekan kerran viikkorahan ja isä oli kaks päivää todella vihanen :).
 

Yhteistyössä